ang "ang avstängningar"
Moderator: Moderatorgruppen
ang "ang avstängningar"
...som hamande i sopen häromdagen - http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=7991
Jag tycker det är rätt jävla ovärdig behandling av mina inlägg däri - oavsett om folk tycker det är jobbiga grejer att läsa.
Finns det någon speciell anledning till det, eller var det bara för att zokrates lade in en post där på slutet?
Jag tycker det är rätt jävla ovärdig behandling av mina inlägg däri - oavsett om folk tycker det är jobbiga grejer att läsa.
Finns det någon speciell anledning till det, eller var det bara för att zokrates lade in en post där på slutet?
-
Väderkvarn
Mindead,
ja tror du tar det personligt vilket jag inte tror att det är.
Det handlar inte om dina inlägg i sig utan mer om att moderatorn tycker att tråden inte tillför forumet något.
Personliga åsikter om en avstängning hör hemma i privat konversation och pm i detta fallet.
En privat konversation fungerar utmärkt för att medela en moderator,
och jag har sett många fall där en moderator ändrar sina uppfattningar efter att man pm:at dom.
Jag skulle kanske själv ta illa upp om någon raderar mina poster som skräp,
och har tagit illa vid mig när mina poster raderats på andra forum. Men det är bara att ta nya tag : )
Eftersom du skriver i ett publikt rum så tog jag mig friheten att svara,
ja tror du tar det personligt vilket jag inte tror att det är.
Det handlar inte om dina inlägg i sig utan mer om att moderatorn tycker att tråden inte tillför forumet något.
Personliga åsikter om en avstängning hör hemma i privat konversation och pm i detta fallet.
En privat konversation fungerar utmärkt för att medela en moderator,
och jag har sett många fall där en moderator ändrar sina uppfattningar efter att man pm:at dom.
Jag skulle kanske själv ta illa upp om någon raderar mina poster som skräp,
och har tagit illa vid mig när mina poster raderats på andra forum. Men det är bara att ta nya tag : )
Eftersom du skriver i ett publikt rum så tog jag mig friheten att svara,
-
Väderkvarn
- Johan Ågren
- Administratör
- Johan Ågren
- Administratör
Re: ang "ang avstängningar"
Minded skrev:...som hamande i sopen häromdagen - http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=7991
Du tänker inte ge dig förrän du får skriva och ha kvar en tråd angående avstängningar i forumets filosofiavdelning? Då återstår det väl att se om Johan ger med sig, stänger av dig, eller tröttar ut dig. Personligen hoppas jag på det första. Ditt ärende är ju verkligen berörande. Att Harald blev avstängd för viss tid det kan jag ha förståelse för, men sen att vi inte ens ska få prata om honom längre, eller att vi inte får ifrågasätta forumets moderering... det tycker jag är olyckligt, det gör mig ledsen.
- Johan Ågren
- Administratör
Men fortsätt i någon av de andra trådarna som finns angående moderering. Hur som helst så är det inte OK att snacka om avstängda personer. Det är min policy. De kan ju inte längre kommentera det som skrivs. Det brukar bli en massa skitsnack. och det är därför ett ifrågasättande av min moderering inte ska handla om enskilda personer utan om de principer som berör modereringen. Fan om ni ska gå och tro att jag är feg för en sådan diskussion. Det är bara frågan om ni kan sköta den juste.
- Johan Ågren
- Administratör
Johan Ågren skrev:Men fortsätt i någon av de andra trådarna som finns angående moderering. Hur som helst så är det inte OK att snacka om avstängda personer. Det är min policy. De kan ju inte längre kommentera det som skrivs. Det brukar bli en massa skitsnack. och det är därför ett ifrågasättande av min moderering inte ska handla om enskilda personer utan om de principer som berör modereringen. Fan om ni ska gå och tro att jag är feg för en sådan diskussion. Det är bara frågan om ni kan sköta den juste.
Jag säger inte att du är dum eller att du modererar dåligt Johan. Jag försöker skriva rakt ut vad jag känner. Säger inte att jag har rätt eller förstår mig på detta bättre än nån annan, men jag skriver spontant vad jag känner. Och här är ett ämne som berör mig. Att vara en bra moderator, jag förstår att det är en svår balansgång, det är insiktsfullt av dig att notera att det verkligen är balansgång - att det inte funkar med simpel rationalisering. Jag tror inte jag skulle vara bättre på balansera än dig, nej. Men jag ger uttryck för min känsla alltså. Det här med förbud - såklart känsligt område.
Att använda annan tråd, det är förstås ett alternativ. Om jag själv valt att driva frågan, hade jag skrivit i tråd under fliken "feed-back" med ämnesrubrik "Ang. avstängningar". Detta är hur jag hade gått till väga. Men jag är inte Minded, och Minded tänker annorlunda än mig. Minded är obstinat, förut var jag själv också mycket sån men jag har försökt ändra på mig, ändå: jag tolererar att han har ett annat förhållningssätt än mig.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Minded, varför lägger du inte in den här frågan under kategorin Feedback eller startar en tråd om vad någon/några FF-användare har gett dig för insikter? Personligen tycker jag att det vore intressant att höra vad du har lärt dig genom Harald. Jag gillar inte avstängningar heller och har blivit direkt upprörd av det några gånger, även om jag kan se Johans motivering kring besluten.
Skogsälvan skrev:Minded, varför lägger du inte in den här frågan under kategorin Feedback eller startar en tråd om vad någon/några FF-användare har gett dig för insikter? Personligen tycker jag att det vore intressant att höra vad du har lärt dig genom Harald. Jag gillar inte avstängningar heller och har blivit direkt upprörd av det några gånger, även om jag kan se Johans motivering kring besluten.
om han startar en femte tråd i detta subject så kommer jag att flina gott..
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Johan Ågren skrev:Nu har du dessutom postat i "filosofi".
Ja, i den förra tråden motiverade jag det exlipcit varför den (trots allt) passade i kategorin filosofi. Men så togs den bort därifrån, och då tänkte jag att äh, what the hell, anything goes - uppenbarligen.
Johan Ågren skrev:Minded, nu får du sluta.
Jag slutar om du slutar.
Johan Ågren skrev:Men fortsätt i någon av de andra trådarna som finns angående moderering. Hur som helst så är det inte OK att snacka om avstängda personer. Det är min policy. De kan ju inte längre kommentera det som skrivs. Det brukar bli en massa skitsnack. och det är därför ett ifrågasättande av min moderering inte ska handla om enskilda personer utan om de principer som berör modereringen. Fan om ni ska gå och tro att jag är feg för en sådan diskussion. Det är bara frågan om ni kan sköta den juste.
Verkar jag inte kunna sköta det juste? Klipp och klistra från den andra tråden och visa var jag inte är juste?? Sen om andra skribenter skitar ned tråden jag skapat, så ta bort deras kommentarer om du vill. Jag utvecklade ett djupgående filosofiskt resonemang, jag tog det på stort allvar. Det är klart jag blir lack när det bara slängs bort. Speciellt då kärnfrågan just i essens handlade om (!) förmåga eller oförmåga att ta till sig kunskap man inte redan känner till (alltså även om sk 'regelbrott', haralds avstängning). Vilket i sig är djävligt djupt i realiserad filosofi, alltså sofistikerad filosofi. Alltså, om ni värdesätter filosofi som vetande, så borde ni värdesätta det jag säger - den som inte håller med om det, challenge, förklara för mig varför det jag säger skulle vara relativt irrelevant. Jag är allvarlig, Challenge! För jag tror nämligen inte att ni kan visa mig fel.
Skogsälvan skrev:Minded, varför lägger du inte in den här frågan under kategorin Feedback eller startar en tråd om vad någon/några FF-användare har gett dig för insikter? Personligen tycker jag att det vore intressant att höra vad du har lärt dig genom Harald. Jag gillar inte avstängningar heller och har blivit direkt upprörd av det några gånger, även om jag kan se Johans motivering kring besluten.
Det här är just det jag gjorde, men tråden slängdes ju. Upprepade gånger, dessutom. Och det är åter igen detta jag (till och med här och nu) försöker göra er alla uppmärksamma på.