OBS: Detta inlägg är endast för att fördriva tid...
Det var en gång gud.
Gud hade extremt tråkigt och bestämde sig för att komma på något briljant.
På första dagen uppfann gud elektriciteten och genast fylldes tillvaron av absolut livsnödvändiga ting.
På första dagen köpte gud en Rolexklocka och tiden började ticka för första gången.
På andra dagen fastnade gud framför ett tv-spel…
På tredje dagen kom det till guds intresse att skapa en dokusåpa att glo på. Det skulle bli världens populäraste och den skulle kallas universum. Men hur skulle gud åstadkomma en Big bang, det enda gud visste om sprängmedel var att stoppa in ägg i mikrovågsugnen. Hur får man tag på ägg när hönan inte finns och hur skapar man en höna utan ägg? Gud grubblade hela dag 4 på detta.
På fjärde dagen råkade gud tappa sin klocka på marken och tiden stannade. Helt plötsligt ploppade det upp både ägg, hönor och andra obegripliga saker. Saken var solklar, in med äggen i mikron och POFF, universum hade bildats.
På femte dagen försökte han laga sin klocka men eftersom gud endast hade begränsade kunskaper om urmakeri så blev det ett mycket märkligt resultat. Klockan gick automatiskt saktare när gud hade tråkigt framför mikron men ingen skulle säkert märka något så gud lät det vara.
På sjätte dagen hade gud så tråkigt vilket medförde att tiden gick så otroligt långsamt att det under dagens gång passerade flera miljarder år inuti mikron. Stjärnor och planeter bildades.
På sjunde dagen kom guds favoritavsnitt när universums alla forskare försökte lista ut hur universum fungerade. Dom var verkligen dumma dom där forskarna i sin lilla 2-dimensionella kubiska värld på mikrons hala väggar. Att det skulle dröja ända till år 14 miljarder 2006 innan en idiot vid namn David lyckades lista ut att varför universums galaxer accelererar i rörelse när det borde vara tvärtom. Det beror ju såklart på att klet i en mikro självfallet accelererar mot mikrons botten. Och de svarta hålen var såklart mina ögon som stirrade in i mikron. Det var då jag upptäckte att jag hade stirrat så länge på min dokusåpa att jag började förväxla mig själv med huvudpersonerna i den.
Det var på sjätte dagen jag bestämde mig att lämna universum mot dess öde. Min uppmärksamhet hade ju ändå avtagit totalt dom senaste tusen åren.
Så på åttonde dagen fanns det inte längre en gud som övervakade samhället utan samhället övervakade gud för gud var David, mig.
Skapelsen
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
-
Katana
Re: Skapelsen
Ja det var ju varken riktig struktur eller dynamik i texten, men sett från andra sidan och dess perspektiv där det motsatta är en realitet så har du fått ihop det fint till en likvärdig sörja bortom tid och rum.
Återgå till "Tankar och känslor"