Hmm.. jag får tänka lite på vad du menar. Medveten aktivitet i att omdefinera -genom strukturen, är att förstå "intellektets bakomliggande signalement".
Nej. Jag menade exakt det jag sa. Det är något som tillhör "historian", inte mig.
anteckningar; passioner är integritetsförklarande-maktspel
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
Jag uppmanar till att verkligen förstå skillnaden mellan existensiell passion, och begär av mer omedveten tvångsmässig natur (som ofta är profilerade..) Kallar inte det för "passion" ens.
Detta är typ verkligen "mig själv" -det gamla närvarande jaget; i sig. (När jag var extremt inspärrad i mig själv, identitestsökande och samtidigt samvetsgrann -såg rakt igenom mig själv; och det som blir över är den "uppsrättade"/fasta kreativa verkligheten.)
Syftade alltså på skillnanden mellan RÅ-JAGET och SJÄLEN; vi finner ingen meningen med ett ego. Dessutom är Jaget en inre relation; det är Gud; det psykologiska ljuset, inom oss, när vi skalat bort "kringgående" döda flackande fragment.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
Åkes granne skrev:Helvetet är att aldrig få nog!
Du menar att försöka bli det man redan är. Och tvinga sig till rituella gränser, för att bevara mystiken (identiteten)? Hamsterhjulsformat, finns det inget där att få nog av.
Enda möjligheten är att FÖRSTÅ (tilliten) att själen ser BORTOM. Över de strukturer; den uråldriga JAG-metodik, -HEMLIGHETEN bakom den profilerade individualiseringen (där vi lär oss vem Gud vill vara.) Detta, denna skuggsida, är roten/möjligheten till FRÄLSNINGEN
-som handlar om MIG (oss/jag/vi/du.) Att genom klarhet DÖ från allt det som man hittils identifierat som sitt jag...
Mytisk TRO är den värsta prövningen och utbildningen man kan ta sig för. Det är att ta sig an världarna. Vilka är vi som frivilligt gör detta?
Om det goda i dig kan jag tala men inte om det onda. För vad är ont annat än gott som torterats av sin egen hunger och törst? När det goda är hungrigt söker det sin föda även i dunkla grottor och när det törstar dricker det även av dött vatten. -Kahlil Gibran
Åkes granne skrev:Oxen TAR TILLBAKA det Skorpionen DÖDAT. Smyckar sig (Venus) med "troféen" (Skorpionen MÅSTE vara DOLD; och slingrar sig i former genom att DELA UT sig själv; utanför sig själv -genom en själslig (död) innebörd...) Och detta ÄR "triumfen".
ordet "passioner" brukar användas ganska brett, om/som både tvång och lidelse..
Att vilja DÖLJA en ritual, är att gräva i en gammal död, det förstår de flesta. Läs texten ovan -det finns vissa skillnander i var man befinner sig. Tvång ÄR att DÖLJA SIG SJÄLV! Det är att "göra tvärtom" -vilket blir "tomhet" (förlusten) = mytens gränser.
Tvång är alltså att stjäla energi; vilket är att "förlora" -förlustens (identitetstraumat/sorgen) perversion. En långsam psykisk död; som behöver "skräddarsy" "tid och plats" -alltså genom MYTEN; som är det "spelande döda".. som behöver sin egen död, för att VETA; och kunna möjligöra den sanna formen/avsikten. Tillsist är det att "ångra sin död"; och detta är förfining.
Genom tvång förstår vi lidelsen -och den förlorade identiteten; som återger oss SORGEN, och det är kärlek. Lidelse är att "se" sorgen -därför enda vägen, från "förfall". Det är skillnad på lidelse och "begär"; som är att attackera lidelsen: Jaget. Lidelse är att vara attackerad; lidelse är alltså "det rena motivet"..
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
Åkes granne skrev:Erbjud dig själv att FÖRSTÅ religionernas heliga BILDER/ikoner; (Jesus på korset, Mohammed, osv.)
Detta är himlens TROFÉER -fullföljandet och manifestationen den fria viljan (Solen!)Åkes granne skrev:Vaknade mitt i natten, för kanske två veckor sen. Saken var att jag s.a.s medvetet kunde "skrida" mellan drömmen och "verkligheten"; och förstod alltså vad den -mitt skapande- var för något, vilken var en rätt behaglig begreppsmässigt transcendental upplevelse. Jag kom sedan på mig själv med att instinktivt rikta blicken mot himlen, utanför fönstret där i natten; och fick en vison om HUR (bilder i himlen) vi väljer vårt individuella Själv -genom skapandet av "formulan" (tron som möjliggör livet; manifestationen av drömmen..)
Självförverkligandet ("homosexualiteten"/"Jesusprincipen") verkar i det absoluta faktiskt vara en himmelsk BILD/ideal (jag såg visoner om detta); som vi VILL BLI ..för att bli älskad (fadern - sonen - fadern - sonen) av "oss SJÄLV-A" (genom/inom den relativa svären förstås.) Jag vet att sista graden i Fiskarna handlar om det här, men det var inte därifrån jag fick insikten.
Det var en känsla av att "förstå allt".
Vi söker s.a.s att "frälsa oss själva" --- genom att vi "känner" våra föräldrar innan vi föds; för att kunna känna dem -GENOM dem, i det livssystem; som aukoritetsapparaten, och de biologiska föräldrarna är en del utav. Vi skapar alltså ett unikt själv, för att förstå oss själva ultimat.
Att ha blivit visionen (nirvana!) Därför kallas det FRI vilja..Åkes granne skrev:Jag SKA inte förstå mig själv -för jag är ÖVERBEVISAD i mig själv. Jag förstår andra människor, men jag förnekar alltid det för mig själv, samtidigt som det är just det som är min stora kärlek.. att vara en "bra människa".
Jag ska istället OMFAMNA MIG SJÄLV INOM ANDRA -genom inlevelseförmågan, och utan föreställningar.
---det är själva GUDs-upplevelsen (transcendens)
Det är det i NATUREN som är principlöst, det är buddhism.
..därför är det den skönhet som är larger-than-life; -det är att stå UTANFÖR estetiken (istället för delaktig), och SE det som är ÄR -det är Sanningen; genom bortkoppling -det är världsjälen..
Vi lär oss alltså att det är DRÖMMEN som ALDRIG FÖRÄNDRAS.
"Det som aldrig förändras är förändringen själv." Det -det är något som inte ens "finns" -den är transparent. Den orörda röraren -det är drömmen, och just därför den transcendentala sanningen. Strålglansen finns inuti drömmen, som brukar i buddhismen kallas för egolöshet (glamour)..Glamour var ursprungligen en typ av besvärjelse. Idag är begreppet synonymt med skönhet och karisma.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Glamour
Vi kan inte fortsätta TJÄNA (lyda/underordna) historian (och hylla aukoriteter)!
Det är viktigt att vi har ett öppet sinne och lär oss en slags "ödmjuk filosofi". Ödmjukhet är ren andlighet (-det ursprungliga kaoset), att inte ens behöva "förlåta".. Det är när vi visar att vi inte har alla svaren (som "färdiga" -det är den "lösa fantasin" =illusionen!) Mänsklighetens nya religion -bejakandet av den kollektiva andan bör vara ett ÖPPET SYSTEM; för att vi hela tiden ska kunna HITTA SVAREN (bli "belönad", växa, genuina upplevelser/expansion.) Allting finns, fortfarande, men vi måste vara naturliga och sanna.
Jesus dog i Nirvana (behovslösheten) osv.. En annan sak är att ju mer avtrubbad man blir ju mer "bittert" känns det, alltså som om religiösa bilder är (lutat på gammalt reflekterande/minne, som detta) "fornminnen". Eller nej alltså, man upptäcker att man tänker så. Föresten, vad är det vi behöver? Jag känner att jag begripit våra holistiska postoperativa strukturer... eller så har jag inte det, eftersom arketyperna är romantiskt försvarsbara, på ett knäppt sätt. Nej jag vill prata mer om GLAMOUR.
Jag hittar inte orden. Har känt så i några månader. "Gapet" är liksom ett hål att falla i, och jag erinrar något gammalt.
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zgez1yQPm7o?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zgez1yQPm7o?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Återgå till "Tankar och känslor"