Nostalgi-Lantlig idyll
Moderator: Moderatorgruppen
Nostalgi-Lantlig idyll
Såg just bonde söker fru. En av bönderna känner jag väl. Var bästa kompis med hans storebrorsa där jag växte upp. Känner igen omgivningarna. Minns landet. Minns hur det var förr, och i detta fall kan man verkligen tala om förr eftersom det fanns massa bönder på landet där jag växte upp. Idag finns det knappt några aktiva gårdar kvar.
Känslor kring detta. En hel del. Nostalgi.
Vad har ni nostalgiska känslor för?
Känslor kring detta. En hel del. Nostalgi.
Vad har ni nostalgiska känslor för?
Fridens Liljor
Re: Nostalgi-Lantlig idyll
Kallekula skrev:Såg just bonde söker fru. En av bönderna känner jag väl.
Kopplade över för att kolla lite då det sändes, har aldrig sett på programmet tidigare, men jag orkade med ett par minuter. Fy fan vilka gamlingar de hittat, jag fick för mig att bönderna ville ha en fru så de kunde bilda familj, men det blir ju svårt när de flesta av kvinnorna närmat sig klimakteriet, sedan trodde jag att koppleri var förbjudet, för det är det tv4 sysslar med, skäms inte bönderna ögonen ur sig, eller anser de sig vara så inkapabla att ordna ett fruntimmer på egen hand att de hellre förnedrar sig i tv?
Hum tja 2 av dem är väl i ålder för att fixa familj.
TV4 har väl genomfört sina analyser och kommit fram att dessa bönder tilltalat målgruppen. Två ganska vilsekomna och töntiga. Två lite mer "normala". Känns lite väl genomtänkt i och för sig men så är det nog.
eller anser de sig vara så inkapabla att ordna ett fruntimmer på egen hand att de hellre förnedrar sig i tv?
För en av dem är det så i alla fall. Han bryr sig sig nog inte.
TV4 har väl genomfört sina analyser och kommit fram att dessa bönder tilltalat målgruppen. Två ganska vilsekomna och töntiga. Två lite mer "normala". Känns lite väl genomtänkt i och för sig men så är det nog.
eller anser de sig vara så inkapabla att ordna ett fruntimmer på egen hand att de hellre förnedrar sig i tv?
För en av dem är det så i alla fall. Han bryr sig sig nog inte.
Fridens Liljor
Vad man har nostalgiska känslor för? Det är la det som är förknippat med de ljusa perioderna i ens karriär.
Vi kan hitta lite raketost, Kalle Anka, Storstrut. Otroligt spartanska semestrar i Nyköpings skärgård. Sen ett rejält kliv till 80-talets klädfixering, permanentade hår, Tequila slammer, studentskor. Sen ett stadigt hopp till, och lite Pokemon, Astrid Lindgren, Jagas-boll. That's it, tror jag.
Vi kan hitta lite raketost, Kalle Anka, Storstrut. Otroligt spartanska semestrar i Nyköpings skärgård. Sen ett rejält kliv till 80-talets klädfixering, permanentade hår, Tequila slammer, studentskor. Sen ett stadigt hopp till, och lite Pokemon, Astrid Lindgren, Jagas-boll. That's it, tror jag.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Minns när jag lyckades övertala farsan att köpa en optimistjolle. Salta bad och segla, mumma det. Jag och kompisen brukade segla ut i respektive till favoön och dyka med cyklop, vara fascinerade av allt under ytan och samtidigt överdrivet rädda för brännmaneter. Vi hade med oss Kalle Anka, smörgåsar och hade fått lite pengar så vi kunde köpa glass.Traska till kiosken barfota i sanden och sedan segla ut själva igen.
Nu ska syrrans unge göra detsamma i sommar. Hoppas jag inte tvingar in henne till att göra detta bara för att jag tyckte det var så kul och spännande, men samtidigt så verkar hon helsåld på iden nu. Det enda hon för tillfället talar om....just nu...
Nu är båten större. Man kanske inte badar så mycket. Har med sig en bra bok, dock samma favoö och samma småpengar för att köpa glass. För det mesta sandaler på, men för nostalgikänslan sparkar man av sig dem ibland på sommaren (ta av dig skorna...) .Tänk att det vi gillar från barndomen på något vis sitter i så hårt ändå.
Nu ska syrrans unge göra detsamma i sommar. Hoppas jag inte tvingar in henne till att göra detta bara för att jag tyckte det var så kul och spännande, men samtidigt så verkar hon helsåld på iden nu. Det enda hon för tillfället talar om....just nu...
Nu är båten större. Man kanske inte badar så mycket. Har med sig en bra bok, dock samma favoö och samma småpengar för att köpa glass. För det mesta sandaler på, men för nostalgikänslan sparkar man av sig dem ibland på sommaren (ta av dig skorna...) .Tänk att det vi gillar från barndomen på något vis sitter i så hårt ändå.
Fridens Liljor
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det här är en snutt av nostalgi med betoning sorglig för mig http://www.youtube.com/watch?v=TR3Vdo5etCQ&ob=av2e
Återgå till "Tankar och känslor"