lynx skrev:Och nu går du på händer...?
nej, men som dylan sjunger..den siste ska stå först
Moderator: Moderatorgruppen
Harald Davidsson skrev:förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:Psykos, mina kära vänner är en omänsklig stämpling av människan
som har sitt ursprung i den subjektivitet som varje psykiater ger uttryck för
då han sitter som ensam dommare över en slagen människosjäl,
att säga att någon är psykotisk är höjden av människoförakt
som inte visar mer än hur otroligt primitiv den så kallade kulturen och civilisationen egentligen är,
höj dig människa,
fördöm inte den som vågar öppna dörren ut ur den sociala lögnen,
och som vågar leva sin vision av hur världen egentligen BORDE se ut
Såg inte att du redan skrivit detta. Ja tråkigt för de "psykotiska". De straffas av de sjuka på olika sätt. Den bakvända världen. KOMISK på ett sätt. Men sorglig. Det är så OFATTBART egentligen att människor är så korkade att de definerar kulturen som frisk och att det som avviker är sjukt. Eh kulturer ändras... Vi tycker att det gamla var sjukt och vi tror att vi har nått slutpunkten på utvecklingen?!!
Alltså om man förstår att någon har fel eller anser att den är sjuk så måste man veta och kunna förklara sig på ett ordentligt och vettigt sätt. Och det ska icke vara möjligt att den sjuka förstår den som kallar sig "frisk". I så fall förstår den sjuke både den andre(psykiatern) och MER. Dvs då blir det den som kallar sig frisk (oftast psykiatern) som är sjuk VSB.
när jag var 18 upplevde jag att ifall jag vände upp och ner på allting, då blev allting rätt
förstår mig själv skrev:lynx skrev:Och nu går du på händer...?
Han har exakt rätt. Dvs alla vanföreställningar är fel.. Ofta är de tvärt i mot det som är bättre.
förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:Psykos, mina kära vänner är en omänsklig stämpling av människan
som har sitt ursprung i den subjektivitet som varje psykiater ger uttryck för
då han sitter som ensam dommare över en slagen människosjäl,
att säga att någon är psykotisk är höjden av människoförakt
som inte visar mer än hur otroligt primitiv den så kallade kulturen och civilisationen egentligen är,
höj dig människa,
fördöm inte den som vågar öppna dörren ut ur den sociala lögnen,
och som vågar leva sin vision av hur världen egentligen BORDE se ut
Såg inte att du redan skrivit detta. Ja tråkigt för de "psykotiska". De straffas av de sjuka på olika sätt. Den bakvända världen. KOMISK på ett sätt. Men sorglig. Det är så OFATTBART egentligen att människor är så korkade att de definerar kulturen som frisk och att det som avviker är sjukt. Eh kulturer ändras... Vi tycker att det gamla var sjukt och vi tror att vi har nått slutpunkten på utvecklingen?!!
Alltså om man förstår att någon har fel eller anser att den är sjuk så måste man veta och kunna förklara sig på ett ordentligt och vettigt sätt. Och det ska icke vara möjligt att den sjuka förstår den som kallar sig "frisk". I så fall förstår den sjuke både den andre(psykiatern) och MER. Dvs då blir det den som kallar sig frisk (oftast psykiatern) som är sjuk VSB.
när jag var 18 upplevde jag att ifall jag vände upp och ner på allting, då blev allting rätt
YESS. Det upptäckte jag för ca 1 är sedan... Du har absoulut rätt. Man blir verklig och inte en fantasi....
BRA.... SKITBRA.....
Harald Davidsson skrev:det vi vill säga sitter fast i halsen som en hård stor jordklump som aldrig kommer ut, det vi säger är inte ens i närheten av det vi vill säga, för det vi vill säga kan inte förankras direkt i verkligheten omkring oss, för om vi fick ut det vi vill säga skulle hela omgivningen rasa i hop, så klumpen i halsen sitter där den sitter på grund av mot-trycket från omvärlden,
och skulle bara en liten liten bit av klumpen komma ut skulle ambulansen omedelbart komma och ilfart till psyket och alla skulle skrika, psykos, psykos
Harald Davidsson skrev:det vi vill säga sitter fast i halsen som en hård stor jordklump som aldrig kommer ut, det vi säger är inte ens i närheten av det vi vill säga, för det vi vill säga kan inte förankras direkt i verkligheten omkring oss, för om vi fick ut det vi vill säga skulle hela omgivningen rasa i hop, så klumpen i halsen sitter där den sitter på grund av mot-trycket från omvärlden,
och skulle bara en liten liten bit av klumpen komma ut skulle ambulansen omedelbart komma och ilfart till psyket och alla skulle skrika, psykos, psykos
förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:det vi vill säga sitter fast i halsen som en hård stor jordklump som aldrig kommer ut, det vi säger är inte ens i närheten av det vi vill säga, för det vi vill säga kan inte förankras direkt i verkligheten omkring oss, för om vi fick ut det vi vill säga skulle hela omgivningen rasa i hop, så klumpen i halsen sitter där den sitter på grund av mot-trycket från omvärlden,
Japp
Sitter nu på psyket faktiskt sedan 4 dagar. Polis, LPT, tvångsvård... Men men... Är man fri så är man. Spelar ingen roll var jag är just nu. Det dåliga med detta är främst att tankefriheten minskar en aning. Bara tanken att man är fri gör att man tänker bättre på allt annat också. Eller ja fri och fri. Finns kvar en del psykoser i mig ändå. Det är ju relativt det också.
förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:det vi vill säga sitter fast i halsen som en hård stor jordklump som aldrig kommer ut, det vi säger är inte ens i närheten av det vi vill säga, för det vi vill säga kan inte förankras direkt i verkligheten omkring oss, för om vi fick ut det vi vill säga skulle hela omgivningen rasa i hop, så klumpen i halsen sitter där den sitter på grund av mot-trycket från omvärlden,
Japp
Sitter nu på psyket faktiskt sedan 4 dagar. Polis, LPT, tvångsvård... Men men... Är man fri så är man. Spelar ingen roll var jag är just nu. Det dåliga med detta är främst att tankefriheten minskar en aning. Bara tanken att man är fri gör att man tänker bättre på allt annat också. Eller ja fri och fri. Finns kvar en del psykoser i mig ändå. Det är ju relativt det också.
Jag "ger" så mycket jag kan hela tiden till dem jag träffar. Oavsett var jag är. Klumpen är inte så stor längre faktiskt. Jag har tur att den inte är detta. För endel är klumpen svårare att få ut. Jag har haft enbart tur att jag kan vara mig själv i stor utsträckning.
förstår mig själv skrev:Jag påverkar min omgivning(även psykiatern) och alla med patienter, mycket mer än de påverkar mig. Här kan jag vara ganska aktiv jmf med annars. Är bland människor. Dessutom. Har man förstått så har man. Har gått in så långt i mig själv att det inte längre går att påverka. Har fixerat mig och rättat till hjärnan. Även om man tar bort minne och ändrar känslor händer inte så mycket. Är både AKTIV "MANISK" och "PSYKOTISK". Det är vad de ser/tror. De är passiva, och psykotiska det är vad jag vet och kan bevisa.
Harald Davidsson skrev:förstår mig själv skrev:Jag påverkar min omgivning(även psykiatern) och alla med patienter, mycket mer än de påverkar mig. Här kan jag vara ganska aktiv jmf med annars. Är bland människor. Dessutom. Har man förstått så har man. Har gått in så långt i mig själv att det inte längre går att påverka. Har fixerat mig och rättat till hjärnan. Även om man tar bort minne och ändrar känslor händer inte så mycket. Är både AKTIV "MANISK" och "PSYKOTISK". Det är vad de ser/tror. De är passiva, och psykotiska det är vad jag vet och kan bevisa.
du kan inte påverka de omkring dig, för de dubbel-spelar, de kan ej förstå dig, de ser dig bara som en slags sjuk individ, ingen lyssnar riktigt på djupet, alla
LÅTSAS MED DIG
Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster