tankar, bilder och musik som man inte kan ta på.

Moderator: Moderatorgruppen

PoohL
Kontakt:

tankar, bilder och musik som man inte kan ta på.

Inläggav PoohL » 16 apr 2005 18:44

Jag är ny och jag är inte beläst på några områden på det här disskusionsforumet. Det viktigaste för mig än så länge är jag är intresserad och jag på något sätt försöker sakta men säkert komma in i begreppsvärlden. Det ville jag ha sagt innan jag börjar skriva om det jag vill ta upp.

Ska försöka göra det enkelt. Jag gillar att skapa , musik mestadels. Stundtals så kan det ploppa upp en musikslinga i huvudet och jag kan sjunga eller spela den melodin med en gång. Men ibland så "hör" jag musik och detta kan även vara tankar som jag inte kan ta på. Det är som musiken och tankarna är mil ifrån men jag kan verkligen känna dess närvaro i mitt medvetna men jag är inte kapabel till att få ut dom i praktiken eller teorin. Man kan säga att det är fragment av någotting som existerar i huvudet fast jag kan inte göra ett avtryck av dem. För det första är jag sinnessjuk? :) eller är det något jag kan ta vara på och göra det till avtryck i tal eller musik?

Fritt fram att analysera

J R Auk

Inläggav J R Auk » 22 apr 2005 12:20

Du är nog sinnesjuk, men det i en sjuk värld. Så det gör dig nog frisk. Och visst använd dig av allt du kan, som inte inbegiper en begränsning för mig, och bjussa sen på vad som komma fram kan.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Psykologi"