Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?

Inläggav Jörgen » 10 jan 2007 09:19

Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?

Inläggav Algotezza » 10 jan 2007 10:00

Jörgen skrev:Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?

Förtal av det heliga, brott mot den helige ande... Kränkning av människors religiösa känsla - Gud är okränkbar...

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 10 jan 2007 11:21

Det beror nog var jag befann mig, alltid är jag olaglig på ett eller annat vis i förhållande till någon av de lagar människor sätter upp. Mest troligt säger jag: genom att ha kränkt min egen rätt till liv (på ett eller annat sätt).

På ett annat plan så skulle jag, vilket är mindre troligt idag än vad det hade varit för några år sedan, säga: knarksmuggling, terroristdåd eller krigsförbrytelser (i den ordningen). Själv skulle jag med säkerhet kunna rättfärdiga dem (av en eller annan anledning), men det är ju en annan sak.

Användarvisningsbild
eken
Kontakt:

Re: Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?

Inläggav eken » 12 jan 2007 21:09

Jörgen skrev:Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?

Haft sex på något oanständigt sätt eller smädat någon gud.

/eken
Amor et scientia

lkl

Inläggav lkl » 12 jan 2007 21:33

Eftersom nästan allt är politisk på vår nivå skulle nog mitt huvud åka av rätt snabbt i ett arabiskt land eftersom jag inte skulle kunna avhålla mig från att smäda alla.

Användarvisningsbild
Mahatma

Inläggav Mahatma » 13 jan 2007 09:56

För min del troligtvis; Folkuppvigling, kritik mot politiska och religösa ledare, samt försök till världherravälde...  :D

Rafael

Inläggav Rafael » 13 jan 2007 17:24

självmord.  :roll:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 14 jan 2007 12:42

Otrohet.

Wintran

Inläggav Wintran » 14 jan 2007 16:58

Säkert nån form av yttrandefrihetsgrej, att jag reagerar på något jag uppfattar som politiskt felaktigt och blir lite för upprörd och ärlig för deras smak.
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.

Återgå till "Tankar och känslor"