Genom att göra mystiken psykologisk kan varaktighetens närvaro i ting/minnesbegrepp återupplevas i renhet genom en "regridering" till balans. Man sökte formernas RÖTTER i sig själv, som det man faktiskt känner .. personligen för mig är detta betydelsen av "människokärleken" (i kravet av döden).
Upplevelsen/känslo-rummet, av det faktiska (skeenden/förlopp i struktur, TOG MAN till sig själv, som begreppet av vad man känner) OCH det subjektiva (att känna just "det")...
Vem är man?
Hoppas någon förstår vad jag menar, exakt med "ting", osv..?
Usch. Jag har så mycket "kontroll" i mig/över mig, att jag censurerar all andlighet, deletar det jag "egentligen ska säga" och "säger vad jag skulle säga". Men ändå -det är DET här jag menar. Men ändå!
Nu lär jag mig något! Ser det precis. Hmm. Hur ska jag uttrycka det.
Detta är EXAKT: "människokärleken" är Vattumannen (min Sol på Imum Coeli = rötterna!) STYR/navigerar, Medium Colei, mittimot eftersom den står i Lejonet (Solen) -MC är "var är man påväg"; i relation till IC som är subjektivtet.
Människokärleken som för mig ÄR eller uttrycker Saturnus konjunktion med Neptunus; i tredje huset, influerat av femte huset. Det är det jag nedan citerar lite längre... dvs. VERKLIGHETEN (Sat) och den ANDLIGA SUBSTANSEN (Nep) av, femte huset styrt av Nep = meningen ... är alltså en slags "genuin" urstruktur inför betydelsen av... Alltså vad som "menas med" att känna och tycka "det här" (ovan!)
Hmm. Det jag känner är alltså snarare VISIONEN och uträkningens pre-kreativitet för min kärnnaturs SUBSTANS, som jag "tagit personligt" och sett som en "dysfunktion" (som ÄR känslorna; det urundersökt faktiska + subjektiva; SOM.. -dess "tema" är dysfunktioner och ett ständigt filosofiskt "klättrande", av..)
Det är inte VAD jag känner utan VARFÖR, samtidigt som det "kommer där ifrån", som jag nedan beskriver. Jag söker GENOM det här, dess egna helt NYA FORM. Som liksom är beroende av sig själv..
http://img516.imageshack.us/img516/4201/111my9.jpg
Vad kan det vara, "sig själv".. = ja, exakt!
Samma uttryck/betydelse återkommer, citerar nu här ett helt, men kort, inlägg:
dold passion och smak för "tonårskulturen", fast i ett IDEAL jag aldrig någonsinsin upplevelt en förnimmelse av i mitt eget liv. Det är kombinationen av "DEM", det existensiella djupet jag ser i dem, tillsammans med världens gemensamma "dedikationer" ...vi vill alla ÖVERLEVA.. Konstnärlig produktion handlar om det här. Jag har en känsla/smak för hur denna kulturs känslor avbildas i bruset av koder, "färg och form".. var det "kommer ifrån"..
Det är alltså kärleken. Alla förenas i en "romantisk bild" (ett ideal), syntesen mellan barnet/föräldern, i kreativitetens "äktenskap"..
Det är något fel på vår kultur. Jag har en vag intutiv känsla för hur religionen kan uppstå, men jag vet inte. Vi måste "bevisa" vår incenstuösa marknad från djupet. Andlighet handlar numera aldrig om isolering. Fan, fattar ni inte det? Människan KRÄVER verkligheten och den otrixade sanna bilden, ingen kan stötas ut..
Jag har aldrig "tänkt på det här", jag bara ser bilden nu när jag skriver ner hur jag känner.
Jag vet vad det här handlar om. Och jag vet hur det känns, religion är mitt största intresse jag aldrig fått tillfredställa just därför jag är en manifesterad omanifestation, skapat en misslyckad kreativitet, då jag inte insett djupet/kärnan, evolutionen, utan varit väldigt obalanserad i det praktiska, som det enda, men obalansen är istället en användning/intelligens, då man förstår och interagerar med mänskligheten.
Jag tror man blir rädd att ingen kan "ge en kunskapen", då man inte är djupgående ärlig.
Förstår ni att ALLTING "är"/betyder något? Eller visas, osv...
"sig själv" är kärleken.. tänkte skriva "centrumet för kreativiteten" eller så, men det är inte hela bilden...
Vad mer? Religion -kulturen; "avsaknanden" jag känner om jag sitter i tunnelbana och inte ser informationens liv omkring mig...
Religion/kultur är Jupiter/9e huset (Skytten); Oxen är "tillfredställa" ..ett behov (Månen är behov)...
= "sig själv", igen..
"Kommer ifrån" ; är Imum Colei -Medium Coeli är "går till". Men som jag sa.. det är samma sak för mig (innan jag kan SÄGA eller bevisa något, dvs!!!!!!!!! ..därför är modellen lite "dysfunktionell" just nu, då den är beroende av min individs psykologi....)
Men... (vad? vem? var?)
För jag vill vara FRI. Var? I VERKLIGHETENS (Saturnus) - CENTRUM (5e husets; Neptunus = anden/transcendens)
(Frihet är Vattumannen och Jupiter.)
Försöker beskriva detta i tråden "Interwiev..." i religion/andlighet-underforumet..
Har nämnt det typ för ett halvår sen, mer.. Mina (men detta är något som gäller er också..) ..VÅRA tankar, våra MINNEN från den sanna verklighet (därför "romantik") som faktiskt på riktigt var...
Det som jag lite opersonligt beskrivit (då låter det pubertalt eller verklighetsfrämmande visionärt) i tråden "Vägen till andlighet" i 3e och 4e inlägget, och nu senast i JimmyAbergs tråd "Söker värdiga avslut"..
Behöver, söker mig.. helt FRIGJORD från det initialt/uppväxtmässigt familjemässiga äktenskapet med verklighetens STRUKTURER/kontraktets roller som olika tillvaroorgan i livet...
Strukturen för mig var ju -i SANNING, min egen personliga SUBJEKTIVA bild/känsla.... Som jag överst i detta inlägg exakt beskriver! Strukturer är något väldigt "estetiskt" för mig.. men det är det ju också "av".. och genom en andledning..
..ett uttryckande av ETT ENDA "budskap"... Vad är ett budskap? Hmm..
Alltså: FÖRE modern + faderns gestaltningen av "mig" (hjärnan); och EFTER (död): med rummet/formen av: självprojektionen (vem är vem? -av jag och mina föräldrar..)
Mina föräldrar = Solen och Månen = blir då:
Mänskligheten, kulturen, sanningen....
Jag har alltså alltid inre bilder S-O-M "min egen pappa" och "min egen mamma", och andra "roller" som SÄRSKILDA MÄNNISKOR
Jag förknippar ("ser igenom") känslolivet med fysiska tillstånd, hunger/mättnad, osv.
Jag = osynlig Pluto; ser igenom (Pluto, dvs) = S J Ä L E N
= intimitet!
Inte konstigt att jag fått problem! :) Det finns ju inget att JÄMFÖRA MED (i nuet ....samtidigt som min vänstra hjärnhalva är ett med strukturerna OCH kaoset; dess förbindelse som "historian" -alltså ett sammansmält FÖRE/då och EFTER/sen; som är samma sak: dvs. DÅ [kronologi/kroniskt] är efter [resultat], och SEN [redemption] är före[genomskinlighet/prenatalt i "nutid"]....)
Detta är min KÄRNAS SUBSTANS; min VattumanSol på IC ("familjen"/människor) och min Måne i Oxen (eget/personligt) -min verkligsbild är transparent; men upprätthållandes av KREATIVA REFLEKTIONER (Sol i Vattumannen på IC) som allt tjänar, meningen.... Strukturen är MINNEN från kronologin; som man inte kunnat skilja FRÅN SIG SJÄLV, de har gått rakt in i en -i FÖRBINDELSEN TILL DEN S.A.S "SANNINGEN"...
Det jag menar med "religion" är alltså ingen "aktivitet" eller så, utan en betydelse av hela självet.. det är "belöningen".. "resultatet"..
Månen i konj med Jupiter.. alltså en KÄNSLOMÄSSIG GRUND. Det jag uttrycker som "filosofiskt" här; är en ickeinförlivad NÄRVARO/moder av vad jag BEHÖVER (Månen) "känna" eller "kännas som"...
Ser ni K-A-O-S-E-T ....för vad det är? Du kan ju tänka på om du gör det eller inte!
Mitt aggressiva fusions-jag ("bordeline", osv. är destruktiv i allt som har med andra människor att göra i omedvetenhet).. "BLIR" alltså min kärn-natur (Sol och Måne); markerat i den ordningen, i svart..
Imum Coeli är SJÄLVBILDEN. Och mitt eget VI (dvs. jag själv), relations/fusions-jaget navigering*, centreras förstås i hjärtat: att DRA IN reflektion/spegling inför "kärleken"/den andra MÄNNISKAN (människorna), ett förberedande för FLYKT/transmutation. Hm, ja, Vattumannen. Känslor.
*Den klyvda/polariserade relationen mellan det starka jagets MASKULINA (Pluto i Skorpionen) och KVINNLIGA (Mars i Oxen) energipolariter; ur-strömmar genom vår kollektiv myt. Jag vill inte GE av mig själv till HENNE (min kropp) som tvingar mig och låser sig/vägrar, då jag "inte vet".
Den inre monolog (DIALOG) jag processerar fram flytande i mina ådor; relaterar i nuet till en FRAMTIDSBILD av sanningen/sammanhanget; involverande kulturella bilder/svar, socialt. Detta "nu" har "redan hänt" och MÅSTE "komma fram" i skeenden/identitetsrörelsen. Men inte genom "handlande", utan då jag TAR IN min RELATION helt i sig själv, genom att bryta upp "hemmet"; kreativt.
Kanaliserar allt (mig själv) i en OBJEKTIV ANALYS; min VENUS i VATTUMANNEN (som dessutom är i tredje huset, liksom Sat/Nep) -bilden av kärleken som inte riktigt ser sin identitfikation/ömsesidighet (varande) med urgrunden/attacken:
---> "förflyttar" sig intelligent (fragmentariskt!) genom kulturella, kollektiva BILDER; som genom "dialogens icke avslutade.." MÅSTE UT, dvs.
B---L---I
Någon helt annan stans.
(Jag inser att jag kanske går lite för långt, i visionen i det sista här, så jag redigerade lite, förstår att man behöver en syntes mellan friheten från "det kronologiska fängelset", den oetiska människoutvecklings-modell som det är, och VAD denna kunskap, sökandet efter frigörelsen, faktiskt betyder för människan själv. Och det tror jag är en slags jordslig mystik spunnet ur en djup förmåga för acceptans av "så som det är".. Man vet något bakomliggande, något annat mer personligt också, själva innehållet för innehållet, i det hem som aldrig var.
Det man VILL TA MED SIG in i framtiden; "hem" i hemmet; av/som det som var -en själv, "ett liv" måste ha "ett liv", men "vem" är mest dramatisk? Formerna kan skilja sig åt; initialt vara tvärtom).
Alltså. Jag ser hela tiden "spegelskärvorna" av HELA SVARET; som min egen meningen är, eller som meningen är att jag ska informera mig om, som.
Uttrycker hela tiden den genomräknande visionen med livet genom trådarna här på forumet. Vet inte om andra/ni förstår att jag hela tiden pratar om en enda helhet, eller att jag faktiskt vet om att jag gör det också. Tycker att allting "försvinner ut i rymden", att alla betydelser inte uppmärksammas som en enda sak att säga..
Men samtidigt, meningen.. är det här, flykten... "det här".. den kanske uppmärksammar sig själv!!!
Det här t.ex. är Vattumannen/Uranus:
"Felet" med allting är "förvirringen" i att inte känna till konfrontationen av: det personliga ANSVARET. Frigjörelse handlar alltid om att erkänna det här!
Saturnus/Neptunus (N är "kärleken"/andemeningen, och S är som "bär" och "är" det "egentligen" i ett "ansvar". Rent "mekaniskt" i känslan/formen är det samma saker, av vad det är och betyder..)
Smärtan jag har i kroppen rent fysiskt, är en överjävlig ansamling av mänsklighetens felaktiga former; den gamla modellens ryggrad. Jag kan inte uppleva något av mina emotionella begrepp -som t.ex. "intelligens", men jag kan holistiskt FÖRNIMMA hur en sån här "inre karaktär" upplevs.
Anledningen är att jag inte vill begränsa mig -att utgöras av profilerade FORMER baserade på kronologiska inre datum "mystificerade" -tänk vilken hemsk obalansering av vårt MÄNNISKOVÄRDE det är; som om "vissa" var mer värda än andra!!! Det spelar ingen roll om det handlar om evolutionära bänkrader som blandas upp förr eller senare, det är inte sant, det är omänskligt -varför "tycker" jag det annars ens?!
"Status" =strukturen, alltså jordelivets "fängelse"/bevarande av formen
Usch!
I tonåren började jag vilja befria mig ifrån "verkligheten", .."se illusionen" -och "offrandet" skapade dessa "problem":
Förut, brukade jag tänka hur jag skulle uppnå en inre förfining, men detta skäms jag nu lite för, jag ville skapa en inre "skönhet", en balans och struktur.. förnimmelsemässigt kunde jag "minnas" nya former/helheter, men det här är ingenting jag eftersträvar längre.. det har ingen "själ"..
Pratade jag inte om STRUKTURER; dvs. att "minnas barndommen i det förskroppsligade språket", att "ta ner en ny värld, som en ny KARAKTÄR -i säkerhet!" -hur detta var snobbism!
Och -jag HAR skrivit om hur jag LEVDE i ett FREUDIANSKT tolkningsföreträde av mig själv förut; subjektivt i ett "intellektuellt lidande".
Detta var bara en FÖR-FAS; av hur jag skulle UPPNÅ något; jag ägde (fast inte) detta mig själv i mina händer; offrandes inför min status; min psykologi.. Detta SPRÅK är jag nu FULLT enkel och närvarande med; jag "kom ur" det, med den osynliga läraren inom mig: min upplösning -förstår du?
Mitt intellekt i sig -är en urstruktur i arbetande rörelser; "ville uppnå sig själv" och falla ner på jorden, vilket skedde vid min uppenbarelse; jag ISOLERADE Gud i mig själv ålderdomligt: "satans-modellen"; åt helvete vad svårt det var.
OM du nu läst in dig, på dessa Freuds "sinne", ja då borde du ju förstå det här genom din EGNA IDENTIFIKATION av "helvetets allvar" -och denna förkrymlighet av det mänskligas behovsvärld, vi intellektuellt "fört in ickeliv genom" -alltså SAMMA JÄVLA SUBSTANS ALLISAMMANS, är en falskhet.
Det är därför vi tycker vi är så "olika", alla människor.
Vi tänjer könsskillnadernas dynamik bortom dess begrepp för att "känna rätt" ---> LÄS!
Hmm.. vad skulle jag säga... jag upplever alltså lite av min rå-förmåga till "dupering" -skulle vi kunna säga, men det är omöjligt förutom i ORDETS bemärkelse.
Jag är alltså DÖMD i ordets "protokoll"! HERRE JÄVLA GUD.
-
Min "andliga brådska" började som ett HAT över VERKLIGHETEN ("verklighetens substans"); alltså över den mänskliga snobbismen; sanning/struktur. Att inte LÄNGRE VILJA och därför inte kunna "MÖTA" typ naturromantiken; TINGENS minne...
Det jag skrivit de senaste typ veckan har varit väldigt "summerande" av sanningar bakom våra livsvisioner... Blir orolig över att ni tror jag "kreativt" flummar i ORD eller något. Jag är hyperkonservativ rent urintellektuellt och beskriver en större helhet jag själv inte fötts i..
HUR ska jag uttrycka mig tydligare? Jag är "jättetrevlig" på det planet, eftersom det är vad det egentligen betyder; intellektuell tydlighet. Nu, det här, exakt det här, är också en slags osynlighetens försök att VERKLIGEN få er att förstå det jag just här säger... jag är faktiskt väldigt TYDLIG. Det handlar istället om "fördommar"; den VERKLIGHET som jag beskrivligen visionärt .....förbereder, skulle man väl kunna kalla det.
Mitt problem verkar bara kunna lösas i dess ultimata "konfrontation"; dvs. att vara helt helt uppriktig med ens KAOS ..inte "som" något som "är något"... utan beskrivligen BETYDA "det själv", s.a.s.. Först då kan jag PÅ NÅGOT sätt autentiskt förklara det här; och inte bara för att "det uttrycks själv".. utan för att meningen med att jag "uttrycker det här" -ja, uppmärksammar sig själv....
Förut, för 2 år, var jag mindre förvirrad på vissa sätt -jag visste eller trodde att det jag kände var något specifikt/unikt FÖR MIG, men sen löstes detta upp mer rent i självbilden av vad allting betyder.. Men det kanske är så att... vi känner samma saker, men att begreppens betydelser skiljer sig helt åt...
Därför har jag inte riktigt markerat vad mitt liv består av. Men det här är mitt drama, mina "upplevelser"... -en halv sanning. Att jag säger detta, publicerar mig själv -"varför", är mer mitt drama, eller ska vara.