Den rätta?
Moderator: Moderatorgruppen
Den rätta?
Finns den rätta? En till varje människa? Vad gör man om man tror sig veta ha träffat den rätta personen men ens känslor inte blivit besvarade? Kan man komma över den rätta och isåfall hur?
Re: Den rätta?
Gaston skrev:Finns den rätta? En till varje människa? Vad gör man om man tror sig veta ha träffat den rätta personen men ens känslor inte blivit besvarade? Kan man komma över den rätta och isåfall hur?
Om den rätta/e - ens kompletterande halva - finns eller ej, vet jag inte så noga, men det finns i varje fall vissa som är helt fel. Kanske kan man hitta den rätta/e med hjälp av uteslutningsmetoden.
A
Algotezza aka Algotezza
Jag önskar jag också kunde tro på Gud, men jag tvivlar. Dock är det alltid Gud som får ta all skit när inte allt för trevliga saker händer så jag måste väl tro då?
Kan Gud styra över en människas vilja? Om personen man vet är rätt säger att det aldrig någonsin kommer bli något ska man fortsätta hoppas? Jag vill inte glömma men heller inte minnas. Det är jobbigt, hur gör man för att gå vidare?
För hon måste vara den rätta, annars hade inte allt blivit så meningslöst.
Kan Gud styra över en människas vilja? Om personen man vet är rätt säger att det aldrig någonsin kommer bli något ska man fortsätta hoppas? Jag vill inte glömma men heller inte minnas. Det är jobbigt, hur gör man för att gå vidare?
För hon måste vara den rätta, annars hade inte allt blivit så meningslöst.
offe skrev:Den rätta finns. Lyckas man inte få till det första gången, ser Gud till att man hittar varandra igen efter många år.
Man anpassar sig så att den man funnit, den som funnit en, blir den rätta/e - om viljan och känslan finns. Annars kan man alltid säga att man "vuxit förbi varandra" och hoppas att "nästa den rätta/e" väntar runt hörnet.
A
Algotezza aka Algotezza
-
Katana
Typiskt problem. Det man inte kan få vill man ha ännu mer. Men det går över med tiden. Sysselsätt dig med nått så får du tankarna på annat så blir det lättare att komma över.
Angående den rätta så tror jag inte på det. Det finns vad, 6 miljarder människor? Oddsen att träffa på den enda som passar en själv är inte så bra. Tycker, om än romantiskt, så är det en rätt deprimerande och pessimistik tanke. Jag anser att det finns massor av folk som är rätt för var och en. Om en av dessa redan träffat nån annan så är det bara att gå vidare och leta runt hörnet.
Angående den rätta så tror jag inte på det. Det finns vad, 6 miljarder människor? Oddsen att träffa på den enda som passar en själv är inte så bra. Tycker, om än romantiskt, så är det en rätt deprimerande och pessimistik tanke. Jag anser att det finns massor av folk som är rätt för var och en. Om en av dessa redan träffat nån annan så är det bara att gå vidare och leta runt hörnet.
Zartax skrev:Typiskt problem. Det man inte kan få vill man ha ännu mer. Men det går över med tiden. Sysselsätt dig med nått så får du tankarna på annat så blir det lättare att komma över.
Varför är det så egentligen? Varför vill man ha det man inte kan få så mycket mer än det man kan få? Så har det ju varit sen barnsben, den där coola actionfiguren för 600 kronor som man aldrig kunde få, men man längtade ihjäl sig efter att få leka med den.
Sant, men det är svårt att inse när man står där lämndad med krossat hjärta. Men tiden läker väl alla sår.
Återgå till "Tankar och känslor"