Waterline is rising and all we do is stand there

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Waterline is rising and all we do is stand there

Inläggav Anna Sara » 15 maj 2011 08:11

saying it's all LOVE it's all good, but it's a family affair. (Sage Francis)

Upplever mig för förvirrad för att föreslå en diskussion om intimitet och det ädla i relation till godhet. Frågan/problemet penetrerat det andliga språkproblemet i gemene mans lidande...

Glömde bort vad jag tänkte skriva/betona just ([+]) -har blivit påverkad av sömnmedicin jag tog nyss ..kan också avslöja att alla individer lever psykadeliskt eller "psykiskt" -inte bara det psykotiska (livet). Relationen till det intima skadar vi genom stoltheten och bristerna i självförtroendet/självkänslan; det är en befläckad tillit i sin jordiska bundenhet.

Psykisk sjukdom är en väldig känslig sak, filosofi är laddad sådan, närvaron från filosofer är bort-jord.

Det andliga extrema i synteser till galenskapen (har för övrigt skrotat dadaism/didaktik, och det är inte mitt ideologiska intresse). -Den kollektiva problembilden att kommunicera det intima ("andliga"/"religiösa") -människan vill, sökandet efter balans i relationer.

Vi försöker monopolisera när vi ser igenom vulgära program och programmeningar, men det är en kass kamp-agn i meningen.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 15 maj 2011 08:21

Hittade orginaltexten (inkl. musiken): <pre><a href="http://www.smartlyrics.com/Song630948-Sage-Francis-Water-Line.aspx" target='_blank'>Water Line lyrics</a></pre>

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 15 maj 2011 08:38

Vi har en kris i en förnekelsesjukdom. Det är ingen som bryr sig, och det där är ett missförstånd, vi behöver också börja bry/bry oss om.

Med en teatral roll eller mask kräver jag en expanderad holism tillämpad i filosofin -man måste alltså "våga" ta ner teori på jorden. Annars kan vi inte "utvecklas" längre utan intensiferar vårt filosofierande/sökande i serier -vi utvecklar/evolverar mänsklighetens ekologi genom planeten i och med att komma närmare oss själva: evolutionsbegreppet är slapp ondska. Obalanserad och överdriven femininet skrämmer iväg och antastar ande -är detta balansen i dualiteten? Uppe på drakens vingar?

Trots att fast jag skriver det här själv känns allmänheten rätt så hotfull.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Re: Waterline is rising and all we do is stand there

Inläggav David H » 15 maj 2011 16:58

Anna Sara skrev:saying it's all LOVE it's all good, but it's a family affair. (Sage Francis)

Upplever mig för förvirrad för att föreslå en diskussion om intimitet och det ädla i relation till godhet. Frågan/problemet penetrerat det andliga språkproblemet i gemene mans lidande...

Glömde bort vad jag tänkte skriva/betona just ([+]) -har blivit påverkad av sömnmedicin jag tog nyss ..kan också avslöja att alla individer lever psykadeliskt eller "psykiskt" -inte bara det psykotiska (livet). Relationen till det intima skadar vi genom stoltheten och bristerna i självförtroendet/självkänslan; det är en befläckad tillit i sin jordiska bundenhet.

Psykisk sjukdom är en väldig känslig sak, filosofi är laddad sådan, närvaron från filosofer är bort-jord.

Det andliga extrema i synteser till galenskapen (har för övrigt skrotat dadaism/didaktik, och det är inte mitt ideologiska intresse). -Den kollektiva problembilden att kommunicera det intima ("andliga"/"religiösa") -människan vill, sökandet efter balans i relationer.

Vi försöker monopolisera när vi ser igenom vulgära program och programmeningar, men det är en kass kamp-agn i meningen.

Hade min senaste placering på psykos-avdelningen. Det var väl så där. Tyvärr hade patienterna ganska negativ syn på personalen och personalen hade inte mycket till övers för patienterna. Som två olika grupper tydligt åtskilda från varandra. Så kom det en läkare som var ganska rolig. Han bara pratade och pratade och pratade.

Förstår inte riktigt det där du skriver om filosofi nu.

Vad tror du om att tänka filosofi som kärlekskänsla "fil"? Älska sanning, att filosofen helt enkelt är en som har en passion för sanning? Då tänker jag -sanning- ett ord som inte är superenkelt greppbart med förnuftet. Kan ju vara olika. Till exempel, "vilja veta sanningen om någonting", "nyfiket på svaret" som jag vet inte en ornitolog är nyfiken på fåglar. Men också "vilja vara sann" ordet sann får nytt djup...

En annan sask jag är lite nyfiken om är det där du skriver om det där med "judge model"... Men hinner inte skriva mer nu för jag ska på med linserna och kila iväg till badhuset.

Återgå till "Tankar och känslor"