Alkohol

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Ruben

Alkohol

Inläggav Ruben » 07 jun 2006 00:06

Hej alla..

detta kanske inte är rätt kategori att sätta denna tråden under.. men eftersom att de är en tanke ja har så sätter ja den här :)

jag o min flickvän o en kompis diskuterade alkohol när vi var på väg hem från stan . min kompis älskar att dricka och min flickvän som är 14 (två år yngre än mig) har aldrig druckit alkohol. Jag har med åren hört mycket om vad som kan hända när man är påverkad och därför så dricker jag inte. Jag vill inte att min flickvän heller ska dricka men kan inte styra över henne så ja säger till henne att hon får dricka om hon vill men ja vädjar och ber att hon inte ska göra det. Varför är de så lockande att dricka alkohol? Någon som vet några bra motargument mot alkohol eller något sätt att få henne att undvika detta?

tack på förhand!

gråa hår
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 07 jun 2006 16:06

Vet inte... Ska sända dig en bild av mig som du kan visa henne som varning mot alkohol och droger... Tänker mig att hon skulle bli rädd då ja

Varney

Inläggav Varney » 07 jun 2006 18:37

svårt. iaf var jag mycket svår när jag var 14.

om hon inte bryr sig om sig själv. dvs skiter i vad som kan hända henne, eller vad alkohol gör med henne. om det är väldigt viktigt för dig, så kanske hon, om du är viktig för henne, skulle välja att respektera dig, om du berättar hur du känner, och varför; kanske att hon då känner att du är viktigare och väljer bort alkoholen.

jag var med om precis den grejen själv..min pojkvän haschade. och brydde sig väldigt lite om SIG, men väldigt mycket om mig. jag förklarade att jag mådde väldigt dåligt av det: därför att jag själv inte ville, men jag är medveten om hur svag jag är för droger o beroenden. han insåg då vad han utsatte mig för, och valde mig.
detta kanske är förutsatt vad det är du känner.
...kanske inte funkar lika bra om orsaken till din känsla tex är att du inte vill att hon ska vara otrogen i onyktert tillstånd el så..men, ärlighet kan ju funka ibland.
lycka till.

Ruben

Inläggav Ruben » 07 jun 2006 22:36

Tack så mycket för svar! Om de e fler som har något bra o säga så gör de :) grå hår vore schysst o få se bilden. vill verkligen inte att alkoholen ska förstöra mellan oss eller förstöra någonting för henne. Är väldigt tacksam för svar !

Återgå till "Tankar och känslor"