Radikal Sanningsenlighet

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

JimmyAberg

Radikal Sanningsenlighet

Inläggav JimmyAberg » 12 apr 2009 12:36

Vaknade idag, känner mig nedtyngd av skamkänslor av att ha exponerat mig själv. Jag antar att detta är något jag måste lära mig att hantera, varje morgon om det så ska behövas, jag antar att det är en eldresa för att bränna bort min gamla person. Ge mig styrkan att ta mig igenom detta, styrkan att ta mig igenom denna offentliga förnedring, gång på gång, att varje dag vakna och inombords känna mig utskrattad för det jag sa igår, allas blickar, hånet ligger nära, att jag provocerar fram förnedringen, att jag tigger den, endast för min egen skull, för att jag ska lära mig hålla mig skärpt, lära mig få ordning på mitt liv. lära mig stå för vem jag är och vart jag står, hela tiden, utmana maktlösheten, bli totalt transparent som människa. Arbeta upp en integritet från grunden genom att helt rasera min integritet.

Jag antar att människor skyr sanningen, de skyr att behöva vara sanningsenliga och argera med skärpa.

Jag vill installera webkamera. Inte för att jag tror att det finns något intressant att se hos mig, utan för att gång på gång påminna mig själv vem jag är och vad jag står för. Tvinga mig konfrontera det jag försöker dölja.

Förr eller senare kommer jag att behöva göra denna städning, om inte nu så på min dödsbädd, då kommer jag att reflektera tillbaka och ångra mig att jag inte gjorde det tidigare.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 apr 2009 13:04

-----

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 apr 2009 15:22

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 apr 2009 15:30

---

transversal

Re: Radikal Sanningsenlighet

Inläggav transversal » 12 apr 2009 20:13

JimmyAberg skrev:Vaknade idag, känner mig nedtyngd av skamkänslor av att ha exponerat mig själv. Jag antar att detta är något jag måste lära mig att hantera, varje morgon om det så ska behövas, jag antar att det är en eldresa för att bränna bort min gamla person. Ge mig styrkan att ta mig igenom detta, styrkan att ta mig igenom denna offentliga förnedring, gång på gång, att varje dag vakna och inombords känna mig utskrattad för det jag sa igår, allas blickar, hånet ligger nära, att jag provocerar fram förnedringen, att jag tigger den, endast för min egen skull, för att jag ska lära mig hålla mig skärpt, lära mig få ordning på mitt liv. lära mig stå för vem jag är och vart jag står, hela tiden, utmana maktlösheten, bli totalt transparent som människa. Arbeta upp en integritet från grunden genom att helt rasera min integritet.

Jag antar att människor skyr sanningen, de skyr att behöva vara sanningsenliga och argera med skärpa.

Jag vill installera webkamera. Inte för att jag tror att det finns något intressant att se hos mig, utan för att gång på gång påminna mig själv vem jag är och vad jag står för. Tvinga mig konfrontera det jag försöker dölja.

Förr eller senare kommer jag att behöva göra denna städning, om inte nu så på min dödsbädd, då kommer jag att reflektera tillbaka och ångra mig att jag inte gjorde det tidigare.

Herregud, vad är det för värld du lever i där man inte får göra fel? Hur utvecklas man då? Vart har mänskligheten tagit vägen?

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 12 apr 2009 23:44

att varje dag vakna och inombords känna mig utskrattad för det jag sa igår, allas blickar, hånet ligger nära,

Fast du vet att de inte gör det på riktigt va?

Men jag förstår till viss del hur det känns. Jag brukade förut och kan fortfarande ibland älta sociala situationer där jag gjorde "fel" åratal efter att det är helt överspelat. Svårare att släppa än andra "dumma val" av någon anledning.

Är det här ditt sätt att hantera ångesten eller skapar du bara ny ångest? Jag vet inte, jag är inte du, men du kanske borde ställa dig den frågan?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Minded

Inläggav Minded » 13 apr 2009 09:21

Som du frågar får du svar. Om du upplever dig som skämmig eller rolig, så är du - oavsett om du tror det är möjligt eller omöjligt, så har du rätt. Du behöver se annorlunda på saker och ting, uppmärksamma andra saker, faktiskt. Sättet du frågar på nu, de saker du väljer att uppmärksamma, är vad som bygger upp hela processen du arbetar med, är i sin tur vad som förstärker din fråga. Hönan och ägget. Det du kan göra (utan att behöva blanda in beroende av andra - vilket kanske är en springande punkt i sig) är att vrida din medvetenhet till att uppmärksamma annat.

Att hänga med någon som är skön är skönt, eftersom detta uppmärksammas. Att hänga med någon som är depressiv gör en illa till mods. Det man uppmärksammar, som man frågar..

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 20 apr 2009 00:07

Ok

Återgå till "Tankar och känslor"