Så trött att man inte kan sova...
Moderator: Moderatorgruppen
Så trött att man inte kan sova...
tills man ramlar av stolen och kravlar sig till sängen.... fast somnar gör man inte... så man ligger där tills man vaknar... 
I do not come to you as Reality, I come to you as a Myth
-
transversal
Så är det för mig just nu: för trött och slut i skallen för att kunna somna.
Har suttit i mörkret och kikat ut genom köksfönstret ett tag. Egentligen ganska hög 'mysfaktor' med blåst så att det dundrar kring de parkerade bilarna ... kallt och stjärnklart.
Kanske ska lyssna lite på Etta James - hon är bra på att vagga mig till sömns.
Har suttit i mörkret och kikat ut genom köksfönstret ett tag. Egentligen ganska hög 'mysfaktor' med blåst så att det dundrar kring de parkerade bilarna ... kallt och stjärnklart.
Kanske ska lyssna lite på Etta James - hon är bra på att vagga mig till sömns.
Jobbade så ett tag. För trött för att sova. En femhudring för att inte tala om det. Vet kan gissa mitt yrke?
Inte för att jag dras med det längre, men vanor sitter i.
Hur sover ni, somnar ni. Min insomnia är ett minne blott; nu sover jag bara, tror mig inte somnat, vaknar utan sömn men likväl när dagen gott.
Oooooh denna härliga dvala. Dags att vakna solen stannar mer än halva dygnet.
Inte för att jag dras med det längre, men vanor sitter i.
Hur sover ni, somnar ni. Min insomnia är ett minne blott; nu sover jag bara, tror mig inte somnat, vaknar utan sömn men likväl när dagen gott.
Oooooh denna härliga dvala. Dags att vakna solen stannar mer än halva dygnet.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
-
transversal
Jag körde med drömkontroll. Det har fått en konstig effekt på hela min sömn. Numera drömmer jag väldigt sällan på det sättet jag gjorde tidigare. Snarare är det så att jag ligger och funderar och analyserar under själva drömtiden. Har slutat att medvetet försöka påverka för flera år sen, men det hänger fortfarande i. Hm.
Återgå till "Tankar och känslor"