Empati sympati..

Moderator: Moderatorgruppen

Paintblop

Inläggav Paintblop » 01 maj 2005 15:42

lurioso skrev:Jag gillar presision på det jag gör. Precis som en krypskytt älskar jag att få "jobbet" gjort på första försöket med så stor nogranhet som möjligt.
Hmm... Nu när jag tänker efter låter det även som en beskrivning på en lönnmördare :D

haha börjar bli lite off tropics nu pratar vi om hur vi älskar när hämnd elelr "nöje" går exakt som man vill..:P :lol: :twisted:

lurioso

Inläggav lurioso » 01 maj 2005 18:45

haha :D
När det regnar växer kantareller upp som svampar ur marken...

Nonstop

Inläggav Nonstop » 01 maj 2005 23:13

lurioso skrev:
Paintblop skrev:för mig är det inget problem att inte ha någon empati.. ja menar jag mår inge dåligt av de..

Jag vet precis vad du menar. Jag kan fortfarande umgås med människor utan att dom märker av min "sjukdom". Men om alla saknade empati och sympati skulle nog världen se lite anorlunda ut. Folk skulle ha mördat till höger och vänster och man hade inte kunnat visa sig ute. Därför är det nog bra att det finns så få av oss :D

:) Jag tycker att ert samtal låter som om ni hyste både sympati och empati för varann.

Paintblop

Inläggav Paintblop » 01 maj 2005 23:47

Nonstop skrev:
lurioso skrev:
Paintblop skrev:för mig är det inget problem att inte ha någon empati.. ja menar jag mår inge dåligt av de..

Jag vet precis vad du menar. Jag kan fortfarande umgås med människor utan att dom märker av min "sjukdom". Men om alla saknade empati och sympati skulle nog världen se lite anorlunda ut. Folk skulle ha mördat till höger och vänster och man hade inte kunnat visa sig ute. Därför är det nog bra att det finns så få av oss :D

:) Jag tycker att ert samtal låter som om ni hyste både sympati och empati för varann.

naa de tycker ja inte.. men de kan va ett sätt att se de:P jag mer konektar med vad han säger... käns lite kul att träffa nån som sig själv:P men fan heller att jag tycke synd om honom(sorry lurioso du örstår nog) ja menar hur kan ja tycka synd om någon när ja inte tycker synd om mig själv som "lider" av samma sak:P men fan kul att byta ut tankar och åsikter. så länge som e samma som mina :lol:

lurioso

Inläggav lurioso » 02 maj 2005 15:05

Jag tycker inte heller synd mig :) men jag tycker inte att folk ska tycka synd om mig eftersom jag inte mår dåligt av det.

kex

Inläggav kex » 29 maj 2005 14:38

Empati är för dom svaga dom som inte vet hur livet är up byggt. det är bara dom starka överlever :twisted:

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 29 maj 2005 15:37

kex skrev:Empati är för dom svaga dom som inte vet hur livet är up byggt. det är bara dom starka överlever :twisted:

Ja fast inte ensamma, vilket de blir utan empati.

Johan

lurioso

Inläggav lurioso » 29 maj 2005 23:16

Johan Ågren skrev:
kex skrev:Empati är för dom svaga dom som inte vet hur livet är up byggt. det är bara dom starka överlever :twisted:

Ja fast inte ensamma, vilket de blir utan empati.

Johan

Nja jag vet inte det ja... Jag saknar (som ni säkert förstått vid dehär laget) empati och jag känner mig inte det minsta ensamm

Återgå till "Psykologi"