Filosofiforum: The Next Generation

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Vilket alternativ väljer du?

Omröstningen slutade 25 jul 2007 11:03

Alternativ 1
4
36%
Alternativ 2
0
Inga röster
Alternativ 3
7
64%

Antal röster: 11

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 jun 2007 04:49

Hej, hur är det i Brasilien?

Har du lust att se över JDMs förslag och kommentera det? Han har en bra lösning tycker jag.

Abrigado!

Angelina

Inläggav Angelina » 29 jun 2007 23:40

Jag tycker ni håller på och problematiserar i onödan. Det här är , i min mening, det bästa forumet på nätet. Om ni vill ha mer ordning ( vilket i sig går mig helt förbi, men var och en blir salig på sin fason ) , så tillsätt fler moderatorer. Ja, och mer färg.

*teach*

Bobby Hogan

Inläggav Bobby Hogan » 29 jun 2007 23:49

Jbig for moderator. Lets put his money where his mouth is.
In an average living room there are 1,242 objects Chuck Norris could use to kill you, including the room itself.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 jul 2007 02:16

Och tystnaden blev bedövande. Realisationen av vad som just uttalats satte skräck i hela byggdebefolkningen. Ett omen dessa ord enbart i sig själva höll :)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 04 jul 2007 09:02

Vet inte om det strömmar in förslag på moderatorer till Johan men är det inte läge att marknadsföra det lite mer?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 16 jul 2007 17:58

Zokrates skrev:Hej, hur är det i Brasilien?

Har du lust att se över JDMs förslag och kommentera det? Han har en bra lösning tycker jag.

Abrigado!

Har ar det fint. Sista dan idag sa jag sitter och surfar pa hotellet i vantan pa flygplats-transfern.

Sag du inte mitt forra inlagg? Dar svarade jag ju pa JDMs forslag. Han menar sig foresla ett fjarde alternativ, men jag ser som sagt inte hur det skiljer sig rent praktiskt fran alternativ nr. 1.

Jag noterar ocksa att endast 9 personer rostat, varfor jag drar slutsatsen att det bara finns 9 personer (inkl. mig sjalv) som alls bryr sig om vad som hander med filosofiforum.

Angelina skrev:Jag tycker ni håller på och problematiserar i onödan. Det här är , i min mening, det bästa forumet på nätet.

Roligt att hora! Da ar du alltsa nojd med det som det ar i stora drag, och bor ha rostat pa alternativ 1. Majoriteten verkar anda tycka att alternativ 3 skulle vara att foredra.

Bobby Hogan skrev:Jbig for moderator. Lets put his money where his mouth is.

Jag har inget principiellt emot det forslaget alls, och tror uppgiften skulle vara nyttig for JBig, inte minst om det var fraga om ett samarbete mellan flera moderatorer.

Kallekula skrev:Vet inte om det strömmar in förslag på moderatorer till Johan men är det inte läge att marknadsföra det lite mer?

Na, vet inte det heller. Hur skulle det marknadsforas tycker du? Kanske gora om forstasidan till en blankare om Filosofiforum:TNG?

Vi hors!
-narr-

Angelina

Inläggav Angelina » 17 jul 2007 01:05

En slogan kanske?
Har vi inte haft någon slogan-tävling någon gång?

Ett förslag: Vi tänker bra tillsammans.

( jag vet, jag är en tönt..men bara idag )

:)

Lasarus

Inläggav Lasarus » 24 jul 2007 09:23

Gör så lite som möjligt. Detta ställe är härligt fritt till skillnad ifrån många andra forum på internet. Blir det för mycket regler och en hierarki med moderatorer och annat så kommer vi att mista något unikt.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 24 jul 2007 12:21

Oroa er inte - det kommer att bli jättebra! FF blir varken ett internets gated community, eller en sandlåda där man kan diskutera allt utom filosofi. Brister ska åtgärdas, men inte tillfogas. Lita på oss.

-narr-

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 jul 2007 14:57

Angelina skrev:En slogan kanske?
Har vi inte haft någon slogan-tävling någon gång?

Ett förslag: Vi tänker bra tillsammans.

( jag vet, jag är en tönt..men bara idag )

:)

Sloganförslag:

På FF kan vara och en vara sig själv - inom rimliga gränser.

Det är bättre nu - även på FF.

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 24 jul 2007 15:33

Annars tycker jag "Jag är en tönt, men bara idag" var ganska bra.

-narr-

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 jul 2007 15:57

hovnarr skrev:Annars tycker jag "Jag är en tönt, men bara idag" var ganska bra.

-narr-

För egen del: en gång tönt - alltid tönt.

A
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Feedback"