Cool

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
freddemalte

Cool

Inläggav freddemalte » 05 dec 2010 22:41

Hej

Lite rolig

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gidumziw4JE?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gidumziw4JE?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Lufier

Inläggav Lufier » 05 dec 2010 22:51

.

Användarvisningsbild
freddemalte

Inläggav freddemalte » 05 dec 2010 23:30

Lufier skrev:Vilken av följande experter ska vi följa?
Hej Luifer
Ja, det är en bra fråga . . . tycker väl inte att någon behöver följas . . . det är väl "bara" att göra så mycket man vill göra och lämna resten därhän?

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Lufier

Inläggav Lufier » 05 dec 2010 23:36

.

Mr.M

Inläggav Mr.M » 06 dec 2010 00:00

Lufier skrev:Tack, det värmde. Jag har ett litet trick för att gå ned i varv på jobbet.
När allt känns jobbigt och simultankapaciteten går ned, brukar jag ta ett sådant där viktigt papper som kommer i bruna kuvert och strimmla det i strimmlaren. Då känns det bättre. När någon frågar efter det viktiga papperet, säger jag bara. Vilket papper?

gör du tre mans arbete ?
Multitasking är en överdrift, ta bara paralell kabeln i datorn som ersattes med seriell kabel (sata) och pci som ersattes med seriellt pci e, saker görs snabbast en i taget, går åt mindre arbetsmoment för att hantera ett projekt.

---------------------------

Fredrik, fick lust att köpa dessa kuber,
fantastiskt att se denna kub förvandlas till en massa former,
först när jag såg filmen tänkte jag, heh, det blir nog bara en massa delkuber

Lufier

Inläggav Lufier » 06 dec 2010 00:14

.

Återgå till "Lekstugan"