I totalitarismens anda

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 27 nov 2013 20:16

Mördarorganisationen som även kallas polismyndigheten har slått till igen, denne gången mot
en gripen man med handfängsel.
"mannen ska ha legat ned och blivit slagen av två poliser"
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ost ... slog-honom

Gå in på Google och slå på bilder under sökordet "kriminell", ställ dig sedan frågan varför minst hälften av alla
bilderna som förslagsuppvisas där är bilder på poliser och om vi i själva verket ändå inte lever i en diktatur...

Vi har lidit med dessa tattaravskum till avskrädesfolk under minst 200 år inom svensk militär och polis.
Nu skall övergreppsmetodiken introduceras även i USA.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 03 feb 2014 00:09

Läste igenom artikeln nedan, slås av hur totalt verklighetsfrämmande sett ifrån mina åsikter den ledaren för en
av Sveriges större dagstidningar resonerar, funderar på vad det är som brister i vissas tankevärld och varför de
fullkomligt älskar att nedvärdera och profitera på andras lidande, han står ju för rent kriminella åsikter.
http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/ ... abComments

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 20 feb 2014 17:44

Svensk polis, insatstyrkan, SOG, militär, skjuter ner demonstranter på Sergels torg, nä, inte än,
men det är vad deras jobb går ut på den dagen folk här får för sig att på allvar visa sitt missnöje
mot våra korrupta ledare, vilket troligen aldrig lär ske så länge indokrineringsprogrammet funkar.
Just nu i en annan del av Europa, 126 mil från Stockholm.

reflex

I totalitarismens anda

Inläggav reflex » 21 feb 2014 09:44

Janukovytj är en mördare. Kan ett land ha en mördare som president?
Om man beordrar krypskyttar att avsiktligt skjuta ihjäl alla unga män som är mest aktiva i upploppen så finns inget annan sätt att se det.
De flesta dödade var unga män skjuta i huvudet eller halsen. Skotten var helt klart avsedda att döda.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Jörgen » 21 feb 2014 11:41

dubbelpost

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Jörgen » 21 feb 2014 11:44

Situationen har likheter med den väststödda terrorismen mot Syrien där ledaren i media demoniseras och där beväpnade demonstranter koras till försvarslösa demonstranter som slåss för demokrati, i Syrien islamistiska sådana, i Ukraine nationalistiska.

"We are outraged by the images of Ukrainian security forces firing automatic weapons on their own people," the White House said today.

u.s. regimen hetsar på för fullt, hotar med inblandning (!)
http://abcnews.go.com/International/ukraine-forces-fire-protesters-white-house-outraged/story?id=22594842
"we want freedom and democracy"

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 22 feb 2014 00:29

"Hotar med inblandning"? USA-EU-maffian eller Putin-maffian, det är som att välja mellan pest och kolera där båda sjukdomarna
gör allt för att smitta ned folket, varför i helvete skulle inte Ukraina kunna stå på egna ben som ett självständigt land?
Felet med makt är att den alltid korrumperar eliten så att deras hagalenskap går ut över folket i form av misär och nöd,
finns det överhuvudtaget några vettiga alternativ till denna cirkulära dårskap?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Jörgen » 22 feb 2014 11:35

Jag varken identifierar mig med folket eller makthavarna, står själv utan att imponera.
Många bland folket identifierar sig med makthavarna för att det känns skönt.

När jag träder i ett rum så är jag den ende som märker förändringen,
likaså när jag passerar nästa dörr.

Den förtroendeskapande bedragaren menar sig veta att om tricket är tillräckligt bra så är
de lättlurade fler än de svårlurade, i en demokrati så satsar han därför på de lättlurade
- en välberättad historie är mera lättillgänglig än tråkiga fakta,
djupgående analyser får man bara huvudvärk av, blir man inte populär av att sprida.

Den vänlige pajasen som ser en rakt i ögonen (egentligen kameralensen) är sjyst.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 22 feb 2014 15:11

Innan jag gick in på ff för en liten stund sen så såg jag en scen spelas upp för mitt inre, jag försökte sätta ord på den ,
men du gjorde det förträffligt bra Jörgen, det var det jag såg. :)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Anders » 22 feb 2014 19:11

Sluta gnäll på polisen som institution om det nu är det ni gör, de flesta som går in gör det för att göra ett bra jobb i samhällets tjänst.
Fråga er istället hur man skall stoppa ägandet och kapitalet, att hitta alternativ till Kapitalism, kommunism, liberalism och en demokrati som inte förmår förhindra det totalt jämlika och orättvisa ägandet, och detta utan att kränka folks rätt att vara på sitt sätt och uttrycka sig som man vill. Där har ni en utmaning.

Gå på rätt folk istället på stackars snutar. Säger inte att det inte finns rötägg inom polisen, för det gör det, men jaga de fula fiskarna istället, annars silar ni mygg.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

I totalitarismens anda

Inläggav Pilatus » 22 feb 2014 19:50

Anders skrev:Fråga er istället hur man skall stoppa ägandet och kapitalet, att hitta alternativ till Kapitalism, kommunism, liberalism och en demokrati som inte förmår förhindra det totalt jämlika och orättvisa ägandet, och detta utan att kränka folks rätt att vara på sitt sätt och uttrycka sig som man vill. Där har ni en utmaning.

Det finns förstås alternativ, man kan ju själv ta initiativ och bilda producentkooperationer, kollektiv, anarkistiska öar där varje arbetad timma är betald med samma summa. Det har prövats alla möjliga modeller. Vissa fungerar, t ex Emmaus i Björkå. Vill man ha litet utbildning så finns även det, se http://farnebo.se/wp-content/uploads/2013/04/Kurspresentation-H%C3%A5llbar-omst%C3%A4llning-13-14.pdf
Moderator

rostig kakburk

I totalitarismens anda

Inläggav rostig kakburk » 24 feb 2014 08:48

feltype.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 03 apr 2014 18:06

- Nej, det är helt fel, skendränkningar är visst effektiva, vi dränkte en talibanskalle 83 ggr,
det flöt på alldeles utmärkt!
- Fick ni information?
- Nä nu hänger jag inte riktigt med, vadå information?
http://www.svt.se/nyheter/varlden/cia-h ... s-regering

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 08 apr 2014 13:58

Anders skrev:Sluta gnäll på polisen som institution om det nu är det ni gör, de flesta som går in gör det för att göra ett bra jobb i samhällets tjänst.
Fråga er istället hur man skall stoppa ägandet och kapitalet, att hitta alternativ till Kapitalism, kommunism, liberalism och en demokrati som inte förmår förhindra det totalt jämlika och orättvisa ägandet, och detta utan att kränka folks rätt att vara på sitt sätt och uttrycka sig som man vill. Där har ni en utmaning.

Gå på rätt folk istället på stackars snutar. Säger inte att det inte finns rötägg inom polisen, för det gör det, men jaga de fula fiskarna istället, annars silar ni mygg.

Silar denna kriminolog myggor han med? OBS! Bara judar får säga sanningen så därför har han rätt.
”Förändringen finns hos polisen”
http://www.svt.se/nyheter/sverige/dodss ... os-polisen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Algotezza » 08 apr 2014 18:43

Vita medelålders svenska män ska bara hålla klaffen. Ondskan personifierad.

Race is men.
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Lekstugan"