Varför chattar just ''DU'' i denna forum

Moderator: Moderatorgruppen

anonym90l

Re: Varför chattar just ''DU'' i denna forum

Inläggav anonym90l » 01 jan 2007 15:16

Viola skrev:
anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?

Vad har du för föreställningar om vad njutning är för olika människor?

För olika människor? finns 10~11 miljoner människor i sverige vilka du menar av dom är ja inte säker på....

Men ni här på forumet så tror jag

Ni söker lycka för att vi har gått från grott människan då vi sökte mat och det var mestadels meningen med livet till modern människa där lyckan kommer först över föda för vi har redan det.

Ni kanske blir lyckliga när ni är i denna forum?

Viola
Avslutat konto

Inläggav Viola » 01 jan 2007 17:51

anonym90l skrev:

Ni söker lycka för att vi har gått från grott människan då vi sökte mat och det var mestadels meningen med livet till modern människa där lyckan kommer först över föda för vi har redan det.

Ni kanske blir lyckliga när ni är i denna forum?

Och du kanske blir lycklig av att komma hit och ställa frågan ?  :wink:

Man kan tycka att det är kul eller givande att kommunicera med andra människor och detta är ett sätt bland andra.

Philosopher King

Inläggav Philosopher King » 01 jan 2007 22:51

vill du alldrig, lysna på vad andra tänker eller?
tänkande är nyskapande.

Naturligtvis vill jag det. =) Det vill väll alla människor?
Det är dock inte därför jag skriver här.

Användarvisningsbild
eken
Kontakt:

Inläggav eken » 13 jan 2007 16:49

För att

1) Uppnå den glädje det innebär att tro att man har rätt.

2) Uppnå den glädje det innebär att inse att man har fel.

3) Uppnå den glädje det innebär att tro att man utvecklas.

4) Uppnå den glädje det innebär att se hur man sakta lyckas skapa mening i en värld som kanske helt saknar mening.

5) Uppnå den glädje det innebär att bli bekräftad som meningssökande människa i likhet med andra i samma båt på ett stort hav av meningsfull meningslöshet.

/eken
Amor et scientia

J R Auk

Inläggav J R Auk » 13 jan 2007 17:16

Träning!

På uttryck, formuleringar, analogier och förståelse, analys, läsning.

Sen är det ju trevligt också :)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 jan 2007 20:32

Då jag pluggar hemifrån är det min enda chans till skolk - ett fenomen som jag alltid lockats av.

babylove

Inläggav babylove » 23 jan 2007 14:21

Jag är en sökare på ständig jakt efter att hitta människor som kan förstå mig...men ingenstans finns ni...
Ibland är det bara intressant att titta in här och se vad som diskutteras i den galna människans värld...inget illa menat men vissa kan verkligen vrida och vända på allt...

Tractatus

Inläggav Tractatus » 23 jan 2007 22:02

Glöm inte att det var FANTASIN som bidrog till vetenskapens emancipation från kyrkans undertryckande.

:)

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 24 jan 2007 02:23

Jag skriver här med avsikten att ge och få input, förhoppningsvis så att något blir klarare eller bättre.
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Inläggav havre » 04 mar 2007 11:14

Jag skriver här för att jag vill ha svar på saker och se hur det egentligen är, även ur olika synvinklar för att sedan kunna skaffa mig en egen uppfattning (om jag inte redan har en). Hur människor tycker och tänker har alltid intresserat mig.

Dessutom är jag intresserad av bl.a. filosofi och psykologi... och eftersom jag inte läser kurser i detta föränn i trean på gymnasiet så försöker jag att lära mig något här.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 04 mar 2007 23:12

Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?

Lider du av nån sorts retardation eller är du bara provokatör i största allmänhet?

Wintran

Inläggav Wintran » 04 mar 2007 23:29

Jag hänger här för att få en anledning att tänka och skriva, inspireras av andra och upptäcka brister i mitt eget resonerande.
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 05 mar 2007 10:34

anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?

Jag njuter av att skriva här, blir berusad av andras och egna ord!

Ord är min drog...

...vilket inte utesluter andra sätt att njuta.

A
Algotezza aka Algotezza

A

Inläggav A » 08 mar 2007 02:05

Jag hänger här för att jag misstänker att någon hör på vad man har att säga.

Jag misstänker också att det är som ett krig under ytan precis här, men inte mer eller mindre än på vilket ställe som helst. Det är krig på jorden och i folks huvudet och mycket av det laddas internet med.

Jag tycker det är bekvämt att försvinna in lite i mängden. Om jag vill säga något tydligare så gör jag en topic.

Sen så är jag nyfiken på era tankar och jag försöker väl se samband mellan hur jag mår och hur ni mår, vad ni tänker på och vad jag tänker. Vad ni tycker är bra, vad jag tycker är bra. Sen tycker jag det är kul att läsa vad ni svarar på nått meddelande och jämför det med hur jag skulle svara på meddelandet.

:)

offe

Inläggav offe » 09 mar 2007 14:07

Jag gillar det här forumet därför att man smälter in, och accepteras, även under en psykos.

Återgå till "Psykologi"