Ett hett tips!

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Okunnig

Ett hett tips!

Inläggav Okunnig » 24 dec 2010 01:58

Först och främst vill jag säga att detta INTE är ett spam inlägg. Alla i detta forum är här för att söka svar, och därmed är detta tips till ert intresse. Jag skriver enbart detta inlägg, för att jag vill hjälpa er andra att finna mer förståelse av världen, och bli mer visa! I vilket fall som helst är länken som jag erbjuder helt ideell, och absolut inte kapitalistiskt, så det finns ingen personlig fördel för mig att nämna denna site. Vad jag pratar om är Berkley University´s online kurser. GRATIS! Ett Amerikanskt universitet som har valt att visa sina lektioner på nätet, för att låta oss andra, mindre rika människor, ta del av den superba utbildning som detta prestigefulla universitet erbjuder sina elever.

Jag vet dock att vi nätsurfare är extremt misstänksamma mot "gratis" grejer på nätet. Men Berkley University kräver inget av dig. Varken ditt namn, eller något annat. Ingen registrering överhuvudtaget. Deras kurser är lika tillgängliga som vilket sökresultat som helst på Google!

Men tänk om jag har fel då? Tänk om jag bara är en lättlurad nolla? Om du undrar detta kan jag bara svara:

BRA! Du är skeptisk! Det bådar gott för din framtid. Jag är likadan: Mycket skeptisk. Men efter att ha sett och dubbelkollat Berkley universitys kurser i flera år, måste jag ändå säga: Såvida jag inte är en JÄVLIGT korkad människa, så är Berkley University en av de mest utrotningshotade hoppen på internet. Om alla kunde ta del av denna enorma kunskapskälla, så skulle världen vara enormt mer fridfull och balanserad.

Och jag personligen garanterar att du varken behöver betala pengar för att se deras kurser, eller registrera dig, eller erbjuda någon som helst information som de kan använda i eget syfte.

Jag rekommenderar STARKT Berkley University´s online kurser. Det kostar inte ett öre. Ett exempel på att altruism verkligen kan existera! Här är länken till denna site: http://webcast.berkeley.edu/courses.php

Men min personliga favorit av alla deras kurser är fortfarande det som förut kallades "Physics for future presidents" dvs:

http://webcast.berkeley.edu/course_deta ... rid=2010-D

En kurs där 99.9% av tiden lyser med sin matematiska frånvaro. DVS, om du inte gillar mattematik, så är det denna kurs du ska se!!! Du behöver ingen miniräknare, inte köpa några böcker ( det har jag aldrig gjort ) utan bara titta gratis på deras lektioner, och du kommer bli så mycket visare! Enklare väg till visdom existerar helt enkelt inte!

ENORMT bra lektioner, som inte kräver någon som helst förståelse av matematik. Pedagogisk utdelning när den är som bäst! Berkley university har många andra bra kurser online helt gratis. Allt ifrån konst, ekonomi, och data, till filosofi, etik och religion! Dessutom har de, som den framstående universitet de är, anställt de absolut bästa lärarna, som kan göra de mest komplicerade fenomen lika enkel för dig att förstå som varför vatten kommer ur kranen i ditt badrum! Allt detta utan kostnad! Att tacka nej, är likvärdigt med att vara korkad!

Jag vet att jag är pushy, men det är enbart för att jag anser att utbildning är det enda hoppet för mänsklighetens framtid. Och när det gäller utbildning, så är det framstående, välsponsrade universitetet "Berkley University" en av de bästa. Lärarna är experter, forskare inom sina ämnen. Men ändå lika lättförståeliga och pedagogiska  som en dagispersonal. Om du tror att du är för korkad för att förstå fysik, ska du DEFINITIVT se ovanstående kurs!! Det visar sig nämligen att fysik inte är svårare än vad lärarna gör det. Och dessa lärare gör det såååååå enkelt!

Den bästa julklapp jag kan tänka mig någon!

God jul, och god fortsatt visdom!

Återgå till "Tankar och känslor"