SvD idag:
Andningen – mer avslöjande än du tror
Dina andetag kan vara lika unika som dina fingeravtryck, skriver The New York Times. Enligt forskarna till en studie publicerad i Current Biology är människors andningsmönster genom näsan så pass distinkt, att det går att identifiera oss med hjälp av det. Forskarna såg också ett tydligt samband mellan deltagarnas andning och den nivå av ångest som de angett i ett frågeformulär.
Min ådra:
Inte förvånad, utan det kommer mer sådant framöver.
Med våra väsen som utgångspunkt.
Vaelira, Selyra, Orionis, Maviro.
Sådant du redan visste, innan forskning gav påbud eller hade på känn!
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Sådant du redan visste, innan forskning gav påbud eller hade på känn!
unik skrev:SvD idag:
Andningen – mer avslöjande än du tror
Dina andetag kan vara lika unika som dina fingeravtryck, skriver The New York Times. Enligt forskarna till en studie publicerad i Current Biology är människors andningsmönster genom näsan så pass distinkt, att det går att identifiera oss med hjälp av det. Forskarna såg också ett tydligt samband mellan deltagarnas andning och den nivå av ångest som de angett i ett frågeformulär.
Min ådra:
Inte förvånad, utan det kommer mer sådant framöver.
Med våra väsen som utgångspunkt.
Vaelira, Selyra, Orionis, Maviro.
Verkar rimligt
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Sådant du redan visste, innan forskning gav påbud eller hade på känn!
Jag har skrivit om det här förut, men det kanske kan nå någon ny läsare. Det kallas andas i fyrkant, används i ångestdämpande syfte. Man föreställer sig en fyrkant. Andas in vid första hörnet, ut vid andra, in vid tredje, ut vid fjärde. Gå runt så några varv. Gör fyrkanten så stor du vill, men försök hålla rytmen. En liten fyrkant med hetsig andning spär bara på stressen/ångesten/paniken.
Fokus på själva andningen har använts sedan jättelänge inom österländska traditioner, bara en sån sak som att andas med en näsborre...
Varför ligger det här i Lekstugan?
Fokus på själva andningen har använts sedan jättelänge inom österländska traditioner, bara en sån sak som att andas med en näsborre...
Varför ligger det här i Lekstugan?