Min bok "Öppna ditt sinne" finns nu utgiven på vulkan.se ifall någon är intresserad. Boken handlar om att ifrågasätta vanliga tankesätt och på så sätt lära sig att respektera andra människor utan att döma.
Här är några av lovorden:
Nej tack, vi är inte intresserade.
Damm Förlag
Det var ingenting för oss.
Viva Förlag
Försök gärna någon annanstans.
Natur och Kultur Förlag
(*total tystnad*)
Leopard Förlag
Nåväl. Jag hoppas att det är okej att göra reklam så här på FF. Annars får väl någon moderator sudda ut detta. Kan dock nämna att boken ges ut utan vinstsyfte, till självkostnadspris. Det enda syftet med boken är att försöka göra världen en gnutta mindre hatisk och fördomsfull.
Mvh
oppnadittsinne.se (Martin Elofsson)
Öppna ditt sinne - nu finns min bok på riktigt
Moderator: Moderatorgruppen
-
oppnadittsinne.se
-
oppnadittsinne.se
-
oppnadittsinne.se
Algotezza skrev:Min bok TAUTOLOGI finns också där. Skogsälvan har köpt ett pdf-ex.
Ha det bra!
Algotezza
Ja, Skogsälvan är tydligen ganska så hygglig. Visste du förresten att Piratförlaget har startat en sajt där man kan lägga ut sina böcker och få dom bedömda av läsare? Har inte prövat detta själv ännu, men det verkar intressant.
Här är länken dit:
http://www.kapitel1.se
Mvh
oppnadittsinne.se
Han kunde knappt gå förbi några tjejer, vilka som helst, på gatan utan att dom började skratta och sa ungefär: "Åh! Såg du vad ful han var!" Enligt honom var detta lika förnedrande som att bli våldtagen. Jag tror honom.
Har han blivit våldtagen också? Om inte, hur kan han göra den jämförelsen?
I övrigt tycker jag inte det är så konstigt att ingen vill ge ut din bok. Det hela känns som ganska simpla funderingar i förhållande till det pretentiösa anslaget. Det är tankegångar i stil med vad var och en går och grunnar kring till vardags men man får intrycket av att du tycker dig ha något väldigt vist och unikt att säga.
-
oppnadittsinne.se
Waggho skrev:Han kunde knappt gå förbi några tjejer, vilka som helst, på gatan utan att dom började skratta och sa ungefär: "Åh! Såg du vad ful han var!" Enligt honom var detta lika förnedrande som att bli våldtagen. Jag tror honom.
Har han blivit våldtagen också? Om inte, hur kan han göra den jämförelsen?
I övrigt tycker jag inte det är så konstigt att ingen vill ge ut din bok. Det hela känns som ganska simpla funderingar i förhållande till det pretentiösa anslaget. Det är tankegångar i stil med vad var och en går och grunnar kring till vardags men man får intrycket av att du tycker dig ha något väldigt vist och unikt att säga.
Oj, tunga ord.
Till att börja med tror jag inte att mina tankar är så unika, liknande tankar verkar ha funnits redan för 2000 år sedan. Självklart kan ingen som inte blivit våldtagen själv veta exakt hur detta känns. Men å andra sidan kan inte du veta hur andra övergrepp (t ex ovanstående exempel) känns om inte du blivit utsatt för det. Dessutom kan ett och samma övergrepp upplevas olika för olika människor - hur många våldtäktsmän tycker t ex att det värsta som kan hända är att en tjej tvingar dom att ha sex med henne? Att något "känns som att bli våldtagen" betyder i det här sammanhanget att det var så förnedrande att det vände upp och ner på hela livet för någon.
Ett övergrepp går i min mening inte att värdera objektivt. Att man själv inte hamnat i fängelse eller gjort saker som det stått om i tidningen, betyder inte att man inte gjort saker som kan ha varit riktigt hemska för andra människor. Det finns hur många sätt som helst att få en människa att må riktigt dåligt under lång tid, våldtäkt är ett av dom sätten.
Jag anser att man inte bör döma andra människor eftersom det finns en klar möjlighet att man själv gjort något lika allvarligt.
Men om du har en annan åsikt om dessa tankar än vad jag har, kan det mycket väl vara du som har rätt och jag som har fel. Detta är jag noga med att påpeka i boken. Mina åsikter är bara exempel på hur man kan ifrågasätta inlärda eller vanliga synsätt.
Tack ändå för dina hårda men uppriktiga synpunkter.
Mvh
oppnadittsinne.se