Jag vet vad VAKNA handlar om
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
Jag vet vad VAKNA handlar om
Att följa närvaron -den energi som annars brinner upp genom "beroenden", vanor och ritualer där "en myt" finns med. Jag satt t.ex. för några år sen och "lekte" på nätet kommunikativt för att "utforska min identitet", skrev spontana bisarra skämt i olika lekar. Det var ganska intressant för mig att studera detta material sen, om man är intresserad av "religion" -något som inte känns spännande längre; det är dags för nästa steg -en ny betydelse av sanningen på en högre nivå, mer personligt integrerad i relationer till något kollektivt.
Jag har inte riktigt förstått att vi gått så här djupt.
Bara offentligjör att jag börjar SE MIN LIVSRÖRELSE, tycker allting jag skrivit om jag bläddar lite här är i "full ordning", ser känslan/flödet i att allt hänger ihop (ja -det gör ju fakiskt det!)
Jag har ett speciellt sätt när det gäller att LYSSNA. Det handlar inte om vad människor i ord säger till mig, eftersom jag är "överfull" av denna identitet, det handlar om vad man bygger med medvetenheten. Ja, jag sa detta helt "automatiskt", utan att tänka på det motstånd inför en "hybris" det kanske skulle få i läsaren i chocken över det här.
Jag har inte riktigt förstått att vi gått så här djupt.
Bara offentligjör att jag börjar SE MIN LIVSRÖRELSE, tycker allting jag skrivit om jag bläddar lite här är i "full ordning", ser känslan/flödet i att allt hänger ihop (ja -det gör ju fakiskt det!)
Jag har ett speciellt sätt när det gäller att LYSSNA. Det handlar inte om vad människor i ord säger till mig, eftersom jag är "överfull" av denna identitet, det handlar om vad man bygger med medvetenheten. Ja, jag sa detta helt "automatiskt", utan att tänka på det motstånd inför en "hybris" det kanske skulle få i läsaren i chocken över det här.
- Avantgardet
Du funderar inte på att istället för att resa dessa byggnader rasera dem? Kanske är det lite läskigt till en början, tar måhända ett tag innan man vant sig vid att inte ha något att gömma sig bakom, men jag inbillar mig att det är befriande. För mig står du helt upp-och-ner, med huvudet i sanden och fötterna bland molnen.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- Åkes granne
- Kontakt:
Läste igenom det jag skrev i tråden "Jag vill inte inge en baktanke.." på sid 2, och "testade" om ni skulle "fatta" exakt vad jag menade. Jag hade känslan av att jag (därmed öppet för er) såg ytterst tydligt allting, när jag skrev inlägget. Jag blir hela tiden osäker på om "budskapet gått fram" och ser när jag tittar tillbaka på saker ingen substans i någonting -det är samma närvaro som bedömmer. Jag har en för uttalad överkänslig hökblick över mina fysiska former (Pluto opposition Mars i Oxen) -det är något med Oxens symbolik som jag vill erkänna. Jag vet inte varför jag medvetet för upp denna "tillhörighet" (som är Oxens arketyp/form) lite då och då, för det har ett syfte -antaligen är jag så djupt alienerad att jag behöver påminnas om att jag har en kropp i fråga om "balans". Detta är inte så konstigt då min Descendent (ni/de andra/egen social navigering) är i Oxen, området styrs alltså av min Venus som styr mina tre Oxe-planeter i sjunde huset (sjunde huset är Descendenten).
Men "substans" menar jag här förstås ingen vad ska vi kalla det för.. jag menar själ, och då menar jag själ..
Det här är en "självilska". Jag är för avancerad för att öppet frigöra mig i grupp.
Vad var det jag "kom på"? Jag sa drömmande till mig själv i tanken "det är något som inte finns"
Svar: Min EGEN NÄRVARO (Ascendenten -som min livsrörelse/själ, dvs. Pluto styr och förnyas inom/som) -som är beroende av Descendenten; min utmejslade persona, för att finnas till/födas.
Sailaways som vill inge ett uttryck av att vara helt medveten om precis allt som har med mig att göra, i hans (hans egna!) "gudadimentioner", skickar sms med könsliga intiativ till mig, och säger "du vet att du kan dö i mig"..
Med det missförstår han hela min INTENTION som han själv projicerar och ÄR. "Kroppen" är DEM "där ute" (Descendenten) som måste IN I MIG för att jag ska BLI MEDVETEN om min EGEN DÖD (dvs. min Ascendent i Skorpionen, min närvaro som bara andra -Descendenten, kan upplysa mig om).
Eftersom detta är Skorpionens betydelse, innebär det knappast en privat absorbering om självet, SOM det "offentliga" bokstavliga ni försöker "förjordliga" mig genom. Jag måste komma över min frånstötning av det ni talar om när det gäller mig, ge er rätt -men inte på det här sättet.
JAG har ingenting att GE (Oxen) -min sexuella (emotionella, vad vi vill) natur är lika "vilseledd" som "du" är..
Jag bara ger ett förföriskt INTRYCK av att jag "har mycket att ge"; detta är som jag tidigare skrev "det sätt/relatering" som jag har för att BLI det som NI SER; samtidigt som "sättet/relateringen" ÄR ni/er..
Exakt det här är en Pluto-Ascendentents (jag har även Pluto i Skorpionen i mitt första hus, den har alltså inget annat område än jaget att definiera sig inom -förutom genom aspekterna förankrat i betydelsen av er, som mitt jag vidare innebär!!!) typiska "kris"/drama (privat alienering) som ofta leder till en rad traumatiska skeeden
Men "substans" menar jag här förstås ingen vad ska vi kalla det för.. jag menar själ, och då menar jag själ..
Det här är en "självilska". Jag är för avancerad för att öppet frigöra mig i grupp.
Vad var det jag "kom på"? Jag sa drömmande till mig själv i tanken "det är något som inte finns"
Svar: Min EGEN NÄRVARO (Ascendenten -som min livsrörelse/själ, dvs. Pluto styr och förnyas inom/som) -som är beroende av Descendenten; min utmejslade persona, för att finnas till/födas.
Sailaways som vill inge ett uttryck av att vara helt medveten om precis allt som har med mig att göra, i hans (hans egna!) "gudadimentioner", skickar sms med könsliga intiativ till mig, och säger "du vet att du kan dö i mig"..
Med det missförstår han hela min INTENTION som han själv projicerar och ÄR. "Kroppen" är DEM "där ute" (Descendenten) som måste IN I MIG för att jag ska BLI MEDVETEN om min EGEN DÖD (dvs. min Ascendent i Skorpionen, min närvaro som bara andra -Descendenten, kan upplysa mig om).
Eftersom detta är Skorpionens betydelse, innebär det knappast en privat absorbering om självet, SOM det "offentliga" bokstavliga ni försöker "förjordliga" mig genom. Jag måste komma över min frånstötning av det ni talar om när det gäller mig, ge er rätt -men inte på det här sättet.
JAG har ingenting att GE (Oxen) -min sexuella (emotionella, vad vi vill) natur är lika "vilseledd" som "du" är..
Jag bara ger ett förföriskt INTRYCK av att jag "har mycket att ge"; detta är som jag tidigare skrev "det sätt/relatering" som jag har för att BLI det som NI SER; samtidigt som "sättet/relateringen" ÄR ni/er..
Exakt det här är en Pluto-Ascendentents (jag har även Pluto i Skorpionen i mitt första hus, den har alltså inget annat område än jaget att definiera sig inom -förutom genom aspekterna förankrat i betydelsen av er, som mitt jag vidare innebär!!!) typiska "kris"/drama (privat alienering) som ofta leder till en rad traumatiska skeeden
- Avantgardet
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Du funderar inte på att istället för att resa dessa byggnader rasera dem? Kanske är det lite läskigt till en början, tar måhända ett tag innan man vant sig vid att inte ha något att gömma sig bakom, men jag inbillar mig att det är befriande. För mig står du helt upp-och-ner, med huvudet i sanden och fötterna bland molnen.
Vad trodde du jag menade med (hur allt) "hänger ihop"?
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Lugnt. Ta inte det här på fel sätt. Jag menar jag känner inte dig överhuvudtaget, vet inte vem du är eller nåt, men jag skulle aldrig ligga med dig, inte ens om jag så fick betalt.
Sluta förnedra mig. Jag blir lätt missförstådd, jag uttrycker förstås inte att jag söker sex, eller att det är "det jag behöver".
Jag såg inte heller ditt inlägg innan jag skrev hela mitt, det var alltså inget svar till dig på något sätt.
- Avantgardet
Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Du funderar inte på att istället för att resa dessa byggnader rasera dem? Kanske är det lite läskigt till en början, tar måhända ett tag innan man vant sig vid att inte ha något att gömma sig bakom, men jag inbillar mig att det är befriande. För mig står du helt upp-och-ner, med huvudet i sanden och fötterna bland molnen.
Jag tror att du inbillar dig att du har jättekoll på precis allting, och det är säkert den historia du berättar för dig själv, men jag menar att du borde öppna för ovissheten. Att börja tvivla på min egen upplevelse var det enskilt mest betydande för mitt psykiska tillfrisknande efter alla mina psykoser.
- Avantgardet
Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Lugnt. Ta inte det här på fel sätt. Jag menar jag känner inte dig överhuvudtaget, vet inte vem du är eller nåt, men jag skulle aldrig ligga med dig, inte ens om jag så fick betalt.
Sluta förnedra mig. Jag blir lätt missförstådd, jag uttrycker förstås inte att jag söker sex, eller att det är "det jag behöver".
Jag såg inte heller ditt inlägg innan jag skrev hela mitt, det var alltså inget svar till dig på något sätt.
Var inte menat att förnedra på något sätt. Försökte bara definiera min relation till dig, med tanke på vad du hade skrivit om sailaways, så att du inte missförstår min avsikt på nåt sätt.
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Du funderar inte på att istället för att resa dessa byggnader rasera dem? Kanske är det lite läskigt till en början, tar måhända ett tag innan man vant sig vid att inte ha något att gömma sig bakom, men jag inbillar mig att det är befriande. För mig står du helt upp-och-ner, med huvudet i sanden och fötterna bland molnen.
Jag tror att du inbillar dig att du har jättekoll på precis allting, och det är säkert den historia du berättar för dig själv, men jag menar att du borde öppna för ovissheten. Att börja tvivla på min egen upplevelse var det enskilt mest betydande för mitt psykiska tillfrisknande efter alla mina psykoser.
Du missförstår precis vad jag syftar på i detta.
Men tack, detta får mig att inse att jag har gjort "SVAREN" helt beroende till vad ANDRA säger ("tyranni"), en extrem maktkamp som gör att jag hela tiden känner mig "obalanserad". Jag försöker HÄVDA (Mars) mig genom andra (i sjunde huset) -förklätt i mina projektioner.
- Avantgardet
scirocco skrev:I jämförelse kan det ju faktisk va skönt att leva ensam..Oväntad uppmuntran o tröst fick jag här
Tills man blir less förstås. De perioderna får man fäkta undan på ett eller annat sätt, tills man än en gång inbillar sig vara lycklig.
- Avantgardet
Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Du funderar inte på att istället för att resa dessa byggnader rasera dem? Kanske är det lite läskigt till en början, tar måhända ett tag innan man vant sig vid att inte ha något att gömma sig bakom, men jag inbillar mig att det är befriande. För mig står du helt upp-och-ner, med huvudet i sanden och fötterna bland molnen.
Du missförstår precis vad jag syftar på i detta.
Men tack, detta får mig att inse att jag har gjort "SVAREN" helt beroende till vad ANDRA säger ("tyranni"), en extrem maktkamp som gör att jag hela tiden känner mig "obalanserad". Jag försöker HÄVDA (Mars) mig genom andra (i sjunde huset) -förklätt i mina projektioner.
Jag skulle säga att du missförstår det jag säger där. Jag talar inte om tillfrisknande för andras skull, utan för ens egen. Jag talar om att sträva efter brutal sanning, inte vackert självbedrägeri.
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Lugnt. Ta inte det här på fel sätt. Jag menar jag känner inte dig överhuvudtaget, vet inte vem du är eller nåt, men jag skulle aldrig ligga med dig, inte ens om jag så fick betalt.
Var inte menat att förnedra på något sätt. Försökte bara definiera min relation till dig, med tanke på vad du hade skrivit om sailaways, så att du inte missförstår min avsikt på nåt sätt.
Nej jag är aldrig någonsin orolig eller misstänksam när det gäller vad andra har för avsikter med mig. Jag oroar mig hela tiden för att andra misstänker avsikter i mig riktade mot dem. Det är som om det är en korsslutning här, jag stöter bort andra samtidigt som jag är beroende av dem -jag vet inte vad jag vill med någonting, eftersom det inte rör sig på den nivån primärt.
En "förjävlighet".
- Avantgardet
Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Åkes granne skrev:Avantgardet skrev:Lugnt. Ta inte det här på fel sätt. Jag menar jag känner inte dig överhuvudtaget, vet inte vem du är eller nåt, men jag skulle aldrig ligga med dig, inte ens om jag så fick betalt.
Nej jag är aldrig någonsin orolig eller misstänksam när det gäller vad andra har för avsikter med mig. Jag oroar mig hela tiden för att andra misstänker avsikter i mig riktade mot dem. Det är som om det är en korsslutning här, jag stöter bort andra samtidigt som jag är beroende av dem -jag vet inte vad jag vill med någonting, eftersom det inte rör sig på den nivån primärt.
Då tvingas du till den ofrånkomliga slutsatsen: "lika bra att ta skiten med en klackspark". Fast man längtar allvaret.
Jo jag vet,sitter ju här o fäktar.Inget jag gillar.Men har något nytt på gång nu.Kul.Har faktisk genomlevt mitt livs svåraste period,är nästan uppe nu. Jag var så nära döden jag kunde komma.Kunde lika gärna varit död. Men det ligger tydligen inte för mig .Älskar livet mycket,men kanske just därför kan det bli oerhört sorgligt
Återgå till "Tankar och känslor"