Jag vet vad VAKNA handlar om

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jan 2009 12:46

Åkes granne skrev:Hade skrivit ner detta på datorn tidigare i somras:

LÄNSRÄTTEN STOCKHOLMS LÄN

DOM

"Hon är mycket negativ till denna vård och hon har nyligen gjorts motstånd mot medicineringen vilket tyder på att sjukdomen manifesterar sig på ett våldsamt sätt. Den samtliga förutsättningen för tvångsvård är väluppfyllda och vården kan inte ges frivilligt".

"-I sina personliga förhållanden i övrigt hade ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kunde tillgodoses på annat sätt än genom att hon var intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalicierad psykiatrisk dygnetruntvård. Vidare är det UTRETT att Anna Sara Sörensen MOTSATTE sig sådan vård."

"Förutsättningarna för vård enligt 3 LPT var därmed vid tid-punkten för intagningsbeslutet uppfyllda."

Johan, ta väck Åkes inlägg där hon lämnar ut personlig information. Ta bort detta inlägg också.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 12:58

Vad då personlig information?

Jimmy och Bågfelt m.fl använder ju sin personliga information -sina namn. Förstår du ingenting? Jag sitter ju och skriver om min identitetsalienation, och min "sociala persona"/abstrakta kännetecken, min enda energi.

Och varför lägger du dig i detta? Behandlar du alla så? Tänk om alla gjorde det? Vad blir du då?

Känner just nu en oerhört restriktion/maktförtryck från massan. Får samtal från Johannes/sailaways, nu nyligen, som larvar sig -han är helt opålitlig på ett djupt plan av deras reptilitet. --> OBS! Jag "råkade" skriva deras, det var det jag menade.

Jag kanske behöver lära mig mer om "energier", men inte på ett perverst plan, någon slags "häxgrej". Det är detta som jag nu möts av, människor vars ansikten består av extrema kontrakt/spel.

Samt en kompis som jag ej hört av från länge, skriver till mig på msn..

Människor, som pratar om att "villig underordnan" är "sammarbete". Att jag ständigt "angriper" de som "bryr sig om", och de begriper inte vad min kyla/opersonlighet är -de ser det inte som ett kärleksuttryck, och bortförklrar/förtrycker hela min emotionella natur/åsikter: men det är JAG som gör detta! Och PÅ GRUND AV DET; blockeras hela min värld.

Min Venus (i Vattumannen) blir angripen, men det är också förståligt. Det är en slags uråldrig icke-kontaktbarhet.

Är det någon som känner såhär?!

Jag inser ett problem i att jag försöker offentligöra min agenda i förtid. Den "finns" inte, vilket andra berättar för mig. Den finns, men alltså, den är något annat som jag inte vet vad det är.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jan 2009 13:04

Ok, ville bara skydda dej. Men om du öppet vill skylta med ditt namn då så, upp till dej.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 13:11

suchanother skrev:Ok, ville bara skydda dej. Men om du öppet vill skylta med ditt namn då så, upp till dej.

Ja, just det! Idiot.

Det var ungefär som min pappa sa. Jag var pank i somras och ville låna pengar till en buss (!)

"-Du åker till Stockholm, LÄNGRE KOMMER DU INTE.." (jag fyller 20 om några veckor)

Det här var när jag försökte förstå min neuros, genom att provocera fram den och utforska den, upplöst. Samma "filter" ligger väl kvar, av narcissism, död sanningssubstans.

Drabbas av lite av samma känsla. Det är något som är fel, men min yin/yang-organism.

...

Skäms väldigt mycket för att jag visar hur jag inte "är med" i dialogen, men jag har inte sovit under natten... samt hur jag upprepar verbalt från forumet, jag är egentligen spontan annars, jag vet inte varför jag "väljer" att göra så. Har väldigt mycket rädslor, kring det "FÖRVÄNTADE".. hm... en intellektuell tvngsmässighet tar det över i, helt ärligt.

Samt en viss pinsamhet, i att det "framgår" att jag "tycker jag är ful", det är inte riktigt så. Men det är intressant, att se hur som sagt.. min Ascendent tolkas/är. Angående det, så har jag en djup rädsla för att vara offentligt ful, jag är väldigt kritisk och uppriktig angående mitt utseende, att jag är helt otränad, mitt hår ser förjälvigt ut t.ex. Jag tycker hela världen av hur flocken hypnotiserat sig själv är sjuk, alltså.. de är inte sanna mot sig själva, riktigt, i de här med hur de skyller kollektiva neuroser på intet. Det är en väldigt djup liggande sak det här, som jag inte kan förmedla riktigt.

Varför lägger sig andra i mina egna bedömningar, vad som JAG "är" fel/rätt i, enligt DEM, alltså vad de ANSER att mina antaganden GRUNDAS PÅ -det är en omvänd tolkningssummering.

Alla blir vi "störda" på grund av denna underliggande EGO-sjuka; Schizofren paranoia.

Jag vet inte alltså. Jag är för "teknisk" känslomässigt. Och samtidigt "egentligen" något helt annat.

Detta visar mitt "inre barn", min.. hm.. ja ni förstår. Jag har en halvtidsblockering i tolkningen, för att "nå resultat" (är jag programerad, då alltså)..

Tycker detta är "väldigt fult"..

Egentligen gillar jag inte alls ur jag LÄGGER BAND på mig själv, jag vill leva ut mitt känsloliv, genom andra. Men har vissa tvångsmässiga/oärliga reduceringar, och det är detta jag är intresserad av att befria mig ifrån, "samtidigt"....

Min känsla för en MÄNSKLIGA NATUREN, har förvridits och glömts av mig själv.... Har med min "kvinnliga brist" att göra.

Det här är en FÖRNEDRELSE, som jag är byggd för att gå igenom. Hm.. men det går inte att skapa på andras villkor.. Det ligger i sakens natur..

Alltså, jag har ett problem med att jag hatar OKUNSKAP/vilseleddhet.. som missbrukas som sociala koder. Detta är ett jätteproblem! Jag har undvikt det mänskliga social rummet, pga att jag ser att allt är en "KRIS" (egen identitetskris)... jag tänker känner att... jag vet inte.. ni förstår säkert vad jag menar, och forumets "tjänst" bygger på denna känsla...

Det finns inget sådant som "karma-poäng"..

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jan 2009 13:35

Jag är aldrig pank och jag är inte konfliktsberoende. Du tycks söka efter konflikter hela tiden då detta är din livselixir. Du kan helt enkelt inte leva i harmoni med någon utan ditt stora ego (grandiosa ego, psykologsnack) vägrar accepterar andra.
Ditt reagerande på mitt lilla inlägg är asymptomatiskt för pubertetsproblematik.  Jag misstänker att du är äldre än så och har fastnat i barndomen. Är det inte dags att bli vuxen Åkes?

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 13:43

Är det inte dags att bli vuxen Åkes?

Problemet är att det inte finns något att jämföra med, något "vuxet" representerat av "er". Jag är "både och". Kravet kanaliseras i "kunskap"... och mål, liksom.. jag kan inte kompromissa, låta mig bli sedd som ett offer av andras krassa kulturella moral.

Jag vill utveckla mina unika gränser och individuella kreativtet. Varför tror ni jag är här?

Jag accepterar inte könsroller som "sanning" ute i världen.

Jag stöts bort, och blir ilsken av alla grupper som har med "utstötande" och "förakt" att göra. Det är extremt "osexigt" och ålderdomligt.. Det är då min mänsklighet blir "pervers"..

Alltså, det känns som jag tvingar mig till ett personligt ansvar över hela mänskligheten.  

Jag känner inte igen mig i det som andra säger att "alla vill".. Det är det "oriktiga könet". Men det här har också med någon slags .. människan har en tendens att vilja "bestämma"/leda..... det är sjukt..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 14:07

VI måste världen från OSS SJÄLV. Det är exakt så bokstavligen. Tänk, det är den frihet ni "vill åt".

Människan måste visa sin gudomlighet som det, det är. Det känns om ingen tar något av det jag säger på allvar. Jag har fått en jättekonstig "roll" (här då, syftar jag främst på) där jag uppfattas som "konstig", då många fick en bild av min "verklighet" från första anblick, som något "helt annat".

-

Mitt problem i allt.. begrepp och svar är samma gränsdragande. Vad är det för sanning vi behöver egentligen? Jag lindar in mitt rättesnöre på fel sätt.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 14:15

Vad är könen egentligen?

Varför är det så viktigt för människan att ha och bli respekterad för sin "starka manlighet" respektive "starka kvinnlighet". Människor vill att andra ska veta hur de känner i själen -men vill samtidigt ÄGA denna själ. Lustigt, inte sant? Vi har lagt band över vår gemenskap, som aldrig är egentligt främmande.

Sorgligt, att detta anses "onaturligt" (...) att konfrontera, ta upp. Jag har aldrig ens pratat med en person som haft en åsikt i det här, samtidigt som de jag nämt detta tema för, tydligt uppvisat "inre avsaknad". Min pappa t.ex. har sagt att han "inte ser/tänker att det är någon skillnad".. men lever inte så i sina former.

Jag tycker det här är en misshandel av människans natur. Eftersom det skapas trauma i vår långa väg av bedömningar/värdering, vi tillåts inte avgöra något själv.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 14:21

asymptomatiskt för pubertetsproblematik

INGA sådana här termer, är sanna eller verkliga, oavsett om det gäller mig, eller någon annan.

Förstår ni inte att det ni begrepp-ligt klassar in andra i, speglas i er självbilds "isolering"?
Speciellt sådana här saker som rör ålder, symptom, diagnos är förkastliga er själva.

-

En sak som som tillsyntes kan se ut som "något annat"... Begrunda INTUTION, hellre än att begrunda Gud -det skulle ge nuet en rikare kvalitet, kollektivt....

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jan 2009 15:13

De är väl lite sanna? Vissa fastnar, menar inte dej just nu, i ett upproriskt barnbeteende.
Psykopaten/narcisten lever i en bubbla där endast han/hon lever. Empatistörningen kommer som brev på posten då alla andra är inte människor utan schackpjäser som föses hit och dit i ett manipulationssyfte.
Problemet är de är omogna upprorsmakare även i vuxen ålder. Det där lilla barnet vill inte ge plats åt en vuxen.
Detta barnbeteende är oerhört jobbigt för omgivningen där narcisten inte alls förstår utan allt är ”naturligt”; sådan har jag alltid varit och sådana är alla andra men de missuppfattar mej. Här kan vi verkligen prata om fastlåsning i tanken.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 15:25

suchanother skrev:De är väl lite sanna? Vissa fastnar, menar inte dej just nu, i ett upproriskt barnbeteende.
Psykopaten/narcisten lever i en bubbla där endast han/hon lever. Empatistörningen kommer som brev på posten då alla andra är inte människor utan schackpjäser som föses hit och dit i ett manipulationssyfte.
Problemet är de är omogna upprorsmakare även i vuxen ålder. Det där lilla barnet vill inte ge plats åt en vuxen.
Detta barnbeteende är oerhört jobbigt för omgivningen där narcisten inte alls förstår utan allt är ”naturligt”; sådan har jag alltid varit och sådana är alla andra men de missuppfattar mej. Här kan vi verkligen prata om fastlåsning i tanken.

Avantgardet, som ofta säger att "jaget inte finns" kanske har en åsikt?

Det här är den största osanningen som finns. Det finns många på forumet som kan förklara det här.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 jan 2009 15:46

Jag vet inte om jag alls tycker att det är en "osanning". Jag tycker nog snarare att du är lite inbilsk Åkes granne. För hur menar du att du själv skulle kunna skapa din person? Som är ditt projekt som jag förstår det. Om inte just genom att folk redan har sina relationer till dig, och förhåller sig på vissa givna sätt till dig redan, som du därefter kan värdera och välja hur du själv skall förhålla dig till - till exempel förkasta eller anamma det sätt på vilket din far förhåller sig till dig. Just detta att de redan har ett visst givet sätt att relatera till dig är själva förutsättningen för ditt s.k. "självskapande". Detta är självmedvetandets dialektik. När jag säger att "jaget inte finns" så söker jag helt enkelt understryka att våra "jag" väsentligen är en berättelse, ett narrativ, som vi berättar för oss själva, och som kan berättas på en rad olika sätt, vilket följaktligen innebär att "jaget" således skiftar beroende på hur vi återberättar dess historia för oss själva.

Vad gäller just det suchanother påpekar så tycker jag han har rätt. Du fräser åt allt och alla, och du menar dig ha tolkningsföreträde i alla frågor. Du sitter på Sanningen, och alla andra har Fel om hur det ligger till. Kan helt klart kallas empatistörning, och narcissism, i min bok. Det jag har sagt till dig tidigare angående det är att det inte funkar så. Andras berättelser om ditt "jag" är ytterst sett lika "riktiga" som dina egna berättelser om dig själv. Vad du har att göra med är alltså, om en distinktion skall göras, ett inre respektive yttre perspektiv på hur du beter dig socialt. Hur du tolkar dig själv, och hur andra tolkar dig. Inget av dessa är mer "rätt" än det andra, utan båda är riktiga, eftersom det handlar om upplevelser så finns här inga egentliga rätt och fel. Det du har att göra är att förhålla dig till det faktumet, inte gnälla om att det är förtryck och orättvist. Ta in det. Lev med det. Gör det bästa av det. Och som jag så många gånger sagt förut, du kommer aldrig finna dig själv genom att söka i nåt slags inre som du inbillar dig föregå all yttre prägling. Utan den yttre präglingen finns i själva verket ingenting alls att finna i form av ett "jag". Vilket, som antytt, var skälet till att jag inledningsvis kallade dig inbilsk. "Jaget" är en social konstruktion.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 jan 2009 15:53

För hur menar du att du själv skulle kunna skapa din person?
Ja hur skulle jag (eller någon) annan det?

Det här är ytligt.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 jan 2009 16:00

Jahapp!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 21 jan 2009 16:30

Åkes,jag föreslår att du tar den medicinering som läkarna föreslår... :roll:
Då kan turbon stängas av ett tag , det kommer att vara skönt ,  tro mig!
När du väl lugnat dig och börjat fungera någorlunda igen , kan du sedan vidareutveckla dina "filosofier" :wink:
Ta emot den vård som du får !...till en början iaf ...
Snälla , gör det !
Läkarna vill och kan ofta hjälpa till.

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Återgå till "Tankar och känslor"