/Algotezza
Söndagsmorgon 0930
Moderator: Moderatorgruppen
- Johan Ågren
- Administratör
Jag sa ja bara för att få höra vad ett ja betyder i ljuset av frågan?
Annars tycker jag det såg störtskönt ut. Men för att det skulle vara seriöst kan du faktiskt inte ha Philosophy Now framför dig. Inte ens Filosofisk tidskrift skulle räcka. Nej, en Spinoza, Schelling, Frege, Levinas eller dyl skulle funka. Kanske en Platon, men bara kanske, han är för "populär"
(Gärna också både en filosofisk bok och en filosofisk roman, som liksom visar hur man kopplar av också. Tex en Dostojevskij bredvid Kant eller så. Och så vet jag inte om ljuset skall vara där, ljuset som faller från ljuset kanske, men inte ljuset i sig, det belysande ligger ju redan på bordet i böckerna
)
Annars tycker jag det såg störtskönt ut. Men för att det skulle vara seriöst kan du faktiskt inte ha Philosophy Now framför dig. Inte ens Filosofisk tidskrift skulle räcka. Nej, en Spinoza, Schelling, Frege, Levinas eller dyl skulle funka. Kanske en Platon, men bara kanske, han är för "populär"
(Gärna också både en filosofisk bok och en filosofisk roman, som liksom visar hur man kopplar av också. Tex en Dostojevskij bredvid Kant eller så. Och så vet jag inte om ljuset skall vara där, ljuset som faller från ljuset kanske, men inte ljuset i sig, det belysande ligger ju redan på bordet i böckerna
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
J R Auk skrev:Jag sa ja bara för att få höra vad ett ja betyder i ljuset av frågan?
(Gärna också både en filosofisk bok och en filosofisk roman, som liksom visar hur man kopplar av också. Tex en Dostojevskij bredvid Kant eller så. Och så vet jag inte om ljuset skall vara där, ljuset som faller från ljuset kanske, men inte ljuset i sig, det belysande ligger ju redan på bordet i böckerna)
Alla svar är i princip lik-värdiga. En död fråga.
Frågan borde vara hur ironiskt är det på en skala med ett tänt ljus? Inte fan behöver jag det när det är ljust runtomkring? En fjantig symbol bara!
Tyckte mest det var kul att göra ngt slags fissolofisk stilleben-komposition.
Få se vad jag kan göra med Platons samlade som jag skaffat för ett tag sedan...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"