Skulle vara helt perfekt om vi gick på riktigt hårt filosofiskt.
En referens: Holodeep's tråd.
Hur avvecklar man autism?
Moderator: Moderatorgruppen
- TekheeTaiteilijan
Av-äcklar?
Skoja, kunde inte låta bli
Avveckla autism... hmm, jag tror ju att alla sjukdomar både psykiska som fysiska beror på inre obalanser. Alltså en själsfråga. Sjukdomen vill uppmärksamma en på något, kanske behövs den för att du ska nå ditt mål, gå vägarna, få erfarenheterna som behövs osv. Det är som en retning som får oss åt ett visst håll.
Avveckla autism... hmm, jag tror ju att alla sjukdomar både psykiska som fysiska beror på inre obalanser. Alltså en själsfråga. Sjukdomen vill uppmärksamma en på något, kanske behövs den för att du ska nå ditt mål, gå vägarna, få erfarenheterna som behövs osv. Det är som en retning som får oss åt ett visst håll.
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day
Man kan inte få allt...
...to attain wisdom remove something every day
Man kan inte få allt...
-
honey is cool
Jag tänker att det inte finns någon "övermänniska" för det första, utan att, hur bra man fungerar beror på hur man är anpassad efter just detta system/närmiljö. Man kan tänka sig sin personlighet som en kulram, alla kanske har tio kulor och var dessa är placerade avgör vem man är. Om de är utspridda kan man kanske tänka att man är en social person medan om alla är på samma ställe så är man en logiker, men allt beror som sagt på systemet/miljön och alla är ju på sätt och vis sociala och logiska, men alla uppfattar olika.
Återgå till "Tankar och känslor"