Dead-Line

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Rolf

Dead-Line

Inläggav Rolf » 06 jan 2004 14:39

Bara ett förslag. Men vore det inte en idé att införa en dead-line på en diskussion. Där det inte längre gick att lägga in några inlägg då diskussionen skulle anses avslutad. Kanske på diskussioner där inga inlägg lagts in på en längre tid. Alternativt där man genom texten kan tolka diskussionen som avslutad. I vissa fall där diskussionen inte längre känns aktuell. Eller varför inte införa en dead-line på alla diskussioner på någon eller några månader tidsmässigt.

Rolf

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2004 18:56

Det är inte många trådar som är definitivt avslutade. När det inte är så många användare händer det att en diskussion stannar efter ett tag då de få personer som hade intresset är mätta, men sedan kommer det till nya människor och nya infallsvinklar. Om dessa då inte får göra inlägg tror jag det är en förlust.

Jag kan låsta trådar som tydligt har tjänat ut sin funktion, och kan också göra detta på rimlig begäran.

Tycker också att det är dumt när trådar som enligt mig är meningslösa återuppväcks från de döda och puttar ner mer aktuella och intressanta trådar. Men jag tänker inte utnyttja min makt och styra och ställa över forumets inriktning på detta sätt. Problemet är inte så stort så det berättigar att jag gör det.

Johan

Återgå till "Feedback"