Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
- freddemalte
Just nu tänker jag på de gånger jag var nere på bensinmacken (skolkade) och spelade Outrun i deras spelautomater, det är nog 25 år sedan. Inte hade man kunnat tänka sig då, att man skulle sitta och spela samma spel i en lite telefon 25 år senare.
Livet är besynnerligt . . .
Fredrik
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/JzLXKxW2Bkg?rel=0" frameborder="0"></iframe>
Livet är besynnerligt . . .
Fredrik
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/JzLXKxW2Bkg?rel=0" frameborder="0"></iframe>
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
-
transversal
transversal skrev:Så sömnig idag. Regnet droppar ner. Höll på att knappt kunna komma ur sängen. Skulle ge mycket för en strimma sol som kunde gnugga bort tröttheten ur ögonen.
Upp ur sängen? Jag lämnar den sällan numera, kom på att jag inte ens vet vad det är för dag idag...regnar det ute, varför ens gå ut, det är bara skit därute.
Kände mig lite melankolisk idag så jag försökte göra en låt som beskrev mig, trasig, ostämd och givetvis bara halvfärdig.
http://filosofiforum.com/gallery/albums ... rbytta.mp3
Idag har jag tänkt på:
1. Varför hantverkare kör så fort
2. Vad som styr min matsmältning
3. Hur man skall bli en trevligare kollega
4. Hur glömsk jag är
5. Hur jag upplevt tidigare vårar, men jag mindes inte så noga.
6. Hur skönt det är efter att man har tränat.
Inga våldsammare djupsinnigheter.
1. Varför hantverkare kör så fort
2. Vad som styr min matsmältning
3. Hur man skall bli en trevligare kollega
4. Hur glömsk jag är
5. Hur jag upplevt tidigare vårar, men jag mindes inte så noga.
6. Hur skönt det är efter att man har tränat.
Inga våldsammare djupsinnigheter.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
-
transversal
Ahh, vad skall jag säga, i förrgår installerade jag ett program för att modda ett spel, jag tyckte att programet skulle funka bättre om jag la in lite material själv, tvärtom, plötsligt hade jag förvandlat det lilla oskyldiga programet till ett supervirus och innan jag hann göra en norsk avstängning så hade det skrivet över en massa viktiga systemprogram...
Har man inga virus får en la göra dom själv.
Jag har kvar det, fast har givetvis döpt om det, superbra grej för den som vill sabba, någon som é sugen?
Jag har kvar det, fast har givetvis döpt om det, superbra grej för den som vill sabba, någon som é sugen?
-
transversal
Zokrates skrev:Ahh, vad skall jag säga, i förrgår installerade jag ett program för att modda ett spel, jag tyckte att programet skulle funka bättre om jag la in lite material själv, tvärtom, plötsligt hade jag förvandlat det lilla oskyldiga programet till ett supervirus och innan jag hann göra en norsk avstängning så hade det skrivet över en massa viktiga systemprogram...
Vilken hacker du är. :lol:
Återgå till "Tankar och känslor"