Sommarvärd i P1

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Midgårdsormen

Sommarvärd i P1

Inläggav Midgårdsormen » 10 feb 2009 00:11

Skulle ni ställa upp på detta eterns generaljippo? Vad skulle ni i så fall förmedla till alla hängmattsslaggande och skrevkliande industrisemestertagare till lyssnare? Vilken musik skulle spelas? Toner som polerar folksjälens faner eller ljud som avsiktligt sönderskrapar just denna fernissa?

BONUSFRÅGOR: Skulle ni ställa upp på den föregående presskonferensen och skulle ni vilja trä en blomkrans kring huvudet? :)

När jag själv fantiserade kring detta för ett par år sedan ville jag frossa i nedstämdhet och presentera min personliga historia som en fallbeskrivning till ångestrock och vemodssonater; men nu vore jag faktiskt manad att skapa ett riktigt feel good-program om midsommar och röda stugor, kanske med en utläggning om svenska flaggans historia och regionala matvanor under sommarhalvåret. Manuset skulle vara författat på en sirligt poetisk prosa, målande. Soundtracket skulle bestå av klassiker som "Dans på Brännö brygga", ett par Cornelisvisor, något från Grieg, "Here comes the sun" av Beatles, "Summerbreeze" av Seals & Crofts, "With or without you" av U2 och givetvis "Till havs" med Jussi. En riktigt sliskig vykortsaktig midsommarnattsvanföreställning helt enkelt. Vill man tillskriva det ett djupare och konstnärligare perspektiv skulle man kunna kalla det för ett ironiserande av massmedias inskränkta propaganda. Men min avsikt var annars bissart genuin.

Vad gäller presskonferansen så skulle jag skita i den. Jag skulle föredra att någon B-kändis höll upp mitt porträtt på en spatel när gruppfotot togs.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 10 feb 2009 12:21

Jag skulle spela mungiga hela tiden. Ha det förinspelat. Samt läsa absurda dikter och noveller med gigan i bakgrunden. Och säga något elakt om kändisar.

Som blomsterkrans skulle jag ha ett toalock. En KAN-sits i ädelträ.

Ha det,

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 10 feb 2009 14:29

Mitt sommarprat skulle vara perfekt. Allt skulle vara skrivet på versmått och i palindromform. Ämnena skulle behandla livets själva essens och verklighetens fundament. Det skulle ögonblickligen ersätta både bibeln, koranen och Maos lilla röda.

Talet skulle vara så perfekt att det ej längre skulle finnas någon poäng med att fortsätta sända radio, eftersom allt som skulle kunna sägas redan har sagts. Och då skulle jag slippa betala licensavgift, precis som vår f.d. kulturminister.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Återgå till "Lekstugan"