citat:
The brain produces Phenylethylamine from the essential amino acid L-Phenylalanine, and Phenylethylamine is also present in chocolate and other foods in small amounts. Exercise increases levels of Phenylethylamine in the brain and may account for the mood boost resulting from working out or running (the runner's high). Low levels of Phenylethylamine have been found in those with depression and Attention Deficit Disorder. The use of Phenylethylamine may enhance mood, increase energy and focus, and reduce stress. Phenylethylamine has been found to be effective in helping treat 60% of depressed patients. Its use is even being studied for the treatment of Parkinson's Disease. Furthermore, it does have a stimulating effect and can be very helpful in weight loss programs.
jag brukar äta mellan 50-200g om dagen, funkar bra för mig, även bra för astmatiker...
mörkchokolad för de DEPRIMERADE
Moderator: Moderatorgruppen
I första hand är det farligaste att äta oxidanter, för mycket av det, även om kött inte skapar oxidativ stress i kroppen överhuvudtaget osv.
Är vegan sen ett halvår (lite mjölk/ägg-produkter ibland) åt stenålderkost under 4 år och ibland då atkins i några veckor.
Köpte massor med kakaobönor rostade på låg temperatur (40 grader) för en vecka sen men har dock hört att man kan bli chockladförgiftad om man äter det under en tid, vilket kan vara allvarligt precis som med hundar som inte tål det alls.
Är vegan sen ett halvår (lite mjölk/ägg-produkter ibland) åt stenålderkost under 4 år och ibland då atkins i några veckor.
Köpte massor med kakaobönor rostade på låg temperatur (40 grader) för en vecka sen men har dock hört att man kan bli chockladförgiftad om man äter det under en tid, vilket kan vara allvarligt precis som med hundar som inte tål det alls.
ja man kan bli berusad av chokolad, bli groggy och trött
själv är jag hur van som helst så jag kan äta 200g 70% chokolad på en dag utan större problem
men jag minns att det inte alltid varit så
vegan, ägg, mjölk
varför prövar du inte frukt, nötter, mjölk dieten... den diet med minst "karma" är väl mjölk & frukt dieten
själv är jag hur van som helst så jag kan äta 200g 70% chokolad på en dag utan större problem
men jag minns att det inte alltid varit så
vegan, ägg, mjölk
varför prövar du inte frukt, nötter, mjölk dieten... den diet med minst "karma" är väl mjölk & frukt dieten
nuddle skrev:varför prövar du inte frukt, nötter, mjölk dieten... den diet med minst "karma" är väl mjölk & frukt dieten
Det är ju i princip vad jag äter, förutom baljväxter och spannmål, vadå minst karma, tänker du praktiskt eller på något annat sätt?
Blivit känsligare sen jag blev vegan/vegetarian. Tyckte det var sorgligt att se en nyligen fastfrusen fågel ute just t.ex.
Återgå till "Tankar och känslor"