Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?
Moderator: Moderatorgruppen
Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?
Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Re: Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?
Jörgen skrev:Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?
Förtal av det heliga, brott mot den helige ande... Kränkning av människors religiösa känsla - Gud är okränkbar...
A
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
Det beror nog var jag befann mig, alltid är jag olaglig på ett eller annat vis i förhållande till någon av de lagar människor sätter upp. Mest troligt säger jag: genom att ha kränkt min egen rätt till liv (på ett eller annat sätt).
På ett annat plan så skulle jag, vilket är mindre troligt idag än vad det hade varit för några år sedan, säga: knarksmuggling, terroristdåd eller krigsförbrytelser (i den ordningen). Själv skulle jag med säkerhet kunna rättfärdiga dem (av en eller annan anledning), men det är ju en annan sak.
På ett annat plan så skulle jag, vilket är mindre troligt idag än vad det hade varit för några år sedan, säga: knarksmuggling, terroristdåd eller krigsförbrytelser (i den ordningen). Själv skulle jag med säkerhet kunna rättfärdiga dem (av en eller annan anledning), men det är ju en annan sak.
Re: Om du hade fått dödstraff, för vilket brott?
Jörgen skrev:Nu har jag ingen större lust att själv svara på den frågan, men anta att du åker fast för ett dödstraff belagd brott i en land det det verkställs... vilket brott skulle det sannoliken röra sig om, utifrån din perssonlighet?
Haft sex på något oanständigt sätt eller smädat någon gud.
/eken
Amor et scientia
Säkert nån form av yttrandefrihetsgrej, att jag reagerar på något jag uppfattar som politiskt felaktigt och blir lite för upprörd och ärlig för deras smak.
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.
Återgå till "Tankar och känslor"