PÅSKTÄVLING. Vinn böcker och ära!

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 27 apr 2011 07:59

är 9:an på spåret :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 apr 2011 12:46

Är ni genier, eller? Jag vill ju också vara med och se vad det här handlar om! Jag är helt fast på det holländska anagramet. Jag har inte kommit längre än så. Någon av er masterminds får gärna hjälpa mig lite via pm!

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 27 apr 2011 15:22

åh så en ny nivå har tillkommit,

...fäärdig

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 apr 2011 16:16

Skogsälvan skrev:Är ni genier, eller? Jag vill ju också vara med och se vad det här handlar om! Jag är helt fast på det holländska anagramet. Jag har inte kommit längre än så. Någon av er masterminds får gärna hjälpa mig lite via pm!

heh, det hade vart bra o veta spelreglerna innan, eller att man fått öva sig på ett lättare exempel så man fattar principen.

Netpron vrkar gå ut på att man ska  'hacka' sig fram från ledtrådar som förs fram i varje ny nivå man hittar,
jag hittade nivå ett i denna tävling, tror jag.. iallafall kom jag till rätt address.

topdomäner och domäner och subdomäner skiljs åt med en '.' ex: subdomän.domän.topdomän eller whatever.filofosofiforum.com eller filsosfiforum.com/whatever (det sista är inte en subdomän utan en katalog som delas ut) och har funkar bägger utefter ledtrådarna.. subdomän och katalogutdelningen, vet inte vilken jag ska jobba mot.

så jag fastnade vid lvl1 heh och blev mer fashinerade av den skitiga filosofen, gillar hans liv och tankesätt,
tror jag hittat min första 'favorit' person som jag diggar :).. vi får se om jag orkar/vill leta vidare,
just nu är jag fast iaf lol

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 apr 2011 16:19

Själv har jag fastnat på den sista, det svider, aj som fan vad lurigt.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 apr 2011 16:27

Zokrates skrev:Själv har jag fastnat på den sista, det svider, aj som fan vad lurigt.

heh, jag funderade på att fuska och scanna fram subdomänerna istället för att lösa gåtorna,
men det hade nog inte ägaren av nätverket eller johan diggat..

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 apr 2011 18:14

H E R R E G U D ni har min respekt alltså  notworthy Jag kommer till första bilden och fattar ingenting. Jag ger mig, men nån får gärna förklara för mig vad det handlar om.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 apr 2011 23:38

heh, tror jag e på lvl2 eller kanske tre... men det är något skumt med att spendera två dagar med att räkna...
svårt att sluta när man väl börjat, men jag kör mitt omoderata tempo och blir nog klar till efter midsommar.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 apr 2011 23:48

Marko skrev:heh, tror jag e på lvl2 eller kanske tre... men det är något skumt med att spendera två dagar med att räkna...
svårt att sluta när man väl börjat, men jag kör mitt omoderata tempo och blir nog klar till efter midsommar.

Du kan ju alltid fuska, dotcount.exe , det gjorde jag...finns säkert nått liknande program till ditt op.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 00:11

nu sjönk stressfaktorn med 18% ... kom på att jag har wine.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 28 apr 2011 01:03

Zokrates skrev:
Marko skrev:heh, tror jag e på lvl2 eller kanske tre... men det är något skumt med att spendera två dagar med att räkna...

Du kan ju alltid fuska, dotcount.exe , det gjorde jag...finns säkert nått liknande program till ditt op.

Man lär sig alltid något nytt,
kan man tänka sig, att någon har gjort ett program som kan räkna punkter i en bild!

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 01:25

Jörgen skrev:
Zokrates skrev:

Man lär sig alltid något nytt,
kan man tänka sig, att någon har gjort ett program som kan räkna punkter i en bild!

bilden är ledtråden, dot count : ) det var det första jag googla på..
men en öppen och en stängd kista som ska ha med winrar att göra fattar jag inte riktigt sambandet i.
google is my friend, men vad ska jag googla på? heh.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 28 apr 2011 01:34

Tant Berit säger bara
rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar rar

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 04:24

nu var du mycket rar..

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 28 apr 2011 09:02

lite väl mycket spoiler i den här tråden tycker jag   [-X

Återgå till "Lekstugan"