I den här tråden tänkte jag komma med tips hur undvika sina fåniga samhälleliga plikter.
Allt sånt kostar pengar och vanliga löntagare är i strykklass och jagas till sista kronan. Fick inspiration av när några moderater, som ska styra landet, inte betalade sin tv-licens. Varför ska vi andra som snällt ställer upp vara bättre än de?
Så första rådet är naturligtvist att inte betala tv-avgiften. Om kontrollanten kommer och tv:n är på högsta volle, säg att det är hunden eller frugan eller nåt i den stilen.
Sen kan man reta SJ till vansinne genom att köpa en biljett men inte åka med tåget. Där står man på perrongen och hånskrattar när tåget glider iväg.
Sen finns en gräns där högsta straffet är böter. Är man inte rädd för kronofogden öppnas helt nya möjligheter. Allt som ger böter, snatta i affären, åka snålskjuts kollektiv, ung. A-lagargrejen.
I Göteborg är Volvo och SKF Sveriges största nolltaxerade samtidigt som de tär oerhört på samhällsresurser i form av infrastruktur, allt serverat på silverfat utan att de bidrar med nåt.
Kom med fler tips!
Undvik att göra rätt för dej
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
Hade en vacker kärlekshistoria med en finsk zigenerska . Vi bodde grannar och så småningom utvecklades det hela till mer än grannar. Hon var otroligt vacker, en riktig klassisk skönhet.
Fattar inte zigenarkulturen. Plötsligt började det ringa på dörrklockan, folk vällde in som om vi var jättebekanta. Alla jävla ”tossunkuluttajat” som sålde guldklockor och körde rishögar till Mercedes.
Men, men, vi hade några sköna nätter ihop, får väl komma ihåg de.
Fattar inte zigenarkulturen. Plötsligt började det ringa på dörrklockan, folk vällde in som om vi var jättebekanta. Alla jävla ”tossunkuluttajat” som sålde guldklockor och körde rishögar till Mercedes.
Men, men, vi hade några sköna nätter ihop, får väl komma ihåg de.
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
Hände en grej för några år sen och kan inte släppa tanken.
Jag gick ner till tvättstugan, maskinerna var inte tömda, tänkte en stund, äh jag tar ut plaggen.
Nån minut senare dyker granntjejen upp. Jag:" tog ut kläderna eftersom jag inte vet när du dyker upp", förklarar jag.
Ja, men helt OK säger hon. Hon har kåtblicken. Eller missuppfattar jag? Va fan, hon försöker prata med mej men jag har inga vettiga svar.
Kollade efteråt och tvättstugan har två (!) toaletter, en handikappanpassad av någon anledning.
Förstår nu efteråt, när hon alltid kastar långa blickar…haha, vi har så tunna väggar här och så lyhört att jag hör tydligt när grannarna knullar.
Jag gick ner till tvättstugan, maskinerna var inte tömda, tänkte en stund, äh jag tar ut plaggen.
Nån minut senare dyker granntjejen upp. Jag:" tog ut kläderna eftersom jag inte vet när du dyker upp", förklarar jag.
Ja, men helt OK säger hon. Hon har kåtblicken. Eller missuppfattar jag? Va fan, hon försöker prata med mej men jag har inga vettiga svar.
Kollade efteråt och tvättstugan har två (!) toaletter, en handikappanpassad av någon anledning.
Förstår nu efteråt, när hon alltid kastar långa blickar…haha, vi har så tunna väggar här och så lyhört att jag hör tydligt när grannarna knullar.
-
suchanother
- Avstängd
Lite närhet, kramar, oskyldiga kyssar är för mej 99,99% av hundra i dagsläget.
Orkar liksom inte engagera mej i nåt annat nu.
Depressionen har kört över mej som en ångvält och kan inget annat än infinna mej i situationen.
Börjar reflektera över situationen, så mycket fattas, så mycket som andra tar för självklarhet. Jag måste föra en ständig kamp mot demoner.
Orkar liksom inte engagera mej i nåt annat nu.
Depressionen har kört över mej som en ångvält och kan inget annat än infinna mej i situationen.
Börjar reflektera över situationen, så mycket fattas, så mycket som andra tar för självklarhet. Jag måste föra en ständig kamp mot demoner.
Återgå till "Tankar och känslor"