Jag har ADHD/DAMP och Asperger Syndrom

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 11 aug 2007 21:22

Beklaga, jag förstog inte rikigt vad du mena här nu...:(

Vilka var det som länge ut dig?
skolan, Lärkana, familj, eller ifal man får fråga?

Det har jag förståelse för att det är viktigt för dig att får prata med folk som är införsat i ämnet nu när du har fått denna diagnos.

jag inte var beredd och sedan skulle reaktorn gör en anmälan till socialen Vad mena du med inte beredd?
varför skulle reaktorn göra en anmälan?

Jag har förståelse för ifall du inte vill svara på dessa frågor...
Om du bara vill svara mig, så skicka Pm/msn,

MVH FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Sonic

Inläggav Sonic » 11 aug 2007 22:14

Jag gick o pratade med psykolog o kururatorer och sånt men sen så sade jag vad jag tyckte och du ville de inte ha mig kvar så nu har jag ingen att prata med längre.

Rekorn o lärarna skulle göra en anmälan om något men jag tror det är något hemma eller så, vi bråkar alltid hemma och jag kanske ska flytta

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 27 sep 2007 18:00

Min morsa säger att jag har asperger haha =D. Hon kan drit, jag tror henne inte. Det säger hon bara för att jag lätt snöar in mig på intressen (nåt som enligt mig bara stämmer delvis)

Hursomhelst OnT:

Jag tycker att du borde, om du verkligen får problem i vardagen, testa amfetamin eller liknande. ADHD och asperger, låter som en knepig kombination.
Ger något av dina "diagnoser" nåt positivt? Alltså, är du bra på vissa saker tack vare din avvikelse?
Hursomhelst tycker jag att du, om du inte kan hitta riktigt amfetamin på gatan, kanske gå igenom en process med socialtjänsten för att få Concerta/Ritalin utskrivet.

Detta är bara lite lösa förslag egentligen, har inte ägnat tråden full fokus hehe, men jag vill faktiskt hjälpa. Om du kan få tag i riktigt tjack (=amfetamin) så ta det lugnt, prova dig fram. Börja med lite och se hur du reagerar. Anledningen till att jag rekommenderar det är att jag har hört om många med damp, eller adhd, som blivit hjälpta av det. Människor som inte haft någon som helst ordning på sitt liv, som med tjackets hjälp kunnat leva ett helt normalt liv!

Jag vet inte om jag gör rätt i att rekommendera narkotika till en femtonåring, om nån tycker att det är helt fel så säg till! Men då uppskattar jag om ni vet något om amfetamin och inte bara moralpanikar. Hursomhelst, om du har svårt att fokusera på saker, hjälper det dig att fokusera. Om du är överaktiv hjälper det dig att slappna av (tvärtemot den vanliga effekten av amfetamin, en sk paradoxal effekt) Om det inte finns i din närhet, borde du kanske prata med en läkare om Ritalin/concerta. Förklara din situation och att du verkligen behöver hjälp.

Bara lite lösa förslag

MVH

Anarkoman
"Alla människor vill andas men ingen kan andas och många säger: Vi skall andas sen och de flesta dör inte för de är redan döda" - Paris -68

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Re: Jag har ADHD/DAMP och Asperger Syndrom

Inläggav JemyM » 29 sep 2007 16:13

Sonic skrev:...kommer jag kunna bli som alla andra?

Nej, och det har inget med att göra med att du har Asperger Syndrom.

Se AS som att skaffa sig glasögon. Du kommer behöva arbeta lite extra i ditt liv, men du kommer också i vissa hänseenden bli mer klarsynt än andra.
"Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people." - Eleanor Roosevelt

Återgå till "Psykologi"