positivt eller positivt

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

suzzette

positivt eller positivt

Inläggav suzzette » 09 mar 2011 20:56

vad är egentligen att vara positiv? är det när man alltid är glad? är det när det ser ut som munnen ler? är det när det känns ett pir i kroppen och man tror man drömmer?. Att vara positiv är när man ler i själen utan att alltid smila med munnen när skrattet kommer inne från när glädjen sprider sig i hela kroppen då vet man att det är något som är bra. :lol:

Användarvisningsbild
freddemalte

Re: positivt eller positivt

Inläggav freddemalte » 09 mar 2011 22:36

suzzette skrev:vad är egentligen att vara positiv? är det när man alltid är glad? är det när det ser ut som munnen ler? är det när det känns ett pir i kroppen och man tror man drömmer?. Att vara positiv är när man ler i själen utan att alltid smila med munnen när skrattet kommer inne från när glädjen sprider sig i hela kroppen då vet man att det är något som är bra. :lol:
Hej suzzette

Vilket trevligt inlägg! Roligt! Ja, det var väl en bra beskrivning!

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Lufier

Inläggav Lufier » 09 mar 2011 22:47

:D

monstret

Re: positivt eller positivt

Inläggav monstret » 10 mar 2011 01:46

suzzette skrev:vad är egentligen att vara positiv? är det när man alltid är glad? är det när det ser ut som munnen ler? är det när det känns ett pir i kroppen och man tror man drömmer?. Att vara positiv är när man ler i själen utan att alltid smila med munnen när skrattet kommer inne från när glädjen sprider sig i hela kroppen då vet man att det är något som är bra. :lol:

Nja, man kan ju vara både ledsen och positiv; som vid en depression till exempel. Då är man nedstämd och det är viktigt att man behåller hoppet och är positiv inför framtiden. Och jag tror att det är just det som är att vara positiv. Människor är ju det av naturen, även om det också finns de som kanske framstår som eller är mer positiva än andra.

Återgå till "Tankar och känslor"