Chimpans

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

scirocco

Chimpans

Inläggav scirocco » 10 mar 2009 12:50

Har ni hört om apan ,som i tio,elva års tid har kastat sten på de besökande,på det zoo han befinner sig på. När det inte är några besökare,lägger han stenarna på hög,för att vara desto mer beredd. Näär stenarna är slut, bryter han loss betongdelar för att ha dom att kasta med. Han vill naturligtvis protestera mot att han inte är i djungelen.Skiljer två procent i DNA chimpans o människa. Några tankar kring detta?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Chimpans

Inläggav Algotezza » 10 mar 2009 15:50

scirocco skrev:Har ni hört om apan ,som i tio,elva års tid har kastat sten på de besökande,på det zoo han befinner sig på. När det inte är några besökare,lägger han stenarna på hög,för att vara desto mer beredd. Näär stenarna är slut, bryter han loss betongdelar för att ha dom att kasta med. Han vill naturligtvis protestera mot att han inte är i djungelen.Skiljer två procent i DNA chimpans o människa. Några tankar kring detta?

Han verkar bara både medveten om sig själv och återkommande medvetenhetstillstånd och ha känsla för tid.

I Sydsvenskan stod det att han kastade stenarna i ilska och för att visa vem som bestämmer.

Schimpansernas Einstein/ Reinfeldt eller normalt ap-beteende?

undrar Apotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Doe

Inläggav Doe » 10 mar 2009 16:12

Afas strategi är given av naturen; de har bara stavat apa fel.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 11 mar 2009 11:23

Delas hockeyutrustning ut till de besökande? Då en chimpans drar iväg en sten borde det vara ett dj-a drag. Jämfört med en människa är de starka. Men de kanske inte är så pricksäkra?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

scirocco

Inläggav scirocco » 11 mar 2009 12:44

Jo, dom är starka. pricksäkra vet jag inte,men det var ju därför han bunkrade upp. Berättade denna historia för min son i går kväll,för att muntra upp honom.Men vi blev bara ledsna. Sen hittade jag en betydligt roligare hitoria, och han blev glad.         Vad tänker denna chimpans, hur har han det idag? När ska han tillbaka till djungelen?

Återgå till "Tankar och känslor"