Hähä! Imorse dog jag nästan!

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Hähä! Imorse dog jag nästan!

Inläggav Jörgen » 20 maj 2012 11:06

Jo, det är sant.

Jag hade gjort kaffe som jag smuttade på genom sugrör och rökte samtidigt en cigarett framför datorn
då jag fick lite kaffe i strupen som tillsammans med röken gjorde att jag inte kunde andas in längre.
Andas ut gick bra, bara inte in.

Jag hoppade vilt omkring och försökte skrika - oj, så här dör jag alltså, tänkte jag.

I kanske en minut fick jag nästan ingen luft, men som ni kanske misstänker så klarade jag mig.

Jag var nästan på väg ut i trapphuset för att banka på grannens dörr.

Jag lyckades dock lugna ner mig tillräckligt för att få andningen igång igen innan jag svimmade.

Kanske jag hade överlevt även ett svimmande, bara vaknat upp på badrumsgolvet.

Rädd var jag inte, bara allt för upptagen med kroppen för att vara rädd.

Sog jag livet flimra förbi, blev jag djupsinnig efteråt och grubblade över meningen med allt?
Nej då, jag fokuserade bara det väsentliga, att återhämta mig.

Lite huvudvärk fick jag, men det är borta nu.

Det var inte dags än att lämna in skeden.

Nu ska jag göra mig en till sån där kaffe, men jag tror jag slopar sugröret
- jo, det var nog sugröret som var boven.

Kristofer

Inläggav Kristofer » 20 maj 2012 15:51

hehe, bra att det gick väl...har själv varit med om liknande situationer ngr ggr. sätter en dryck i halsen....hostar först ut all luft ur lungorna men sen är det tvärstopp när man ska andas in...kommer inte ens ett sånt där lite väsande ljud som det kan komma ibland när man får väldigt lite luft...det ligger som ett lock för luftstrupen men eftersom luften i lungorna är slut går det inte att göra så mkt åt det...brukar släppa efter alldeles för lång tid...dock har det släppt varje gång(har hänt kanske 7-8 ggr sammanlagt)...hade kanske inte blivit den ärofyllda död man själv hoppats på ;)

Ofta har det, hos mig, följts av en ngt lättsinnig facination över att man faktiskt var nära att dö...märkligt...tror det kan ha med struplocket att göra...jaja.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 20 maj 2012 16:03

Hm, det var alltså inte så farligt,
men en hjärtattack skullle man kunna få i samband med det,
ringde min mamma om det sen,
men hon viftade bort det, hade hon självt varit med om.

Locket är väl bra, ska nog hindra att det kommer ner dricka och mat i lungorna,
även om det nästan dödar en :)

Sugrör är farliga.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 21 maj 2012 16:41

Ett typiskt fall av kaffemissbruk, tråkig konsekvens dock.

I minnenas låda.

Jag var 5 år gammal och hade fått en klubba med en boll på, ja en som som man suger på,
jag gick ut, det var förmiddag, inte en människa ute på gården, farsan var på jobbet, morsan
låg och sov. Jag tänkte gå bort och sätta mig på ett stenblock som var på gräsmattan, just som
bollen på klubbpinnen lossnade och fastnade i halsen. Usch, det gick inte att andas, det gjorde
även ont. Funderade där jag stod på hur fan jag skulle lösa situation, bestämde mig för att
ta sats, springa och dyka, sagt och gjort, jag sprang ett par steg framåt och kastade mig fram
och dök, landade på bröstet samtidigt som jag höll upp huvudet och armarna åt sidan,
ut for den lilla bollen i halsen och jag kunde andas igen, sedan satte jag mig på stenen fast utan
klubba.

Anne

Inläggav Anne » 21 maj 2012 17:50

...

Återgå till "Tankar och känslor"