Luipa skrev:Varney skrev:jag säger som vår familjeterapeut säger till oss:
gör slut. ni är inte bra för varandra. ni passar inte ihop.
hon gör det inte mer komlicerat än så.
Låter som en ganska skön terapeut, faktiskt.
Gottlib, i vilken utsträckning tror du på ert förhållande?
luipa
Svårt att svara på. De sista veckorna har det varit riktigt dåligt, vi har inte kunnat prata med varandra på ett vettigt sätt och vi har båda sagt att vi ska skiljas. Men nu börjar det mjukna upp och min fru börjar prata om sådant vi ska göra tillsammans senare (nästa år). Jag känner att hon inte verkligen menar att hon vill skiljas utan att hon bara uttrycker sin ilska och att det är ett slags ställningskrig. Hon vill testa min styrka och få mig att backa under hotet om skiljsmässa men jag vet att det som så många gånger förr kommer att slå om till att hon älskar mig.
Personligen är jag mycket utthållig och kan ta en hel del motgångar och har hopp om ett bättre liv framöver. Vi har planerat ett annat typ av liv med mindre arbete och betydligt mer fritid i hennes hemland, vi mår båda bättre där pga klimatet och människorna. Men jag vet också att upp och nedgångarna kommer att fortsätta även där och om det ska kunna fungera måste vi hitta en väg ur den här onda cirkeln vi går i. Kanske har vi redan sårat varandra för djupt för att ta oss ur det här. Hon ett behov att ge igen för gamla saker och har mycket svårt att starta om på nytt. På slutet har även jag börjat fundera på om jag kan glömma allt som varit eller om min ilska mot henne kommer att bli bestående.
Idag var det fint väder och hon hade en fin klänning och den parfymen som hon använde när vi träffades för mer än 15 år sedan. Det väckte fina minnen från tiden då vi var förälskade.