Margit skrev:Marko skrev:Mening är allt som sker,
alla våra tankar och vad som sker är mening och meningsfullt.
Det finns en mening, och det är nog existensen.
Det kan ju vara som så att vi inte njuter av meningen,
vi väljer att göra den meningslös.
Du har så rätt! Tror du att människor i låt säga Sverige, fokuserar på andra saker än själva livet och därför mår dåligt?
Mvh
Jag tror att vi för ofta glömmer bort känslorna och när vi inte förstår så förnekar eller så försöker vi glömma.
Orden kan förvilla oss. Du skriver tex att du inte känner någon mening med livet.
Jag tror du menar att du inte känner någon lust i att leva och försöker hitta ord som att de är meningslöst.
men du kanske bara inte orkar känna efter vad som är fel. Det kan vara att du alltid gör som andra säger,
du följer livets ström och inte orkar påverka och säger tyst för dig själv att det spelar ingen roll.
Det du isåfall gör är att du bygger din egen meningslöshet, din egen sorg och din egen ilska men vill förneka att du är dessa och skapar meningslösheten.
man får vara arg, ledsen, apatisk, sjuk, frisk, ledsen, glad, hatisk, ångestfylld, barnslig, vuxen och precis vad man vill.
det är inget fel och meningslöst med några av dessa tillstånd. det är tom okej att göra bort sig på Internet och det är okej att skämmas. även om du känner att andras ord som de jag skriver kan vara rätt eller fel och gör dig lite glad, så kommer du att må dåligt snart igen, och tycker mina eller andras ord är meningslösa, och det är okej det med. finns en mening med det. men förneka inte att orden du läste som meningslösa, bli istället arg över orden och svär över dess omogenhet. så där funkar inte mitt liv!!!! eller ad du nu känner, dölj och maskera bara inte det med meningslöshet som ursäkt.
vad vet jag, men någonstans där tror jag problem kan uppstå, kommunikationsproblem mellan känslan och de ord vi använder. även tomheten har sin mening.