In behov av hjälp från de lärde

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 00:52

Jag har allvarligt funderat på LSD sen i somras.

Skulle kännas bra med ett riktigt jävla sammanbrott. Jag vill ta ansvar, jag vill "ta på mig skulden" för min egen skit, för att kunna bearbeta den.

Jag ber om det! Se igenom mig!

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 01:00

Sluta då skydda dina föräldrar med att ta på dig skulden. Ta till dig ångesten och panikatackerna, håll kvar känslan, ta ett djupdyk i helvetet och lyssna på det du får veta. Undvik inte att se på det som är... bry dig inte om 'visionerna' som sådana, förstå dom istället, se det som kroppsliga symboler. Förstå det din kropp vill dig, strät inte emot kroppen, den vinner alltid över dig ändå vare sig du vill eller inte. Den minns allt. Ju mer du sätter emot desto längre ifrån ditt egna ansvar kommer du. Bara att bita ihop tyvär. Det är den enda vägen

Just ja.. Va ARG  :twisted: för det är du innerst inne just nu.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:04

Jag får aldrig panikattacker ..eller "ångest". Jag hade mycket ångest/nojjor när jag var runt 15,16 -en rädsla för att "bli galen" som ett behov av att släppa på kontrollen.

Vadå "kroppen"?

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:07

Alltså med att "ta på mig skulden" menar jag det man menar med att "vara sann mot sg själv" -dvs. att alltid VETA vad man gör, och de konsekvenser som ens handlande kommer få, och därmed alltid välja den högsta vägen.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 01:09

Åkes granne skrev:Vadå "kroppen"?

Du misshandlar den med att inte tillåta dig att leva in. Varför du inte kan göra det är för att du har en del skräp som hindrar dig från att ta till dig. Vad som är skräpet vet bara du men jag anar att det är ilskan som är vad som kristalliserat någonting inom dig. Det enda sättet att lösa upp det är att känna efter vad som gick fel i ditt liv innan. Minns tillbaka, lev det du inte gjort. Innan dess kommer du inte framåt. Du måste vara mer ärlig mot dig själv, vilket du inte kan vara om du skyddar dina föräldrar.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 01:10

Åkes granne skrev:Alltså med att "ta på mig skulden" menar jag det man menar med att "vara sann mot sg själv" -dvs. att alltid VETA vad man gör, och de konsekvenser som ens handlande kommer få, och därmed alltid välja den högsta vägen.

'Högsta' vägen är den sanna vägen. Det är bara du som vet vad det är..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:14

Jag såg förövrigt en av de insnöade skötarna från psyket på facebook. "Bästa bok: 'Pojken som kallades för det'" Vilken jävla idiot.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 01:15

Du... kan jag få din uppmärksamhet. Du bad om kommentarer !!!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 01:19

Åkes granne skrev:Imorse när "mamma gick in i mitt rum", "väckte mig" vill säga, befann jag mig i ett gränsland mellan "dröm och vakenhet", och svarade på en fråga "-nej, det spelar ingen roll för de fyller år samma dag.." som en självklar logisk förklaring på själva "rummet" i frågeställningen. Det är svårt att förklara. Det verkar som om "förvirrade" människor överskrider "synonymer" och använder sig av "metaforer" för att gå in i en alternativ "fantasivärld". Fattar ni vad jag menar?

Avantgardet: Du nämner ofta "psykoser". Vad menar du egentligen med en "psykos"?

I stort sett det du ovan beskrev. Ett förhållande till "verkligheten" som inte stämmer överens med det status quo som vi i vanliga fall betraktar som Verkligheten, men på ett sådant sätt att du själv inte kan upphäva denna relation eller genomskåda det lögnaktiga i den. Det finns inget som egentligen säger att den skulle vara Fel, men dock så kan man märka dess verkningar på så sätt att en diskrepans finns där som skaver och visar sig vara inte fullt så praktisk som den ordinära verklighetshemvisten. Förstår du?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 01:20

Åkes granne skrev:Alltså med att "ta på mig skulden" menar jag det man menar med att "vara sann mot sg själv" -dvs. att alltid VETA vad man gör, och de konsekvenser som ens handlande kommer få, och därmed alltid välja den högsta vägen.

Det kan du aldrig, du kan bara handla som du kan handla. Det möjligheter som står till buds beror på vad du tidigare erfarit.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:20

Bz: Det spelar ingen roll om man "vet vad det handlar" om i det du nämner, det bjuder bara in till mental tortyr. Men jag vet fortfarande vad grundstrukturen bygger på. Jag kanske ska objektifiera det som ett Norendrama i 3D nån gång.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 01:21

Åkes granne skrev:Bz: Det spelar ingen roll om man "vet vad det handlar" om i det du nämner, det bjuder bara in till mental tortyr. Men jag vet fortfarande vad grundstrukturen bygger på. Jag kanske ska objektifiera det som ett Norendrama i 3D nån gång.

Noréndramer är bra.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 01:23

Åkes granne skrev:Bz: Det spelar ingen roll om man "vet vad det handlar" om i det du nämner, det bjuder bara in till mental tortyr. Men jag vet fortfarande vad grundstrukturen bygger på. Jag kanske ska objektifiera det som ett Norendrama i 3D nån gång.

Tortyr är den enda vägen säger jag som tog den vägen och räddade mig själv. Ibland är det helt korrekt att gå emot sig själv för att finna sig själv.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:25

Avantgardet skrev:
Åkes granne skrev:Imorse när "mamma gick in i mitt rum", "väckte mig" vill säga, befann jag mig i ett gränsland mellan "dröm och vakenhet", och svarade på en fråga "-nej, det spelar ingen roll för de fyller år samma dag.." som en självklar logisk förklaring på själva "rummet" i frågeställningen. Det är svårt att förklara. Det verkar som om "förvirrade" människor överskrider "synonymer" och använder sig av "metaforer" för att gå in i en alternativ "fantasivärld". Fattar ni vad jag menar?

Avantgardet: Du nämner ofta "psykoser". Vad menar du egentligen med en "psykos"?

I stort sett det du ovan beskrev. Ett förhållande till "verkligheten" som inte stämmer överens med det status quo som vi i vanliga fall betraktar som Verkligheten, men på ett sådant sätt att du själv inte kan upphäva denna relation eller genomskåda det lögnaktiga i den. Det finns inget som egentligen säger att den skulle vara Fel, men dock så kan man märka dess verkningar på så sätt att en diskrepans finns där som skaver och visar sig vara inte fullt så praktisk som den ordinära verklighetshemvisten. Förstår du?

Ja, det var precis det jag försökte säga, med vad "förvirrade" människor upplever... Dock, vill jag påpeka, lever jag aldrig i en sån värld, sådan "fantasivärld" som jag beskrev. Jag är svårsuggererad, och gränsöverskridande flum-upplevelser från "andliga" människors repertoar känns egentligen väldigt exotiskt för mig.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 01:27

Avantgardet skrev:

Det kan du aldrig, du kan bara handla som du kan handla. Det möjligheter som står till buds beror på vad du tidigare erfarit.

Mitt förnuft är en följd av mina erfarenheter och mina erfarenheter är en följd av mitt förnuft.

Återgå till "Tankar och känslor"