Definiera destruktion

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Definiera destruktion

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 06:59

Vet inte om jag ska skriva detta inlägg faktiskt, men jag har ju redan börjat. Typiskt Anna Sara-inlägg, men jag öppnar det som en dialog, delat underlad, diskussionstråd eller vad man ska kalla det. Det här är verkligen jag. Var stupfull för inte så längesen, det blir liksom.. ja, har lite svårt att skriva snabbt.

Kukigt. Säger JAG.

Denna tråd rekommenderas fyllas med det värsta tänkbara scenariot. Förstör. Det var alltså därför jag skapade tråden, har lite svårt att förklara vad jag menar bara. Någon som "nappar"? Rubbad?

JAG ÄR ROLIG IBLAND.
På detta sätt.

Men det blir bara Anna Sara osv.

De flesta vet inte ens skillnad mellan självförtroende och självkänsla "nu för tiden". Men vad spelar det för roll?

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NyTw0CFbAVo?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NyTw0CFbAVo?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

När jag var ett mindre barn brukade jag provocera med föremål som piano t.ex.. och fråga "vad gör jag?" Illamåendet verkar kvarstå.

Jag är fylld med språkligt tingel och tangel som dras ut på ett band som en tradition. Gud vad fult. Haha.

Summa summarum: Jag tror jag är mer intrasslad/förnedrad än genomsnittsmänniskan.

Det finns en transparent rörelse som andra hela tiden kommenterar.

Fåfänga <-oskuöld nedsölad etc

Perverst subjekt. Galen. Punkt.

Det här är det mest pinsamma jag kan göra "om jag tänker efter"... Jag kan inte mer skämma ut mig på annat sätt. Men vad är det jag är rädd för, för att fpeihn4t2tg. Eller nej.

Lyssna på dethär:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LoQYw49saqc?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LoQYw49saqc?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Det är inte såhär.

(Läste igenom och fick för mig att det inte gick att förstå vad jag skriver/menar, det var ju lite absurt resonerat).

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 07:06

Haha

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 08:07

Har aldrig upplevt mig delaktig i en ämnesdiskussion här på FF.

Tänker just på mina dysfunktionella föräldrars psykopatiska naturer och omgivningar jag växte upp i. Alltså det har en annan vinkel.

Ni är inte så smarta. Men ni kanske borde satts på FF när ni var 4 år.

Irriterad på tillägg-strukturen.

Är detta inlägg förljuget föresten? Varför skulle inte du förstå mitt hemmaspråk? Vem bryr sig? Dåså liksom, då är allt jätteangeläget, och då kan du ju skylla dig själv.

Hatade mig själv objektivt igår eller när det var, för första gången eller insåg det lugnt kanske.

Känner att anledningen till min autism är romantisk besatthet över fascism. Bryr mig "för mycket" om människor-na.

Bara förklär mig. Har för stor polarisering mellan feminitet och maskulinitet. Tror.

Stanna modigt och rensa upp = växa upp, eller vadå? Aldrig i livet. Vad säger man; saker döljer sig själva/bevarar sina hemligheter.

För några år sen gjorde jag ett passionerat arbete, nu börjar jag känna att det inte finns något som att smutskasta. Men ibland fattar jag inte vad du säger heller.

Alltså vad tror vi? Vi är idioter.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 28 dec 2010 13:45

Känns lite grann som att hoppa mellan isflak på en uppbruten is när jag läser dina inlägg. Upplever du det själv så, eller har du en helhet du landar i? Strävar du aktivt i dina associationsled, känner en estetisk lust i det, eller upplever du dem som smärtsamma? Jag skulle ha defragmenterat och rebootat om jag kände det som jag läser dig. I mig skulle det vara smärtsamt, och jag tolkar dig som om det är smärtsamt också. Men det kan också vara en längtan från tristess, tankens längtan efter kreativitet. Upplever du dig som instängd, eller för fri? (Kan iofs ligga varandra väldigt nära). Anar att vi har olika typer av medvetande.

Så när du säger "destruktion" och jag läser dig, så tänker jag på:

Bild

Lufier

Inläggav Lufier » 28 dec 2010 14:22

.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 28 dec 2010 16:25

Lufier skrev:Rebootat till vad Johan? Ett Svenssonliv?

Nej, skulle det vara det enda alternativet? Jag menar bara hur jag förhåller mig till mycket information som byggs upp; komplexitet. Se Fications tråd "forska på meningen med livet".

Lufier

Inläggav Lufier » 28 dec 2010 22:50

.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 23:32

Det här var det fortlöpande eller svar som jag förväntade mig. Jag pratar om något helt annat, "än förut" om man säger så.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 23:37

Johan; Vilken helhet då?

Har börjat bli rädd för att "göra om samma misstag"/dåliga val, samtidigt som jag inte har samma rädsla som förut, inte "samma rädsla" kan man säga så.

En hårfin gräns till missförståndet. Absurditeten.
Känner igen detta, exakt detta i en deja vu upplevelse....

Men jag känner inte att jag har en vilja att "hoppa till en annan station" genom medvetet val.
Har fått en djup fascism.
Vill vara på detta sätt just nu.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 28 dec 2010 23:54

Slutade med min fixering på astrologi för ett tag sen. Insåg att ingen auktoritet (astrologen/jag) kan vara obunden kausaliteten och det böjda/vinklade sammanhanget som denna auktoritet tror, att i fall man skulle "ta ner sig" på jorden som horoskopskartan inom begränsningens egen narcissismsymptom/förvirring skulle man bli "gud" men detta är överbevisat. Förstod att det trots dynamikerna i förloppen är kränkt, det är så sjukt. Det finns längre ingen nåd.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 29 dec 2010 00:35

Jag bara måste säga att det är så åh total alienation.

Missbruksbart.

Förut var jag extremt småsint och lättkränkt av mina ideal osv.
Vill man göra något åt det eller inte vet jag inte.

Pratade för längesen med en person om mitt möte med gud och tiden/perspektiv och då sa hon när jag pratade om annat 10 minuter längre fram i dialogen att "tänkte du på att du hoppade från (dåtiden) till (framtiden) precis". Är du dum i huvudet tänkte jag.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 29 dec 2010 02:19

Hallå är det ingen som fattar trådens syfte? Det är inte kul.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 29 dec 2010 02:36

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/htlIK14SBvI?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/htlIK14SBvI?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 29 dec 2010 13:05

Att "förstöra" måste i min värld bli det jag visade på i mitt första inlägg. Det är inte samma sak som att "skada" för mig. Att de-strukturera det som skymmer sikten ligger närmast till hands för mig. Eller att integrera det komplexa. Det är det jag menar med "helhet". På ett personligare plan så handlar det om en förståelse för vad man håller på med.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 30 dec 2010 00:09

Upplever språket som aningen fumligt, personligen genom min erfarenhet av astrologi. Fick bilden av en fjäril dödad av en dartpil i huvudet för längesen som liknelse av känslan, är den perfekt eller onaturlig?

Har mycket tankar om språkets mening ur min åsikt men jag är för hjärnskadad för att vilja uttrycka det. Skriver för att uppdatera det i framtiden.

Har fått "den andra" världsbilden/verklighetsbilden sen ett tag tillbaka.

Återgå till "Tankar och känslor"