INgen kommer undan ditt grepp...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
nuddle

INgen kommer undan ditt grepp...

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 05:12

jag känner dig överallt... och när jag slutar känna dig, vet jag att du har begravt mig... vad är du? du är en tyrann... som trycker ned mig... förlamar mig... kväver mig... jag känner dig... jag vet hur man bekämpar dig, men just nu är jag på en liten semester... den känns inte bra... så jag kommer inte stanna på den alltför länge... min vän... han verkar ha övergivit mig... han har sin väg... konsten... den har vart en del av mitt liv... men under en tid var bodybuilding min konst... den bilden förstår sig inte alla på... min fru sover... hon säger att känna med ögonen kan väl alla göra... men det är inte sant... för att känna med ögonen måste vårt hjärta vara fyllt med själen... hur kan en människa känna ett djur andetag... dess väsen... utan att röra vid det... inte vet jag.. men jag vet att det är sant... och han säger VÄND andra kinden till... lyssna på hans ord, men följ INTE hans exempel... det är vad jag har sätt... men han är en god människa... det är min tro... om än inte perfekt... det är nog ingen...

jag ber... då natten faller... de tillfälliga vågorna är inte sköna... min kropp har lärt sig urskilja mellan evigt och äckligt... men gott och ont... detta är min konst... mitt sätt... min väg... gud är där... och kanske får jag uppleva lycka.. men min lycka är inget värd... om inte alla också upplever denna lycka... för jag är inte ensam... jag är en del av alla här... och om det får vara jag som bestämmer... så kan jag vara den som sist träder in i paradiset... låt mig vara sist in... låt mig bära lidandet... min kärlek till mig själv är stor... jag vill inte ha ett tack... eller sympati... detta är mitt val... min väg... mitt liv...

ett barn väntar... en ny själ... vad är det pappa... gud har skänkt mig mycket... och tacksam är jag... inte för att skryta... för jag har aldrig haft mycket... och det jag nu har är som ett himmel-rike... så jag är tacksam och glad... du har sagt... allt du behöver kommer du att få... men min ofullkomlighet sviker... och det ondas grepp är alltid närvarande... mitt skydd... mina ord... leder mig uppåt... det är skönt att vara en ängel... en örn.. men hur kunde detta bli så... är jag verkligen något speciellt... nej... det är jag inte... jag är den jag är... här och nu..

kanske kommer jag bli hatad... kanske blir jag älskad... men jag vill helst bara bli uppmärksammad... inte för min person... eller för mina ord... utan för mitt väsen... och dess strålar... dem vill jag människor skall älska... skruva in sig på den eviga frekvensen... känna kärleks-vågor i deras kropp... det svala och det sköna... vinden bär med sig min själ... men aldrig tar det ifrån mig den... måsen är störande, men den lilla bebisen är bedårande... jag gillar inte rim och trams... min avsikt är inte att vara någon poet... jag är här för att skriva ur mig... och ingen behöver lyssna eller se... men ändå skriver jag ju här... så varför gör jag det... är jag sjuk... blind... eller stum... jag vill inte prata med de döda... kanske finns det en salig själ... som kan se på min konst som en ytterligare gåva... är det du... nej...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 05:18

när jag ser mig själv... genom texten... kan jag inte förstå... är det jag.. det låter speciellt.. märkligt... heroiskt... men ändå patetiskt... heorisk och patetiskt... men inte som i gott och ont... det är en annan form av dialektik... den mellan barnslig och mogen, nej inte ens det... den mellan skön och vacker... jag kanske det...

så vad är jag... är jag måsen... fisken... bläck-fisken... eller tigern... är jag örnen... är jag musen... är jag horan... horan är jag... men en andlig sådan...

så min konst... har tagit sig an en annan form... det gör inget... kanaler som kanaler... bosnien är inte sverige... inte montenegro heller... igår såg jag två män... svarta... kollar du på fotboll... NEJ... jag är en asocial... SEXBOMB... var iafall... vet inte hur folk ser på mig idag... kanske en asocial RÖVHÅL... alltså bajs och kiss... det är pasé... men rövhål känns fortfarande OK... alltså själva ordet... inte själva HÅLET...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 05:25

att rena sig från synd... handlar egentligen om en skapande handling... för om vi tänker på muhammed.. han sa att bönen är rening... från synd... från projicering... tillfälliga, men inte eviga... de eviga är sköna... svala... men kanske inte allas radio fungerar lika bra som mitt... de kanske inte har ens en radio... då är det svårt... att lyssna på beatles... eller marlyn manson... fast honom gillar jag inte... inte för att han är lång, eller för hans speciella sätt att vara... nej.. utan för att han är ond... men ändå sval... men hans svalhet, övergår i grymhet... talar bara rakt av... har nästan ingen kunskap om honom...

så om man har hittat allt man behöver... då är det bara att ta emot och skapa... skapa skapa skapa... men det handlar inte om aktivitetet... utan om att existera... för den äkta existerande är skapandet... inte såsom vissa tänker på det... en projicerande existerande skapande process... transformering utav substans till flytande... flytande sval kärlek... men kärlek har en varm betoning... i min hjärna... kanske salighet...nej... medkänsla... nej... skön kärlek... det är ett bra ord.. SKÖN salig kärlek...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 03 jul 2010 10:30

Fångad!

Bild
Bild från Evas underkläder.

Minded

Inläggav Minded » 03 jul 2010 12:14

nuddle skrev:för om vi tänker på muhammed.. han sa att bönen är rening...

Allting är rening, om man vill. Därför ljuger den som inte talar sitt modersmål..

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 03 jul 2010 12:21

Minded skrev:
nuddle skrev:för om vi tänker på muhammed.. han sa att bönen är rening...

Allting är rening, om man vill. Därför ljuger den som inte talar sitt modersmål..

Jepp, alla som ber på arabiska språket men inte har det som modersmål ljuger...Alla som säger Allah som inte har arabiskan som modersmål yttrar en lögn...

Fattar ni ens hur knäppt det blir  om man drar det till sin fulla konsekvens? :roll:

Minded

Inläggav Minded » 03 jul 2010 13:29

'Modersmål' är poetiskt. Förstå det som att om du inte är äkta, så är du inte äkta. Thus, blir du fortlöpande mer och mer falsk (också motsvarande karma och synd). Eller egentligen mer verklighetsfrånvänd, eftersom du relaterar till ideer om verkligheten, snarare än verkligheten självt. Att vara reell eller imaginär är vad det handlar om.. reningen innebär att gå mot realitet. Mot att manifestera sig själv - och thus allting annat också. Det går mot avslappning, eftersom det är att vara, snarare än att göra. Och det går mot effektivitet, oavsett vad man företar sig. Eftersom att det går mot att vara exakt anpassad till ögonblicket utan illusioner om detsamma. Därför är det svårt att just prata om det. Och om man dessutom försöker göra det på ett konstlat sätt ('icke modersmål'), så blir det bara ännu mer fel.. just eftersom man misstar sig i själva anledningen till anledningen..

Jag inser ännu inte relevansen av teknik, av tex min ovan förklaring. Jag har dock en känsla av att just genom att ge en förklaring, komma längre ifrån kärnan av det. Det är att göra gudar av det sagda, vilket är själva irrelevansen ytterligare manifesterad. Kanske.

edit, för övrigt är denna rening också vad som verkar känneteckan religions praktik. Därför är religion i princip någonting som inte går att definera, det är alltid ett flyktigt varande, där tron är ca det enda fundamentala.. Sannolikt är detta religions ursprungliga och essentiella syfte. Oavsett religion, bara olika vägar till samma mål. Olika 'modersmål', om man så vill..

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 19:18

och visst jag är inte utvald kanske som andra..  men mannen jag jobbar med... han är inte utvald av någon... är han mindre värd än mig... vem älskar honom utom för pengar... ett tag älskade jag honom... det gjorde jag... det var ett test... jag ville visa världen att man inte måste vara någon för att älskas... men jag vet inte längre om jag älskar honom... kanske älskar hans syster honom...

zokrates... han är en person... jag tror inte han är ond... är han godare än mig... kanske det... minded kanske också är godare än mig... men vad gör det... är det viktigt... jag tror inte på frivilja... allt är gud...

brahmins prästerna... de är riktiga ena usla idioter... det sägs... som man umgås sådan blir man... så sägs det iafall..

idag är en vacker dag... man måste lära sig att inte älska den som inte älskar tillbaks... inte för mycket iafall... annars brister en hjärta... och de finns inte o köpa... är jag stor... eller liten... är min kraft mäktig... vad spelar det för roll... det viktiga är att jag bär lidandet... med alla andra... vi alla bär lidandet... en del dödar sin nästa... oskyldig... en del... hjälper...

det är en fin dag idag... min fru älskar jag... och folket på FF... de är ändå rätt hygliga...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 19:21

Bild

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 19:43

min bön är på svenska... jag pratar svenska... jag böjer mig ned inför gud... underkastelse... jag har mycket lite kunskap... det mesta har jag lärt mig själv... jag är trött.... men lycklig... solen skinner... oliverna är här... och jag är lycklig... för detta är jag... detta är jag hur patetiskt det än må va... detta är jag... och gud har ofta sagt till mig... att han älskar mig... jag måste bära lidandet... den kommer från alla håll... så känns det... det finns ingen nytta i att hata... det är att förendra sig själv...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 19:45

jag känner mig fri.. för en gångs-skull känner jag mig fri... älska mig hata mig... jag känner mig fri... man måste våga... men se döden i ögat... och säg jag respekterar dig, men rädds inte för dig.. kan du bli helt orädd...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 20:01

så jag är en no-body... och det sägs att no-body is PERFECT... är inte det en underbar insikt...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 20:23

min utveckling har gått snabbt... och jag har vissa personer att tacka för... men jag tänker mig... att allt lov o pris tillkommer gud... ingen annan... det måste vara så... tänk dig dessa brahmins... de har förstått hur man nästan TOTALT kan hjärn-tvätta människor... genom vibrationer och djup kunskap om människans väsen... de tror sig VARA utvalda av gud att härska över jorden... och 2012 skall det goda börja segra... 2012 skall hela världen bli god... låter det inte underbart... men kommer det hända... kanske... vänta så får vi se... man kan inte dömma sig själv utifrån vad andras säger... enbart gud och en själv vet bäst... bara gud och en själv vet vad man är värd... har jag syndat... inte mycket... jag har vart snäll... inte mycket... men det är inte lätt att ge sig ut i sorgens land... men jag är på gränsen... då och då... det är bra att skriva... skapa... men skapandet är ingen akt... det är att vara... en puss på kinden... det känns skönt... om man älskar någon så känns än mer skönt...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 20:24

en kvinna... och en man... tillsammans bildar de ett vackert par... alltså tänka för sig själv... i de dödas land...

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 03 jul 2010 20:53

det viktiga är inte tänka på sina chakran... visst man skall göra det också, men det är sekundärt... här i sverige finns det lite kunskap om sådant... men man kan lära sig... det viktigaste är att vara gud till lags... allt annat kommer 2a... så om jag är nere i skiten... men gör mitt bästa... det gör inget

Återgå till "Tankar och känslor"