Fragment, säljer min själ

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Fragment, säljer min själ

Inläggav Anna Sara » 18 maj 2010 14:29

Har ibland en intuitiv känsla för varför min hjärna är såhär "fuckad"...

Har fattat att förnuft och svulstighet är samma sak.

Jag måste börja läsa filosofi för att genomgå en rening... jag vill göra det.. det är ju paradiset... tror det kan återetablera min kreativa ande eftersom jag slutade skolan för tidigt och blivit lite "bakom" eftersom jag naturligt är rädd för att förnedras när jag har så bra kontakt med min potential...

Förstår för mycket. "Sprickan"... Om det här är utgångsmedvetandet av att måla en tavla... Vad är "filosofi"..? Genialitet är galenskap (människokärlek) och skarphet (separation från Gud, och dedikation, osv)... Kärlek är patetiskt...

Hur som helst... äsch mitt "övermedvetande" är upplöst men jag har så mycket förankringar, det blir något helt meningslöst...

Jag förstår konsten, det mest tillfredsställande är att riva sönder den. Är inte detta den "intuitiva tolkningen"..? Samtidigt är det primitivt.

Vad som helst är mystiskt. Vad händer med människor som lagt ner tänkandet och börjat känna?

Narkotika och astrologi är en extrem kombination för personligheten ("lyckan")... Det finns t.ex. en återkommande månadscykel som handlar om planetpositionerna när/där månen "befruktades" (gick över/på) av solen... och "är" inte detta månen? Det som kommer innan ljuset.. Vem kom på detta? Det är det här jag menar med att "praktisera"/"studera" astrologi... tror det är det enda "valet jag har" med tanke på min bakgrund...

Droger är "slutet"... och en portal till friheten... Om man inte fattat detta har man inte fattat någonting ... Vi kan hela...

Neptunus ger mening till min Saturnusenergi (konj i Stenbocken 3e huset).. Neptunus handlade [tidigare] om "andlig självbild" (norra noden i Fiskarna 4e huset) och självprojektion/meningskapande (5e huset)... åtstrypt i Saturnus "födelse"... som är disciplin, blockering.. osv... [Nej]

Men var ville jag komma?

Trodde att han var 'upplyst' när jag var 17 år, eftersom jag hade en så äckligt inåtvänd personlig bild av det....

http://www.youtube.com/watch?v=ETt65SA31-w

Min sinnliga livstörst skapar glamour... men var är jag påväg?

När jag mådde som sämst, (fattade inte att det var det djupaste kaoset privat då..) Identitetskris.. alla intryck jag tog in sökte jag anspråket på... Ni behöver inte undvika att ta det på allvar.. jag kan erkänna att jag ÄR stolt över mina känslor, jag behöver inte ha missförstått bara för att kunna förnedras.. Jag skiter i om jag missförstått allting...  jag har ett behov (eller "progressivt sexmissbruk") till förståelse -det leder till utveckling genom matematisk expansion... men jag lever ju fortfarande och detta är omåttligt outvecklat och stagnerat... Finns en dynamik i begreppet, en mer distanserad framtid.. en riktig "förståelse"... men det där är lite sjukt, jag kan ju inte säga att jag vill uppleva den sortens förståelse... det mänskliga hjärtat... men jag gjorde det för att skapas som ritualrebell av tillit...

http://www.astrotheme.com/

Ville skriva om var "signs" kommer ifrån när vi "tar in" och "äger" intrycken.... och hur vi upplever att vi blir korrupta...

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 18 maj 2010 18:56

Narkotika och astrologi är en extrem kombination för personligheten ("lyckan")... Det finns t.ex. en återkommande månadscykel som handlar om planetpositionerna när/där månen "befruktades" (gick över/på) av solen... och "är" inte detta månen? Det som kommer innan ljuset.. Vem kom på detta? Det är det här jag menar med att "praktisera"/"studera" astrologi... tror det är det enda "valet jag har" med tanke på min bakgrund...

Droger är "slutet"... och en portal till friheten... Om man inte fattat detta har man inte fattat någonting ... Vi kan hela...

EDIT: Transiterar.. "kommer tillbaka" (månen) till sig själv (natala mening)... men man kan ju räkna på flera sätt... blandade ihop två saker..

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 18 maj 2010 19:02

http://www.youtube.com/watch?v=qDi6fmkXlWA

Alltså pratar inte om att söka frälsning eller "sanningen"... utan få perspektiv på våra begränsningar, och utveckla vår potential... eller något annat...

Återgå till "Tankar och känslor"