mono kultur

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

debre

mono kultur

Inläggav debre » 01 aug 2011 13:36

Jag vill snacka om "mono kulturen" inom jordbuk och skogsbruk, mm.

Vill påstå att naturen i exploaterade landskap, är ungefär lika intressant som lådor uppradade i en lager lokal.

Alla dessa raka monotona åkrar, som nästan enbart odlar spannmåls. Och sedan halva året kommer alla dessa fällt ligga upp plöjda, brun randigt oestetiskt. Skogen är inte mycket bättre iheller, nästan enbart barrträd i raka täta led. Vet inte ingående men stormen Gudrun och Per, berodde inte enbart ppå sk klimatförändring. Och jjordbruket, snackas om dv genmodifiering monsantos, roundup påstås vara ofarligt mm, förr sped bönderna ut kvicksilver och dioxiner, med samma naiva inställning att det var ofarligt.

En insekt och ett grässtrå har ungefär samma proportioner, som vi har jämt emot träd. I storlek och livslängd.

Fick höja mina armar nästan som en halleluja predikare igår, när jag passerade några jättelokor.
(som fö myndigheterna vill utrota, pga av att Sverige inte är dess biotop)

bra/dåligt?

debre

Inläggav debre » 01 aug 2011 21:46

Men HALLÅ?

Varför har ingen besvarat mitt meddelande?

Följd fråga nu: Vilken är den mest pittoreska hålan i landet??
(finns det någon flitig idiot som kan svara, tack)

En annan sak. Det här med byxor, och shorts i synnerhet. Det måste betecknas som "kultur", för det är icke funktionellt.
(för man svettas som mest mellan armarna och i skrevet, därmed onödigt att extra beklädnad just där. Samt så lider tvåbenta humanoider av extra belastning i ryggslutet, varvid extra blod flöde krävs i svanken. Därmed felkonstruktion att ha kraftiga resår på underkläder och byxor som kräver kfraftig livrem. Samt fickor på framsidan.. Kanske ag kan tycke att alla plagg som smiter åt, är fel konstruktion, mer eller mindre. Battre att det smiter åt lite over en större yta, än mycket p.. bla bla

umiz

Inläggav umiz » 01 aug 2011 22:16

I regel svarar jag inte på rubriker med särskrivning. Detta är således ett undantag.
Tänk, fly, återvänd - insikternas man.

debre

Inläggav debre » 01 aug 2011 22:53

umiz skrev:I regel svarar jag inte på rubriker med särskrivning. Detta är således ett undantag.

ingen regel utan undantag, låtsas..

Såg förresten ett danskt par som åt ost, sedan satt de och tafsade på varandra

debre

Inläggav debre » 04 aug 2011 10:35

Man kan titta på gatu -view i maps.google.com

Runtom i världen, jag har bla tittat hur det serut i Rio, och runtom deras sk favelor.

Måste ha tagit enorm mängd data att lagra, och enheldel tid oxå.

Allt som råkade se lite prydligt ut i den staden, var mer eller mindre bara pastiche.

Dock förundrad över hur detta hoppkrafsande av bråte ppå vissa håll bildade höghus, på vissa håll 4 våningar +/- 1 våning.

Sällan några raka gator, kan bero på typografin.

(Här i sverige  dock är gatorna raka, -innebär det inte radon risk?)

Tycker världen, och synnerhet Sverige är fantasilöst trist.

Slår man på TVn får man nästan dagligen matat moral -kakor om mångkultur och demokrati.
(som om vi inte hade haft det i säg snart 200 år..

Fråga: Vad är BS, -bullshit?

Lägg ner sådant tråkigt tjafs som EU.. mm... nu.

umiz

Inläggav umiz » 05 aug 2011 16:05

Du för en intressant monolog. Monokultur kanske är något för dig trots allt...
Tänk, fly, återvänd - insikternas man.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 sep 2011 04:47

debre skrev:Man kan titta på gatu -view

Allt som råkade se lite prydligt ut i den staden, var mer eller mindre bara pastiche.

Tycker världen, och synnerhet Sverige är fantasilöst trist.

En fotosvit över berusade undomar i GB. Kanske har de kul, själv ser jag bara dekadensskit
http://ziza.qip.ru/2011/09/23/pjanaja_m ... _foto.html

Återgå till "Kultur - konstarterna"