Begreppet "Sexualpsykologi" - Fritt tolkat, finns det några böcker som behandlar dessa? FInns det några kända teorier om hur sexualiteten fungerar? Hur förklaras sado- och masochism?
Alla slags litterära verk, internetsidor och teorier som du kan hitta postas här för att jag vill läsa och diskutera.
Tack.
Litteratur kring sexualpsykologi?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Re: Litteratur kring sexualpsykologi?
Jag vet Exakt hur sexualitet fungerar: man attraheras av det man mest tänker på sexuellt.
-- Kundalini
-- Kundalini
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Diktatur skrev:Skogsälvan skrev:Känner tyvärr inte till några böcker i ämnet, men det finns en intressant tråd om sadomasocism här och du är ju välkommen att diskutera, fundera och reflektera här. Intressant ämne.
Jag har läst tråden
Ja, oerhört intressant! Tack!
Men inga kommentarer (än).... synd
amy: Så du vet Exakt hur sexualitet fungerar - strålande! Vill du utveckla det hela? Kundalini? Tantra, eller? Med tanke på de inlägg jag har läst av dig skulle jag trott att du var mer inne på att vi söker det vi behöver kompletteras med för att bli hela. Typ att den högt uppsatte mannen söker att bli utnyttjad och förnedrad sexuellt, att kvinnan klär sig i en sjuksköterske-outfit för att för att framhäva personlighetsdrag som inte är framträdande i vardagslivet. Menmen, jag kanske har missuppfattat dig.