Jag är smart. Eller nåt.

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

blendband

Inläggav blendband » 17 nov 2006 12:04

Jag måste säga att personen ifråga fick mycket respons på något som rimligen inte borde ha genererat så mycken respons, är denne smart då enligt din definition?

vad jag tror så kanske han inte får lika mycket svar i andra trådar om han är ett "r*vhål"... verkade som han försökte va smart på sitt sätt med allt han skrev och ur vinkeln hur det påverkar hans kommande trådar så finns det en möjlighet att det inte genererar mycket svar... och på så sätt var det inte "smart".

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 17 nov 2006 12:14

Så smartheten är att tänka på vad man tror att andra tänker? Vad dum jag känner mig.

blendband

Inläggav blendband » 17 nov 2006 13:46

Så smartheten är att tänka på vad man tror att andra tänker? Vad dum jag känner mig.

en det av den enligt honom ja... han tycker det är smart att kunna läsa av människor ...

Katana

Inläggav Katana » 17 nov 2006 15:19

blendband skrev:
Jag måste säga att personen ifråga fick mycket respons på något som rimligen inte borde ha genererat så mycken respons, är denne smart då enligt din definition?

vad jag tror så kanske han inte får lika mycket svar i andra trådar om han är ett "r*vhål"... verkade som han försökte va smart på sitt sätt med allt han skrev och ur vinkeln hur det påverkar hans kommande trådar så finns det en möjlighet att det inte genererar mycket svar... och på så sätt var det inte "smart".

Bara dumskallar fördömer.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 nov 2006 16:00

Katana skrev:
blendband skrev:

Bara dumskallar fördömer.

Men det är OK att fördöma dumskallars fördömande genom att kalla dem som fördömer dumskallar? Undrar bara...

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 17 nov 2006 16:20

Eller ytterligare ett steg i ledet... ?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 nov 2006 16:38

Avantgardet skrev:Eller ytterligare ett steg i ledet... ?

Javisst, man är alltid den förste att falla i den egenhändigt grävda gropen. Dito, förresten...

:lol:

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 17 nov 2006 17:48

Nej, nu djävlar! ... Alla tolkningar i simulationen är lika sanna, i bemärkelsen att de alla stämmer utifrån sin egen förhistoria och tolkningstråd och intentionen i handlingen (eller ordet), i denna bemärkelse, blir oviktig - då handlingen/ordet korsbefruktar alla tolkningar simultant och då varje nytt ord, eller ny handling, som tillförs just är tillförsel av något nytt och ingen förklaring på det tidigare. Man skulle kunna säga att varje handling, eller varje ord för den delen, är som en universal-pusselbit som, när den väl läggs, läggs i ett oändligt antal pussel samtidigt. Så allting är vad det är och inte är på samma gång. Så att vara intelligent är att vara dum, och tvärtom - fast med den tidigare innebörden bibehållen samtidigt.

Detta är att vara smart idag: Psykopater botandes psykologer botandes psykopater botandes psykologer botandes psykopater...

Det är en spännande tid att leva i!!!

Katana

Inläggav Katana » 17 nov 2006 18:37

Algotezza skrev:Men det är OK att fördöma dumskallars fördömande genom att kalla dem som fördömer dumskallar? Undrar bara...

Det tycker jag !

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 nov 2006 20:11

Avantgardet skrev:Nej, nu djävlar! ... Alla tolkningar i simulationen är lika sanna, i bemärkelsen att de alla stämmer utifrån sin egen förhistoria och tolkningstråd och intentionen i handlingen (eller ordet), i denna bemärkelse, blir oviktig - då handlingen/ordet korsbefruktar alla tolkningar simultant och då varje nytt ord, eller ny handling, som tillförs just är tillförsel av något nytt och ingen förklaring på det tidigare. Man skulle kunna säga att varje handling, eller varje ord för den delen, är som en universal-pusselbit som, när den väl läggs, läggs i ett oändligt antal pussel samtidigt. Så allting är vad det är och inte är på samma gång. Så att vara intelligent är att vara dum, och tvärtom - fast med den tidigare innebörden bibehållen samtidigt.

Genom antingen-eller bibehålles både-och, livets dynamik.

Avantgardet skrev:Detta är att vara smart idag: Psykopater botandes psykologer botandes psykopater botandes psykologer botandes psykopater...

Så har det väl alltid varit...

Avantgardet skrev:Det är en spännande tid att leva i!!!

Och spänningen stiger... tills elpriset sätter stopp...

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 nov 2006 20:12

Katana skrev:
Algotezza skrev:Men det är OK att fördöma dumskallars fördömande genom att kalla dem som fördömer dumskallar? Undrar bara...

Det tycker jag !

Bara det egna omdömet och den egna moralen är absoluta.

A
Algotezza aka Algotezza

Katana

Inläggav Katana » 17 nov 2006 21:50

Algotezza skrev:Bara det egna omdömet och den egna moralen är absoluta.

Yapp. Jag har mitt, du har ditt. Och det är väl som det ska vara ?
Allt i sin ordning.

Notera - absolut för en själv.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 nov 2006 21:55

Katana skrev:
Algotezza skrev:Bara det egna omdömet och den egna moralen är absoluta.

Yapp. Jag har mitt, du har ditt. Och det är väl som det ska vara ?
Allt i sin ordning.

Hur blir det med den hotande etiska solipsismen? Den kanske är ett löfte!

Vi kan bara mötas i och via språket... Via språket konstruerar vi en "gemenam bas/konsensus" som upprätthålles på bekostnad av individens frihet att skapa sina egna värden, sin egen värld, sitt eget kreativa uttryck.

Tryggheten i kollektivets omfamning, kringgärdad, den madrasserade cellens trygghet. En illusion? Ett fåfängt hopp?

A
Algotezza aka Algotezza

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 17 nov 2006 22:02

Är Katana omgärdad av massa hinder?
Är Algot fångad av språket?
Är jag billig? Ja

Katana

Inläggav Katana » 17 nov 2006 22:08

Algotezza skrev:Hur blir det med den hotande etiska solipsismen?

Vad i all sin dar är det för ngt. ??

Algotezza skrev:Ett fåfängt hopp?

Jo lite. Det handlar om önskan (behovet) att förstå samt bli förstått.
Men det finns andra sätt att kommunicera på än enbart ord. Tacka för det !
Men än är det många som sätter för stort värde på själva orden istället för
dess egentliga innerbörd. Vilken man heller inte kommer åt om man bara
ser till orden. Trist va.

Återgå till "Galleri"