Vad önskar ni er i julklapp?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Vad önskar ni er i julklapp?
Egentligen är jag emot att det ska köpas materiellt dyra saker, men ibland kan ju ting vara användbara. Jag vill ha en muminmugg som jag inte har. Folk som verkligen känner mig IRL vet precis hur mycket mjölk jag vill ha i kaffet. Dessutom är muminmuggar praktiska. Det är bra att kunna plocka en mugg med t ex Lilla My eller Mårran för att signalera "så här är jag idag". Vad önskar du dig?
-
lösdrivaren
- Avstängd
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
-
lösdrivaren
- Avstängd
- freddemalte
Re: Vad önskar ni er i julklapp?
Hej SkogsälvanSkogsälvan skrev:Egentligen är jag emot att det ska köpas materiellt dyra saker, men ibland kan ju ting vara användbara. Jag vill ha en muminmugg som jag inte har. Folk som verkligen känner mig IRL vet precis hur mycket mjölk jag vill ha i kaffet. Dessutom är muminmuggar praktiska. Det är bra att kunna plocka en mugg med t ex Lilla My eller Mårran för att signalera "så här är jag idag". Vad önskar du dig?
Om jag kunde få precis vad jag ville utan "negativa konsekvenser" och av sådant som är möjligt att få så hade det nog varit en hundvalp. Jag vet dock att min katt inte hade gillat detta så av den anledningen får det vänta.
Av tekniska prylar hade det nog varit en iPhone-stereo av BOSE
Eller alternativt en iPad
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Re: Vad önskar ni er i julklapp?
Skogsälvan skrev:Egentligen är jag emot att det ska köpas materiellt dyra saker, men ibland kan ju ting vara användbara. Jag vill ha en muminmugg som jag inte har. Folk som verkligen känner mig IRL vet precis hur mycket mjölk jag vill ha i kaffet. Dessutom är muminmuggar praktiska. Det är bra att kunna plocka en mugg med t ex Lilla My eller Mårran för att signalera "så här är jag idag". Vad önskar du dig?
Ett världskrig. Kostar inget i förväg, bara under tiden och efteråt.
Nuvarjagelakochcyniskochgickemeotjulensbudskap...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- freddemalte
Skogsälvan skrev:Är det en Jack Russel du vill ha specifikt? Visst är de små (även som fullvuxna), men de är inte lätta. Har du haft hund förut?
Hej Skogsälvan
Nej, det behöver inte vara en Jack Russel, men något "i den stilen". Nej, jag har inte haft någon hund förut och jag kan tänka mig att det är en hel del huvudbry med det
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
Återgå till "Tankar och känslor"