lite grann åt det hållet tror jag. alla kan ju inte skapa konst-i form av specieller färdigheter, musik eller målningar helt enkelt. därför är konstnärer en viss grupp.
det stämmer att man relaterar, men jag går ut ifrån att detta gäller betraktaren/lyssnaren-då börjar sammanhanget med moral.
den som skapar konst har gränslösa möjligheter, alltså är allting tillåtet- men det betyder inte att det kan överleva bara för det.det finns ingen konst utan konstnär, men inte utan betraktaren heller- därför kommer det alltid att krävas moraliska aspekter, annars kan konsten inte komma till uttryck och därmed existerar den inte.
herre gud kan man egentligen förstå vad jag skriver här--??
Konst och moral
Moderator: Moderatorgruppen
Om konst
Ja konst har i allra högsta grad med estetik att göra,annars skulle människor som är ute efter kvalitet inte gå på operan t.ex.Vem som helst kan skriva en sång,men det är dessvärre skillnad på kvaliteten.Konsten ska vara av en viss kvalitet som skapas av en originell id´e.En konstnär ska förnya sina ide`er,skapa nya tekniker och utveckla konsten,dessutom ska man vara väldigt kreativ,en konstnär har ansvar för sina verk
Konst kan både vara modernt och kaotiskt,jag anser att Stravinskij är ett exempel.Han var helt enkelt briljant och han bröt det traditionella många ggr.Han skapade nya ide`er och ett nytt sätt att uttrycka sig på en mkt hög nivå,som inte var tillåten i det traditionella sättet att tonsätta.
Konst kan både vara modernt och kaotiskt,jag anser att Stravinskij är ett exempel.Han var helt enkelt briljant och han bröt det traditionella många ggr.Han skapade nya ide`er och ett nytt sätt att uttrycka sig på en mkt hög nivå,som inte var tillåten i det traditionella sättet att tonsätta.
Återgå till "Kultur - konstarterna"