Associationsmeningar

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

squarepants

Inläggav squarepants » 17 jun 2007 02:11

Tänkaren skrev:hade slagit sig ner i ett rum. Stormade Hitler in i rummet, endast iklädd i ett par kanintofflor. Och vrålade några väl valda ord som löd...

nejmen titta, hitler och kanintofflorna dyker upp än en gång. så trevligt!
"jävlar i min lilla låda!"

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 18 jun 2007 09:56

Eva Braun hade bakat brownies och Onkel Wolf lät sig väl smaka, medan...

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 01 jul 2007 01:53

...Mengele berättade sagor för tvillingarna som han strax innan hade specialinviterat under vapenhot då de lekte på lekplatsen utanför.
Snart skulle det vankas blodbyte och Adolf tog av...

Angelina

Inläggav Angelina » 01 jul 2007 02:06

..lösmustaschen, för att inte råka svälja den igen, innan han sänkte tänderna i Eva Brauns blottade halspulsåder.
- Hoppas browniesarna smakar min älskade. Aahh!
Hon flämtade till...

Användarvisningsbild
tomtefader

Inläggav tomtefader » 01 jul 2007 02:40

...och yttrade, orden drypande av åtråns nektar (en nektar som nu rann ned genom Adis makalösa gom): "men, mein Führer, inte visste jag att ni var en sådan karlakarl, hur ungdomlig ni är, så intensiv!" till vilket Führern replikerade, som ett sista avsked av sin fräulein Eva:
"Jag har talat" - Okänd

Angelina

Inläggav Angelina » 01 jul 2007 02:53

- Mein uberslinka, mein bratwurst, mein knöpfelstrudel.  Varvid han lät henne falla till marken och tog fram sin naziportmonnä och kastade några skrynkliga sedlar på hennes utsugna lekamen.
-Hälsa...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 01 jul 2007 03:11

...Liemannen på väg ner! Josef Mengele satt kvar i fåtöljen, en tår banade sin väg ned utefter hans magra kindknota. -Varför, min herre, varför lät du mig inte få vara med och leka? Min vivisektion som jag förberett!
Han snyftade till och skalpellen gled sakta ur hans slappa hand, föll mot golvet och landade intill Adolfs kanintofflor, likt två tysta vittnen som...

Angelina

Inläggav Angelina » 01 jul 2007 03:20

..endast med sina blickar kunde förtälja alla stordåd de beskådat. Blickar som kunde döda, tänkte tvillingarna, och sneglade på Mengele..

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 01 jul 2007 09:42

...som hade börjat koka tevatten i en blommig kastrull. En alllvarlig fråga uppenbarade sig nu i båda tvillingarnas hjärnor; " kommer han bjuda på vanligt te eller citronte?". Mengle som var väl medveten om tvillingarnas funderingar...
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 01 jul 2007 10:34

...insåg att det var dags att lugna dem med en liten saga. Han harklade sig och kliade sig samtidigt i örat, som för att själv kunna höra bättre.
Han lyfte tekannan från gasspisen, funderade ett ögonblick på hur tvillingarna skulle se ut efter att han pressat deras öron mot den blå lågan, slog motvilligt tanken ifrån sig och hasplade fram;- Det var en gång...

Användarvisningsbild
tomtefader

Inläggav tomtefader » 01 jul 2007 15:04

...för länge sedan ett volk (ja, vi minns dem välan, de kallades arier) och under volket inandades ett fädernäsland ärans ångor. Dettal and var vidsträckt, ägde lebenraum, och det kallades Germania och var ett mäktigt rike. Mengel torkade bort ytterligare en salt tår, när han uttalat ordet "rike", ty...
"Jag har talat" - Okänd

Användarvisningsbild
miss x

Inläggav miss x » 01 jul 2007 18:55

..Rike var i hans sinne likvärdigt med kungadöme. Men detta land var icke ett konungadömme,nej, det var ej styrt utav någon annan än ett övernaturligt väsen som med sina vassa klor i ett krampaktigt järngrepp hade makt över alla invånares handlingar. Likt i ett schackspel kunde detta onda väsen styra allas handlingar i de riktningar det önskade.

Det var en plats där allt ljust hade glömts och virkats in i ondskans svarta, styva garn tills det inte längre kunde förnimmas.
En plats där allt skratt hade kvävts, där inga älskade varandra på ett äkta sätt, där allt var en fasad likt det stilla vattnets spända ytskikt. Där alla intryck, vid blott en beröring kan röras ihop till ett töcken av...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 03 jul 2007 05:24

...ELD! -Det brinner skrek tvillingarna, slet åt sig varsin kanintoffla och rusade ut på gården. Mengele som stannade kvar i ett desperat försök att släcka köksbranden, såg de aldrig röken av mer. Tvillingarna tittade på tofflorna. -Jag vet sa den ena, vi gräver ned dem i marken och hämtar dem senare!
År 2125. En notis i mänslighetens inopererade mediasimultaner beskriver följande. Medeltida kanintofflor uppgrävda i plåtask. Mänskligt DNA påträffat. Forskare skall nu klona fram en identisk kopia av tofflornas bärare...

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 26 nov 2010 15:48

...Det visade sig dessvärre att det mänskliga DNAet hade kontaminerats av den plåtask vari tofflorna förvarats. I kuvösen kunde man nu med förskräckelse se...

Morningstar

Inläggav Morningstar » 26 nov 2010 17:15

---

Återgå till "Lekstugan"