Kunde inte komma på filosofoforumet hela dagen,
fick abstinensbesvär, var det bara jag som drabbades?
Servern nere?
Moderator: Moderatorgruppen
Servern nere?
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
- Midgårdsormen
Jag har också haft problem med att nå hit under några dagar nu - och när jag väl kommer in så finner jag ett övergivet slagfält, där personer som till synes varit dagligt aktiva under åratal plötsligt och samtidigt har försvunnit. Jag blir genast konspiratorisk: har SÄPO utfört razzior mot landets filosofer och frihetsberövat dem? Varför kom de inte till mig också? Jag drar slutsatsen att jag inte är tillräckligt intressant och huttrar i mitt mindervärdeskomplex för ett tag. Nu skall jag injicera samarin i armhålan och lugna ner mig.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?
märkvärdig som skriver detta?
- Johan Ågren
- Administratör
Datorerna kan inte uppdatera gentemot DNS.en. Tror det är ett fel som uppstått av den anledningen att jag jag hade fel kontokort listat hos registraren och missade en autorenew.
Öppnade precis cmd på datorn och skrev in:
nslookup filosofiforum.com dns7.serverdrift.com
För att på så vis hitta forumet igen. Så nu är allt normalt från den här datorn. Hoppas att det löser sig för andra också. Har uppdaterat namnservern hos registraren också till en ny adress jag fick av hosten.
/Johan
Öppnade precis cmd på datorn och skrev in:
nslookup filosofiforum.com dns7.serverdrift.com
För att på så vis hitta forumet igen. Så nu är allt normalt från den här datorn. Hoppas att det löser sig för andra också. Har uppdaterat namnservern hos registraren också till en ny adress jag fick av hosten.
/Johan
Vind skrev:Jag kunde inte komma in på flera dagar! Jag trodde att det var fel på min dator så jag provade på en annan och blev helt förfärad när det inte fungerade. Så det kommer att fungera nu alltså?
Det får tiden eller Migrationsverket utvisa.
Funkar, funkar inte, det är frågan,
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Jag undrade lite om Filosofiforum hade gått i graven
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Anders skrev:Jag undrade lite om Filosofiforum hade gått i graven
Det samma, var avstängd i en veckas tid
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Johan Ågren
- Administratör