tydlighet av Prekognitivos text?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

är Prekognitivo otydligt i sina texter?

ja
11
79%
nej
1
7%
vet ej
2
14%

Antal röster: 14

Prekognitivo

tydlighet av Prekognitivos text?

Inläggav Prekognitivo » 04 sep 2005 14:38

:?:

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 05 sep 2005 13:16

Är det verkligen nödvändigt att ha en omröstning om det här?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Som man får svar frågar man

Inläggav hovnarr » 05 sep 2005 13:47

Jag vet inte. Ska vi ha en omröstning om det? Jag flyttade förresten tråden till "Feedback", då jag fann den vara lämpligast för det ovanliga ämnet.

-narr-

Fann

Oj

Inläggav Fann » 05 sep 2005 14:07

"Är Prekognitivo otydligt … ?" står det som fråga. Kan inte låta bli att kommentera trots att min kommentar är trams. Alltså en så otydligt ställd fråga besvarar ju sig själv. Vad skulle den kunna betyda?

Något "prekognitivo" som är otydligT således. Hur skulle ett tydligt prekognitivo vara? Vad ÄR det överhuvudtaget?

Det skulle kunna betyda att subjektet "prekognitivo" inte framträder tillräckligt tydligt i sina texter. Alltså att man inte begriper vad det är för person som skrivit texten. Det borde det betyda om man läser det rent grammatiskt. Men det gör det förstås inte.

Rubriken "otydlighet av Prekognitovos texter" däremot skulle väl närmast betyda att det uppstår nån form av luddighet på grund av just dessa texter.

Sen kan man ju säga att det rent allmänt borde vara risk för otydlighet om inläggen skrivs "prekognitivt". Det är oftast bättre att tänka först och handla sen, om man vill vara tydlig!

Men jag ska inte bråka, kunde bara inte låta bli, eftersom detta exempel visar just hur himla svårt det är att vara tydlig när man skriver.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Jag finner frågan med ett tydligt 'kanske' besvarad.

Inläggav hovnarr » 05 sep 2005 14:21

Fann skrev:Alltså en så otydligt ställd fråga besvarar ju sig själv.

Jo, jag uppmärksammade också stavningen första gången. Men jag tycker hela grejen är jätterolig: dels stavningen i själva frågan. Sedan svarsalternativen: "jag vet inte". Om man inte VET om Prekognitivos inlägg är tydliga eller inte... tja, då är de väl inte så tydliga antar jag? I så fall är Prekognitivo otydlig i frågan om han är tydlig eller otydlig. Vilket jag tycker han är - alltså röstade jag "jag vet inte".

Ämnesrubriken ger ju sammanhang till frågan - vi förstår att det gäller huruvida inläggen är tydliga eller inte, inte om "Prekognitivheten" framträder tydligt eller inte. Med tanke på det är det kul att själva inlägget dock bara utgörs av ett frågetecken. Så nu vet du Prekognitivo - du är så otydlig att vi inte ens vet om du är otydlig! :D

Fann skrev:Sen kan man ju säga att det rent allmänt borde vara risk för otydlighet om inläggen skrivs "prekognitivt". Det är oftast bättre att tänka först och handla sen, om man vill vara tydlig!

Absolut, jag är för en postkognitiv skrivprocess. Var det inte Arne Anka som sa att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter?

-narr-

Fann

Re: Jag finner frågan med ett tydligt 'kanske' besvarad.

Inläggav Fann » 05 sep 2005 14:27

hovnarr skrev:
Fann skrev:Alltså en så otydligt ställd fråga besvarar ju sig själv.

Jo, jag uppmärksammade också stavningen första gången. Men jag tycker hela grejen är jätterolig: dels stavningen i själva frågan. Sedan svarsalternativen: "jag vet inte". Om man inte VET om Prekognitivos inlägg är tydliga eller inte... tja, då är de väl inte så tydliga antar jag? I så fall är Prekognitivo otydlig i frågan om han är tydlig eller otydlig. Vilket jag tycker han är - alltså röstade jag "jag vet inte".-

Men jag skulle kunna svara "vet inte" eftersom jag mig veterligen inte läst något mer inlägg av Prekognitivo än just detta och det är ett något klent underlag skulle jag säga. :D

Ursus

Inläggav Ursus » 11 sep 2005 00:45

Normalt brukar han arrangera utröstningar av dem som haft mage att ifrågasätta honom. Då föredrar jag den här omröstningen.
Man berättade att han en gång spärrats in på Bedlams dårhus. Man hade gjort honom hedern att ta honom för vansinnig, men man släppte honom igen när man upptäckte att han bara var poet.

Prekognitivo

Inläggav Prekognitivo » 11 sep 2005 00:51

Ursus skrev:Normalt brukar han arrangera utröstningar av dem som haft mage att ifrågasätta honom. Då föredrar jag den här omröstningen.

Var inte orolig ursula, jag ska bara svara dina frågor och funderingar, och med min intelligens och sinpel skrivande kan vi komma fram till någon lösning på dina problem.

Ursus

Inläggav Ursus » 11 sep 2005 00:52

Prekognitivo skrev:Var inte orolig ursula, jag ska bara svara dina frågor och funderingar, och med min intelligens och sinpel skrivande kan vi komma fram till någon lösning på dina problem.

Du kanske ska beakta resultatet av din egen omröstning först.
Man berättade att han en gång spärrats in på Bedlams dårhus. Man hade gjort honom hedern att ta honom för vansinnig, men man släppte honom igen när man upptäckte att han bara var poet.

Prekognitivo

Inläggav Prekognitivo » 11 sep 2005 01:11

du hade ju bråttom med alla dina frågor, du kan ställa de i tråden SUBLIM om du har tid så att säga.

Ursus

Inläggav Ursus » 11 sep 2005 12:01

Prekognitivo skrev:du hade ju bråttom med alla dina frågor, du kan ställa de i tråden SUBLIM om du har tid så att säga.

Ledsen, jag anser att du inte är kommunicerbar, så jag avstår.

Återgå till "Feedback"