Blev mig idag givet av Pappa. Med metoden eskalerande ilska fick han upp mig vid nio tiden och igång med snöskottning. Tung blötsnö, närmare 10 cm som kommit sedan min senaste skottning igår. Sedan fällde jag en liten björk med yxa och sågade upp den till ved med en nyköpt handsåg. Därefter tog vi gemensamt en medelstor björk med elektrisk kedjesåg, kapade upp den i vedstycken och släpade allt till huggkubben.
Jag är tämligen slut, obekymmrat lat datornisse som jag är. Så nu behöver jag beröm och peppning för att orka med ett pass vedhuggning frammåt eftermiddagen. Visst mamma är ju bra på det, glad som hon är att få in mer sol på sena eftermiddagen och tidiga kvällen.
Men beröm från er vill jag ju också gärna ha. Och det är just vad denna tråd är till för: Presentera dagens arbete och ge beröm åt andra filosofer för deras praktiska handtag :wink: ...har en känsla av att det för många fler än mig här kan vara en god hjälp att få skryta om sin arbetsinsats och få beröm; så hjälp till att hålla tråden levande.
Mitt dagliga arbete
Moderator: Moderatorgruppen
Mitt dagliga arbete
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
- Avantgardet
Jag får be trådskaparen att välja forumkategori med större omsorg och övriga skribenter att anstränga sig lite mer att följa trådens tema. Flyttar denna till lekstugan med hot om att den går vidare till soptunnan om jag inte sett en skärpning av inriktningen inom någon dag.
(Själv har jag skottat lite och fält ett par björkar.)
(Själv har jag skottat lite och fält ett par björkar.)
I helgen gjorde jag inget praktiskt nyttigt alls. Får skämmas. Not.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026